پایان نامه بررسی استراتژی‌های بازاریابی جهت توسعه صادرات

پایان نامه بررسی استراتژی‌های بازاریابی جهت توسعه صادرات

پایان نامه بررسی استراتژی‌های بازاریابی جهت توسعه صادرات/

در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:

خلاصه و چکیده تحقیق:
موضوع اصلی این تحقیق بررسی استراتژی‌های بازاریابی جهت توسعه صادرات کارخانجات سیمان ایران می‌باشد که با اتکا به p4 متداول در بازاریابی به اهداف زیر دست یافته است. بررسی و شناخت عوامل مؤثر در جایگاه رقابتی سیمان در بازارهای خارجی و آنالیز شیوه‌های بازاریابی مورد استفاده در صادرات سیمان و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن.
جامعه آماری این تحقیق کلیه کارخانجات سیمان کشور می‌باشد که از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای 16 کارخانه سیمان انتخاب گردیده سپس با استفاده از فرمول حجم نمونه، حجم نمونه تحقیق 105 نفر بدست آمد. برای آزمون چهار فرضیه تحقیق با استفاده از پرسشنامه اطلاعات لازم جمع‌آوری گردیده که از طریق آزمون آماری کای دو رابطه بین متغیرهای مستقل ( حمل و نقل دریایی – حمایت مالی دولت – کیفیت و حضور مستقیم در بازارهای هدف ) با متغیر وابسته ( افزایش صادرات سیمان ) مورد بررسی قرار گرفت. در این آزمون n=90 می‌باشد که پس از بررسی، هر چهار فرضیه تحقیق مورد پذیرش واقع گردید.
نتیجه اینکه برای توسعه صادرات سیمان کشور لازم است دولت با همیاری بخش خصوصی سرمایه گذاریهایی را جهت بهبود وضعیت بنادر صادراتی سیمان کشور انجام دهند. همچنین اجرای استراتژی حضور مستقیم در بازارهای هدف و استراتژی تداوم عرضه محصولات در بازارهای بین المللی سبب افزایش اعتبار برای صادرکنندگان این صنعت خواهد شد که این خود سبب رشد صادرات خواهد گردید.
ایجاد بستر ومقرراتی که صادر کننده را زیر پوشش خود قرار دهد و در مواقع نیاز حمایت مالی نماید یکی ازاستراتژی‌هایی است که اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه استفاده بهینه مینمایند.

تعداد صفحات: 115

فرمت فایل: word

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
مقدمه
اهداف تحقیق
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
فرضیه‌های تحقیق
قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی
قلمرو مکانی ‌
قلمرو زمانی‌
تعریف واژه‌ها و اصطلاحات
فصل دوم
ادبیات تحقیق
مدیریت بازاریابی
بازاریابی
بازاریابی بین الملل
مدیریت بازاریابی داخلی
مدیریت بازاریابی بین المللی
مدیریت بازاریابی جهانی
سطوح مختلف بازاریابی بین المللی ‌
استراتژی ‌
استراتژی بازاریابی ‌
آمیخته بازاریابی
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی
ـ بررسی بازار از دیدگاه عوامل اقتصادی
ویژگیهای اقتصادی یک بازار
درک عوامل فرهنگی
ـ ابعاد اساسی
قیمت گذاری
فرایند تخمینهای یک بازار
صادرات
استراتژیهای قیمت گذاری
تعیین قیمت
واسطه‌های بازاریابی
ارتباطات بازاریابی
رسیدن به مخاطب هدف
شناسایی مخاطب هدف
بودجة ترویج
هدفهای تبلیغات
ترویج فروش
تصمیمات عمده در مورد ترویج فروش ‌
انواع وسایل ترویج فروش ‌
فروش شخصی
مراحل فروش شخصی
تعریف و تاریخچه سیمان
تولید سیمان در ایران
مصرف سیمان در ایران
عوامل مؤثر در سرمایه‌گذاری صنعت سیمان در ایران
انواع سیمان
استانداردهای مطرح در صادرات سیمان ایران
استانداردهای سیمان
چارت سازمانی در صنایع سیمان
صنعت سیمان کشور
سرانة مصرف ونیاز سیمان در ایران
سیمان شناسی و فرهنگ مصرف سیمان در کشور
طراحی و مهندسی در صنایع سیمان
سیمان و حمل و نقل
عوامل اقتصادی مؤثر در حمل و نقل سیمان
حمل دریایی سیمان صادراتی
عوامل اقتصادی مؤثر بر صادرات و توزیع سیمان
عوامل اقتصادی مؤثر در حمل با کشتی
صنعت سیمان کشور و تنگناها
تحقیقات پیشین مرتبط با موضوع
فصل سوم
مدل تحقیق
روشهای جمع‌آوری اطلاعات
مصاحبه
مشاهده
استفاده از آمار در تحقیق
جامعه ( آماری )
نمونه آماری
تعیین حجم نمونه
روش نمونه‌گیری
قابل اعتماد بودن ارزش علمی‌داشتن پرسشنامه
قابلیت اعتماد ( اعتبار ) علمی
ارزش ( روایی ) علمی
آزمون‌های ناپرامتری
طرح توان دوم کی ( مجذور خی )
آزمون فرض
فصل چهارم
تفسیر فراوانیها
آزمون فرضیه اول
آزمون فرضیه دوم
آزمون فرضیه سوم
آزمون فرضیه چهارم
فصل پنجم
مقدمه
نتایج
پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
منابع
پرسشنامه



خرید و دانلود پایان نامه بررسی استراتژی‌های بازاریابی جهت توسعه صادرات


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.