زانوی عقب رفته

زانوی عقب رفته

 

 

 

 

 

 

 

مقاله با عنوان زانوی عقب رفته در فرمت ورد در 10 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد:

زانوی عقب رفته
انواع زانوی عقب رفته
علل زانوی عقب رفته
عوارض زانوی عقب رفته
تشخیص زانوی عقب رفته
حرکات اصلاحی
ورزشهای زانو
تمرینها با پای کشیده
تمر ینـهای حرکـتی برای خـم کردن زانـو
تـمـریـنـهـا ی قـدرتـــی
تـمـریـنـهـا ی د یــنــامــیــک



خرید و دانلود زانوی عقب رفته


بسته سوالات کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر(سال 79 تا 87)

بسته سوالات کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر(سال 79 تا 87)

        بسته سوالات کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر(سال 79 تا 87)

این بسته شامل تست های کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر از سال 80 تا 87  بوده و شامل دروس زیر می باشد:

کامپایلر،زبانهای برنامه سازی،طراحی الگوریتم،پایگاه داده، ریاضیات مهندسی،آمارواحتمالات،محاسبات عددی،ساختمانه ...

دریافت فایل

خرید و دانلود بسته سوالات کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر(سال 79 تا 87)


مقاله ترور در اسلام از دیدگاه قرآن و حدیث

مقاله ترور در اسلام از دیدگاه قرآن و حدیث

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:146

 

  

 فهرست مطالب

 

 

مقدمه

فصل اول: بررسی مفهومی

کلیات

سیر تاریخی مفهوم سیاسی رویکرد اجتماعی رویکرد حقوقی معادل واژه تروریسم در فرهنگ و حقوق اسلامی

جمع بندی

فصل دوم

مبانی سیاست قرآنی و سیاست مدرن

کلیات

مبانی سیاست اسلامی

    1-1. غایت و اهدا ف دولتی اسلامی

عدالت اجتماعی

اقامه دستورات دینی

حاکمیت خداوند و ارزش های الهی:

اخلاق مداری وجه ممیزه در روش سیاست اسلامی

موارد رعایت اخلاقیات در سیاست اسلامی

لزوم حکومت بر قلوب مردم و اطاعت آن ها بر اساس محبت

لزوم بکارگیری وسایل مشروع برای رسیدن به هدف:

ضرورت پایبندی به تمام تعهدات و قراردادها:

پرهیز از مکر و حیله و فریب کاری:

پرهیز از کذب و لزوم صداقت:

لزوم رعایت کامل حقوق شهروندی انسان ها اعم از جان و مال و آبرو

لزوم پرهیز قدرت مداران از تکبر و نخوت

جلوگیری از ظلم و ستم به هر شکل آن:

مبانی سیاست سکولار مدرن

جایگاه اخلاق در تمدن مدرن

آراء ماکیاولی زیربنای سیاست مدرن

لزوم پرهیز از راست گویی و درست کرداری و توجیه وسیله توسط هدف:

پرهیز از پایبندی به عهد و پیمان و به کارگیری مکر و حیله:

لزوم ریاکاری و تظاهر به نیکی و دینداری:

حکومت بر اساس ارعاب و لوزم ترساندن مردم و کاربرد خشونت:

فصل سوم

رویکرد قرآن کریم به خشونت

کلیات

تعریف خشونت و مغالطه عام و خاصجایگاه خشونت (به معنای عام) در دین اسلام

فصل چهارم

تحلیل کلید واژگان قرآنی

حرب و محارب قتل و قتال

 جهاد

سفک دم

ظلم

ستم و تجاوز

فساد و مفسد

فتنه

بغی

تعدی

 شنئان

عثوّ

 عصیان

طغیان

ارهاب

رعب

جمع بندی

فصل پنجم

تحلیل اصطلاحی

واژه های بدون بار ارزشی

واژه های دارای بار ارزشی منفی

واژ ۀ دارای بار ارزشی مثبت

فصل ششم:

برداشت های انحرافی از قرآن درباره خشونت

برداشت خوارج

دوم. تکفیر همه مسلمانان و مهدور الدم دانستن آن‌ها

سوم. لزوم قیام با شمشیر در همه شرایط

برداشت ابن تیمیه حرانی و محمد بن عبدالوهاب گروه های سلفی تکفیری

جمع بندی

فصل هفتم

تحلیل و بررسی عملیات های انتحاری

کلیات

تاریخچه عملیاتهای انتحاری و تعریف آن دیدگاه‌های فقها و اندیشمندان اسلامی

. تحلیل فقهی

فهرست منابع و مآخذ

 

 

 

 

مقدمه

تروریسم، یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کنونی است و صدها سمینار و کنفرانس، برای شناختن و بررسی علل و ریشه های آن و روش های جلوگیری از آن،در دنیا تشکیل شده و هزاران کتاب برای پژوهش درباره آن، از دیدگاه های گوناگون  و درزمینه های مختلف، مانند جامعه شناسی، سیاسی، حقوقی، مذهبی و اخلاقی منتشر گردیده است. چنین معضلاتی همواره به صورت های مختلف در جوامع بشری وجود داشته است. در این میان مسئله ما این است که این معضل در سال های اخیر، از طرف رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، به اسلام نسبت داده شده است. وسعت این تبلیغات به حدی است که اگر از بسیاری از مردم این کشورها پرسیده شود که اولین چیزی که در ارتباط با واژه «اسلام» به ذهن شما متبادر می شود چیست؟ پاسخ خواهند داد : «تروریسم ».

بر خلاف سایر ادیان، اسلام مرتباً در گزارش های خبری و مقالات با خشونت پیوند زده می شود. وقتی پیروان سایر ادیان دست به اعمال جنایت کارانه می زنند، هویت مذهبی آن ها مورد توجه قرار نمی گیرد و در گزارشات خبری هرگز گفته نمی شود که قتل عام آلبانی تبارهای کوزوو به دست صرب های ارتدوکس شرقی صورت می گیرد و یا قتل عام برمه ای ها، تقصیر بودایی ها است و یا نسل کشی در فلسطین کار یهودیان است مگر زمانی که خطایی از جانب مسلمانان صورت گیرد که در این صورت تأکید بر مذهب فرد خاطی است. مسیحیان بی رحم مایه بی اعتباری مسیحیت تلقی نمی شوند اما اگر مسلمانی مرتکب اعمال خشونت آمیز شود، به عنوان مصداقی از تهدید اسلام، اعلام می  شود.

این چنین برخورد دو گانه موجب تقویت تفکری خصمانه درباره اسلام است که چهره آن را زشت و مهیب جلوه داده است. در نتیجه این سوال مهم درباره دین اسلام مطرح می‌شود که آیا به راستی اسلام دین ترور است و خشونت را به پیروان خود بعنوان روش معرفی می کند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال مهم لازم است که به متون اولیه و اصیل اسلام یعنی قرآن و آنچه که در ارتباط با سنت معصومین(ع) وجود دارد مراجعه کرد و با دید کشف حقیقت و صرف نظر از هر گونه نظرات دیگران و تبلیغات، پاسخ این سؤال را پیدا کرد و برداشت واقعی را بدون ترس و خود باختگی در برابر فرهنگ غرب معرفی نمود.

نکتۀ دیگری که در یک تحقیق علمی باید در نظر داشت، این است که واژه‌هایی مانند ترور با معنایی که از آن در نظر عموم مردم تداعی می شود، همانند واژه‌های قتل و جنایت و ضرب و شتم، دارای بار منفی عاطفی است. این گونه واژه ها در نظر مردم، از مفاهیمی حکایت می کند که از اول محکوم و مردود شناخته شده اند و همگان به دنبال نفی آن ها می باشند . طبیعی است که استفاده مبهم و ابزاری از این واژه‌ها ، با دست کاری کردن در تعاریف و شانتاژهای تبلیغاتی  مغالطه کاری، بهترین روش برای تحریک عواطف توده مردم است. زیرا توده مردم به سبب عدم ممارست با مطالب دقیق علمی و تجزیه و تحلیل مسائل و از طرفی داشتن عواطف قوی، در معرض چنین سوء استفاده‌هایی قرار دارند. طبیعی است که از کسانی که با نقد و تحلیل مبانی علمی آشنایی دارند، انتظار می‌رود که مباحث علمی را به دور از عواطف و مسائل حاشیه ای بررسی کنند.

تصور برخی این است که هر آنچه در گفتمان رایج، بد و زشت خوانده می شود را باید مستند به گزاره‌های دینی نفی کرد و هر آنچه بعنوان خوب شناسانده می شود را باید مستند به آیات و سیره تایید نمود. حال آن که اسلام در این خصوص پیرو خواست دیگران نبوده و دارای دیدگاه مستقل می باشد. لذا باید در پی فهم آن و تنظیم سند سیاست ها بر اساس آن ها بود.

روش تحقیق در کتاب حاضر مبتنی بر اصول و مبانی ای است که قصد دارد نظر قرآن کریم را درباره ترور جویا شود:

اولاً – ظواهر قرآن قابل استناد و برای احکام حجت می باشند( منظور از ظواهر الفاظ قرآن، ظهور ابتدایی آن هاست. معنایی که با دیدن یا شنیدن لفظ بی درنگ به ذهن راه می یابد) و آیاتی از قبیل «افلا یتدبرون القرآن» [1]دستوری است برای بهره برداری از قرآن و روایات زیادی هم بر این دلالت می کند که قرآن معیار احادیث است و ائمه(ع) یاران خود ر ابه استنباط از قرآن کریم سوق داده اند. چرا که قرآن کتابی است که برای هدایت انسان ها نازل شده است و باید برای داشتن یک زندگی متعالی و سعادتمند به آن مراجعه کرد.

ثانیاً – رجوع به قرآن و دریافت پیام ها و احکام آن دارای ضوابطی است و هر کسی نمی تواند آن را تفسیر کند و به استخراج احکام آن بپردازد. قرآن کلام پروردگان متعال و تجلی ذات و صفات اوست و تردیدی نیست که باید بین کتاب و مفسر آن تناسب و سنخیت باشد و فهم مقام بلند کتاب خدا با توان علمی انسان های عادی ساخته نیست و لذا فهم آن مربوط به کسانی است که با آن سنخیتی دارند و آن ها حضرات معصومین(ع) هستند.

همان طور که قرآن می فرماید: « انه لقرآن کریم فی کتاب مکنون لا یمسه الا المطهرون» [2]و در جای دیگر (آیه تطهیر) مطهر شدگان را اهل بیت(ع) معرفی می نماید. در روایاتی هم آمده است که تفسیر قرآن جز با روایات صحیح و بیان صریح معصومین جایز نیست. [3]در طول تاریخ ضربه‌های سختی بر اسلام از این جهت وارد آمده است که افرادی نا آشنا با این تصور باطل که آن ها می‌توانند درباره قرآن با فهم قاصرشان اظهار نظر کنند، به استنباط از آیات مبادرت ورزیدند.

ثالثاً – با در نظر گرفتن دو مقدمه فوق، مشخص می شود باید به قرآن مراجعه کرد اما نه به هر شکی بلکه قرآنی که توسط معصومین(ع) تبیین گردیده است و باید از تفسیر به رای و برداشت های سطحی و ناآگاهانه از قرآن خودداری کرد.

رابعاً – برای فهم معانی قرآن کریم، منابعی به قرار زیر وجود دارد:

اول : قرآن کریم. نخستین و مهم ترین منبع تفسیر است. منبع بودن قرآن علاوه بر آن که متقضای روش عقلایی محاوره است. در آیات و روایات هم بر آن تاکید شده است و معصومین در تفسیر قرآن از قرآن استفاده کرده اند. گونه های مختلف منبع قرار گرفتن قرآن مانن : توجه به سیاق آیات، محدود شدن زمانی (نسخ)، محدود شدن غیر زمانی (تخصیص و تقیید)، فهم نکته جدید از مجموعه دو آیه، دستیابی به تبیین جامع و حل تعارض ظاهری آیات و ...

دوم: روایات معصومین : پس از قرآن، روایات مهم ترین منبع فهم قرآن به شمار می آیند چرا که قرآن پیامبر(ص) را مسئول تبیین آن برای مردم معرفی می کند: « و انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم» (سوره نحل / آیه 44 ) بر این اساس، مردم از بیان های ایشان در شرح یا تفسیر یا رفع اجمال یا تقیید و تخصیص و سایر موارد استفاده می کنند.

روایات از جنبه های مختلف قرآن را تبیین می نمایند. برخی از آن ها عهده دار فهم معانی واژگان هستند و برخی دیگر توضیحات بیشتری را ارائه می کنند که به فهم آیه کمک می کند. در دسته دیگری از روایات از معانی یا مصادیق برای آیات مشکل سخن به میان آمده که استفاده آن معانی از آیه، یا انطباق آیه بر آن مصادیق روشن نیست و یا از مصادیقی است که در زمان بیان آن در روایات، هنوز واقع نشده و به این جهت پوشیده است. در تحقیق حاضر در مواردی مانند تعیین مصادیق «محارب» و یا «تعدی» از روایات استفاده گردیده است.


 



خرید و دانلود مقاله ترور در اسلام از دیدگاه قرآن و حدیث


دانلود نمونه سؤال درس تربیت بدنی 2 رشته اقتصاد کشاورزی کارشناسی پیام نور

دانلود نمونه سؤال درس تربیت بدنی 2 رشته اقتصاد کشاورزی کارشناسی پیام نور

با سلام

دانشجویان گرامی اگه به دنبال نمونه سؤال ارزان و با کیفیت دوره کارشناسی پیام نور  به همراه پاسخنامه براساس آخرین تغییرات می گردین دانلود بفرمایید.

نمونه سؤالات جمع آوری شده توسط کادری مجرب که همگی اساتید دانشگاه هستند جمع آوری و ارائه گردیده است. این نمونه سؤالات بدون مارک تبلیغاتی می باشند.

شما عزیزان می توانید نمونه سؤالات را به همراه پاسخنامه را دانلود نموده . حتماً برنامه وینرار را بر روی کامپیوترتان نصب بوده باشد یا نصب نمایید، زیرا نمونه سؤالات در یک فایل زیپ می باشند. دانلود و استخراج نمونه سؤالات به همراه پاسخنامه بسیار راحت می باشد.

در این فروشگاه نمونه سؤالات تمامی رشته های کارشناسی به همراه پاسخنامه موجود می باشد که شما می توانید از طریق فهرست سمت راست آن ها را بیابید. ضمناً در صورتی که بخواهید نمونه سؤالات سال های قبل و از چندین دوره استفاده نمایید با شماره تلفن: 09017568099 یا از طریق ایمیل: coffenet.tahrir.moalem@gmail.com  درخواست های خود را برای مدیر فروشگاه ارسال تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

تمامی نمونه سؤالات به همراه پاسخنامه برای هر رشته فقط مبلغ: 650 تومان می باشد که با دانلود فایل مورد نظر می توانید تا سال ها از آن در کامپیوترتان استفاده یا دوستانتان نیز از این فایل استفاده نمایند در صورتی که فقط همان 650 تومان را پرداخت نموده اید. یعنی مزیت دانلود از این فروشگاه: 1- کم هزینه بودن2-جلوگیری از اصراف کاغذ3- با کیفیت بودن4-پرداخت امن این فروشگاه5-دانلود سریع و راحت6-موجود بودن تمامی رشته های کارشناسی پیام نور7- استفاده ی مادام العمر نمونه سؤالات8- پشتیبانی شبانه روزی فروشگاه9- بدون مارک تبلیغاتی



خرید و دانلود دانلود نمونه سؤال درس تربیت بدنی 2 رشته اقتصاد کشاورزی کارشناسی پیام نور


دانلود پاورپوینت صنایع آماده با عنوان تحلیل پوششی داده ها DEA

دانلود پاورپوینت صنایع آماده با عنوان تحلیل پوششی داده ها DEA

 

این پاورپوینت کامل و قابل ویرایش و دارای افکتهای زیبا میباشد که شامل مطالب زیر است: مقدمه، روشهای پارامتری، تابع تولید، مدل های تحلیل پوششی داده ها،الف CCR ، معایب این روش، قابلیتهای کاربردی روش DEA ،

معیار های گزینش روش DEA ،  مدلهای اصلی DEA ،  نرم افزار های حل مسائل DEA،  

وزن ها و محدودیت وزنی،

مجموعه امکان تولید،

اندازه گیری ورودی محور و خروجی محور،

اندازه گیری کارایی شعاعی و غیرشعاعی،

مدل بازگشت به مقیاس ثابت،

مدل بازگشت به مقیاس کاهشی،

رتبه بندی واحدها،

انواع کارایی،

مثال کد نویسی مطلب برای DEA

 

 



خرید و دانلود دانلود پاورپوینت صنایع آماده با عنوان تحلیل پوششی داده ها DEA