فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات134
چکیده
همانگونه که می دانیم کارآموزی نقطه شروعی است برای آماده شدن جهت ورود به بازار کار،و استفاده بهینه از این فرصت مناسب برای کلیه دانشجویان علاقمند به اشتغال در جامعه بسیار سودمند ومفید می باشد.
گزارش در دست حاصل یک ماه و نیم کارآموزی درشرکت داده پردازی فن آوامی باشد که حاوی سرفصلهای مورد آموزش و استفاده در این واحد می باشد،که در نه بخش ارائه شده است.
بخش اول به معرفی گروه فن آوا که یکی از بزرگترین شرکتهای کامپیوتری مهم کشور می باشد اختصاص دارد.
بخش دوم به معرفی خانواده XDSL ومقایسه تکنیکهای DSL وهمچنین نحوه نصب مودمADSL وچک لیست رفع مشکلات احتمالی پرداخته است.
بخش سوم حاوی مطالبی راجع به پروتکل PPPOE می باشد که بعد از معرفی این پروتکل مختصری از مزایای آن ذکر شده است.
دربخش چهارم مشخصات کلی سیستم ATM ازجمله فرمت هدرسلول،اجزاءهدرسلول وساختارولایه تنظیم آن آورده شده است.
بخش پنجم شرح کاملی از پروتکل TCP/IP راشامل می شود.
دربخش ششم خطوطE1 ،دلایل استفاده،وتکنیک دیجیتالی کهE1 برای انتقال Voice و Data استفاده میکند توضیح داده شده است.
فصل هفتم به نقش روتر درشبکههای WAN اشاره می کند.
فصل هشتم افزایش دهنده سرعت Telezoo رامعرفی می کند.
ونهایتادربخش نهم به مباحثی از HTML ودستورات آن اختصاص یافته است.
پیشگفتار
امروزه با پیشرفت و توسعه انفورماتیک و علوم کامپیوتر در کلیه زمینهها , این رشته به عنوان جزء لاینفکی از کلیه علوم در آمده و کاربرد آن هر روز در جامعه بیشتر احساس می گردد.استفاده و بکار گیری کامپیوتر در تمامی علوم و رشتهها همه گویای نقش واقعی این پدیده می باشد.
از جمله مزایای علم کامپیوتر به وجود آمدن اینترنت می باشد که منبعی جامع برای پاسخگویی به نیازها درتمام علوم می باشد.
در این بین سرعت دستیابی به آن یکی نیازهایی است که هرروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی راههای جدیدی برای بالابردن آن یافت می شود. یکی از این راههای موفق تکنولوژی ADSL میباشد که بر اساس سیم بندی تلفنها و بلااستفاده بودن بیش ازنیمی از پهنای این سیم می باشد، به این صورت که اطلاعات روی این بخش بلا استفاده ردوبدل شوند بدون اینکه به بخش انتقال صدا صدمه ای برسانند.
درشرکت داده پردازی فن آوا با استفاده ازابزارها و پروتکلهای خاص این تکنولوژی، خطوط ADSL به مشتریان عرضه می شد،که درطی کارآموزی ما بااین تکنولوژی به طورکامل آشنا شدیم.درپایان اززحمات استادمحترم شاهرخی که درطول دوره راهنمای مابودند وهمچنین استادمحترم بهدادبه عنوان استادکارآموزی تشکروقدردانی می کنیم.
فهرست مطالب
فصل اول : گروه فن آوا 15
1-1- معرفی گروه فن آوا: 15
1-1-1- شرکت توسعه سازه پای: 17
1-1-2- شرکت فن آوا کارت: 18
1-1-3- شرکت ارتباطات فن آوا : 19
1-1-4- شرکت ارتباطات کوه نور: 19
1-1-5- شرکت داده سامانه فن آوا: 20
1-1-6- شرکت گسترش صنایع فن آوا: 22
1-1-7 - شرکت مشاوره فن آوا: 23
1-1-8- شرکت فن آوا موج: 23
1-1-9- شرکت داده پردازی فن آوا: 25
1-1-10- شرکت فن آوا ماهواره (سهامی خاص): 28
1-1-11- شرکت فن آوا سیستم (سهامی خاص): 28
1-2- سرویسهای گروه فن آوا: 29
1-2-1- سرویس V-Sat گروه فن آوا: 29
1-2-2- سرویس(ISP) Internet Service Provider گروه فن آوا: 31
1-2-3- سرویس Internet Data Center (IDC) گروه فن آوا: 32
1-2-4- سرویس پرداخت الکترونیک گروه فن آوا: 33
1-2-5- سرویس پهنای باند گروه فن آوا: 34
1-2-6- سرویس تلفن ثابت گروه فن آوا: 34
1-3- جریان کار شرکت داده پردازی فن آوا: 34
فصل دوم : خانواده XDSL 36
2-1- تکنولوژی DSL : 36
2-1-1- چگونگی عملکرد تکنولوژی DSL : 37
2-1-2- تجهیزات DSL : 39
2-2- معرفی تکنیک : ADSL 40
2-2-1- مدولاسیونهای سیستم ADSL : 41
2-2-1-1- روش CAP : 42
2-2-1-2 - روش DMT : 42
2-3- معرفی تکنیک VDSL : 43
2-3-1- سرعت VDSL : 44
2-3-2- تجهیزات VDSL : 44
2-3-3- آینده VDSL : 45
2-4- نصب مودم ADSL : 47
2-4-1- نصب تجهیزات : 47
2-4-2- شکل شماتیک نصب تجهیزات : 48
2-4-3- تست اولیه : 49
2-4-4- نصب راه انداز (Driver) مربوط به مودم : 49
2-4-5- نحوه ساختن ADSL Connection و تنظیمات مربوطه در WinXP : 52
2-5- چک لیست مشکلات رایج کاربران: 62
2-5-1- تست کردن POWER : 62
2-5-2- تست کردنDSL Link : 62
2-5-3- تست کردن USB یا Ethernet : 64
2-5-4- چک کردن تنظیمات PPPoE : 65
2-5-5- چک کردن تنظیمات TCP/IP : 65
2-5-6- تست DNS : 69
2-5-7- تنظیمات Browser : 70
2-5-8- تست و تحویل کیفیت خط : 71
فصل سوم :PPPOE 73
3-1- تاریخچه PPPOE ( History of PPP over Ethernet ): 75
3-2 - مختصری از مزایای استفاده از پروتکل PPPOE : 75
فصل چهارم : مشخصات کلی سیستم ATM 80
4-1- فرمت هدر سلول ATM : 80
4-2- اجزاء هدر سلول ATM : 81
4-3- ساختار مدل ATM : 82
4-4- لایههای تنظیم ATM : 84
فصل پنجم : پروتکل TCP/IP 87
5-1- معرفی پروتکل TCP/IP: 87
5-2- لایههای پروتکل TCP/IP: 88
5-2-1- لایه Application : 89
5-2-2- لایه Transport : 90
5-2-3- لایه اینترنت : 90
5-2-4- لایه Network Interface : 91
5-3- مشخص نمودن برنامهها: 91
5-4- آدرس IP : 92
5-5- پورت TCP/UDP : 92
5-6- سوکت ( Socket ): 93
5-7- پروتکلهای اساسی TCP/IP : 93
5-8- پروتکل TCP : لایه Transport 93
5-9- پروتکل UDP : لایه Transport 94
5-10- پروتکل IP : لایه Internet 95
5-11- پروتکل ICMP : لایه Internet 96
5-12- پروتکل IGMP : لایه Internet 97
5-13- پروتکل ARP : لایه Internet 97
فصل ششم : خطوط E1 99
فصل هفتم : روتر و نقش آن در شبکههای WAN 102
فصل هشتم : افزایش دهنده سرعت اینترنت Telezoo ( Speedy ) 108
8-1- Speedy چگونه کار می کند؟ 108
8-2- استفاده از Speedy چگونه است ؟ 109
8-3- حداقل امکانات برای اجرای Speedy چیست ؟ 109
8-4- Speedy با چه سیستم اتصال به اینترنت کار می کند و آیا جایگزین ISP است ؟ 111
8-5- آیا می توان به طور هم زمان از خطوط تلفن Speedy استفاده کرد؟ 111
8-6- آیا Speedyدر هر کشور قابل استفاده است ؟ 111
8-7- آیا می توان را به همراه تلفن همراه استفاده کرد ؟ 111
8-8- آیا Speedy سرعتE-Mail را نیز بالا می برد ؟ 112
8-9- آیا Speedy قابلیت استفاده بر روی بیش از یک کامپیوتر را دارد؟ 112
8-10- چگونگی ارائه خدماتADSL شرکت فن آوا در شهرستانها: 112
فصل نهم : HTML 114
9-1- شکل کلی دستورات HTML : 114
9-1-1- تعیین تیترها وپاراگراف بندی: 115
9-1-2- تعیین نوع متن،توضیحات وخط افقی: 115
9-1-3- ایجاد پیوند و انتقال تصویر صفحه وب : 116
9-2- لیستها درHTML : 117
9-2-1- لیست مرتب : 117
9-2-2- لیستهای نامرتب: 118
9-2-3- لیستهای تعریفی: 119
9-3- تعریف جدول: 120
9-3-1- صفات rowspan و colspan : 121
9-3-2- جدول و صفحه آرایی : 121
9-4- فرمها و پرسش نامهها: 122
9-4-1- ایجاد پرسش نامه در صفحه وب با HTML : 122
9-4-2- دستور <form> : 123
9-4-3- صفت action : 124
9-4-4- صفت method : 124
9-4-5- نحوه کاربرد form: 125
9-4-6- کنترلهای فرم: 126
9-4-7- کنترلهای متنی: 126
9-4-8- فیلد رمز در form: 127
9-4-9- فیلد متنی چند خطی: 128
9-4-10- منوها باز شونده : 128
9-4-11- لیست لغزنده: 129
9-4-12- کادرهای کنترلی : 130
9-4-13- دکمههای رادیویی: 130
9-4-14- دکمههای Reset و Submit : 131
9-4-15- استفاده از دکمههای تصویری به جای submit : 131
9-5- ادامه مراحل کارآموزی : 132
فهرست مآخذ 134
هوگو، ویکتور ماری Hugo, Victor-Marie شاعر، رماننویس و نمایشنامهنویس فرانسوی (1802-1885) ویکتور هوگو در شهر بزانسون Besancon از پدری جمهوریخواه و مادری طرفدار سرسخت سلطنت زاده شد و بعدها از سوء تفاهمات و اختلاف پدر و مادر رنج بسیار برد، کودکی وجوانی را با برادران خود نزد مادر و در خانهای در پاریس گذراند که خاطرات باغچه بزرگش که هنوز حالت طبیعی و وحشی را حفظ کرده بود، در اشعار مشهورش دیده میشود. در 1811 مادر با سه پسرش به مادرید سفر کرد تا از شوهر که به مقام ژنرالی ارتش امپراتوری ارتقا یافته بود، دیدن کند.
آنان تا 1813 در اسپانیا ماندند و در این سفر ذوق و قریحه ویکتور درباره رنگهای محلی و نقشهای اسپانیایی و خصوصیتهای این سرزمین بیدار گشت، اما ادراک او از عالم طبیعت که در تخیلاتش جای مهمی اشغال کرده بود، در پاریس رشد کرد و استعدادش بسیار زود در این شهر ظاهر گشت. در 1816 و در چهارده سالگی در یادداشتش نوشته است: «میخواهم شاتوبریان باشم یا هیچ.» هوگو پس از آن با عشق شدید و اسلوب معین به نویسندگی، شاعری، رماننویسی و نقد هنری پرداخت. وی که از قریحه شاعری برخوردار بود، به این نکته پی برد که شعر حرفهای است که باید ابتدا فنون آن را فراگرفت. پس در عین جوانی، با تمرینهای مداوم به آموختن علم عروض و فن معانی و بیان روی آورد. در هفده سالگی با برادرانش مجله کنسرواتور لیترر Conservateur litteraire را تأسیس کرد که تا ماه مارس 1821 دوام یافت.
در این مجله مقالههای فراوان انتقادی با قضاوتی ساده و قابل توجه و سبکی متین انتشار داد و اولین شکل رمان خود را که در 1818 به نام "بوگ ژارگال" Bug-Jargal نوشته بود، در آن منتشر کرد، داستانی از انقلاب سیاهان که وی را از نظر ادبی نویسندهای پیشرفته معرفی میکرد. این رمان به صورت کامل شده در 1826 انتشار یافت. هوگو در 1820 به سبب سرودن "اود درباره مرگ دوک دوبری" Ode sur la mort du duc du Berry از طرف لویی هیجدهم، شاه فرانسه، عطیهای دریافت کرد. در 1821 مادر را از دست داد و پدرش کمی بعد ازدواج کرد. سال 1822 آغاز حقیقی زندگی خانوادگی و زندگی ادبی هوگو است. در هشتم ژوئن و در بیست سالگی اولین دیوان را به نام "اودها و اشعار گوناگون" Odes et Poesies diverses انتشار داد که موفقیت بسیار به دست آورد و در اکتبر همان سال با دوست دوره کودکی، "آدل فوشه" Adele Foucher که به سبب تهیدستی نویسنده و اختلاف خانوادگی، مدتها خواستگاریش بلاجواب مانده بود، ازدواج کرد.
شامل 11 صفحه word
فایل : word
قابل ویرایش و آماده چاپ
تعداد صفحه :67
مقدمه
هر که نه گویای توخاموشبه هرچه نه یاد تو فراموش به
سپاس وستایش کریمی را که با کمال کبرا و عظمت واستغناء وعزت درِ لطف و مرحمت وبابِ عطوفت ورافت بر روی بندگان گشوده واصناف خلائق را از شریف و وضیع وخاص وعام رخصت مکالمه و مناجات و عرض حاجات عطا فرموده.
هر که رازی دارد،باوی روی بروی تواند گفت و هر که نیازی آرد در حضرت او عرض تواند نمود.
نه بر درش دربانی برگمشته که به کمک رشوه به او متوسل باید نمود،نه مانعی ونه رادعی، ونه ترس از چوبکی محافظ و مدافعی.
هرکه خواهد گو بیاوهرچه خواهد گو بگو
گیروداروحاجب و دربان،دراین درگاه نیست
همه کسرادرهمه جاوهمه وقت به جناب او را است واز ظاهر وباطن همه درهمه حال آگاه دولت ابدی و سلطنت سر مدی او را رواست و بس.تَعالی شَانُه وَتَقَدَّسَ.
پرستش ندای فطرت انسان،راز آفرینش و اصلی ترین نیاز بشر است .
عبادت سر لوحه تعالیم انبیاءو نشانه ایمان است وعبودیت حق عالی ترین رتبه ایست که آدمی می تواند به آن نائل گردد.
نمازدر راس همه عبادات و سرلوحه برنامه های تربیتی و پرورشی اسلام است .
نماز نویدی برای فرزندان حضرت آدم که : ای انسان ؛ای غمگین از هجران ؛ از هبوط متأثر مباش ؛« نماز » معراج مومن است .
پس ، در طریق عبودیت حق با آگاهی و اخلاص باید گام نهاد تا آدمی به مراحل کمال شایسته ی خود نائل گردد .
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت
ستایش او را سزاست ، نیایش او را رواست که کرده خود رهبری ما به سپاس آوری
«وَ صَلَّ اللهُ عَلَی خَیرِ خَلقِهِ وَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَلَّم . »
چرا عبادت ؟
عبادت به معنای اظهار ذلت ، عالی ترین نوع تذلل و کرنش در برابر خداوند است . در اهمیت آن همین بس که آفرینش هستی و بعثت پیامبران ( عالم تکوین و تشریع ) برای عبادت است . خداوند می فرماید: « و ما خََلَقتُ الجِنَّ و الإنسَ إلّا لِیَعبُدونِ »1
هدف آفرینش هستی و جن و انس ، عبادت خداوند است .
کارنامه همه انبیاء و رسالت آنان نیز ، دعوت مردم به پرستش خداوند بوده است :
« وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولاً أن اعبُدوا اللهَ وَ اجتَنَبوا الطّاغوتَ »2
پس هدف از خلقت جهان و بعثت پیامبران ، عبادت بوده است . روشن است که خدای متعال ، نیازی به عبادت ما ندارد ( فاِنَّ اللهَ غَنیٌ عَنکُم )3 و سود عبادت ، به خود پرستندگان بر می گردد ، هم چنان که درس خواندن شاگردان به نفع خود آنان است و سودی برای معلم ندارد .
عبادت فطری است !
اگر عبادت امری فطری شد ؛ یعنی بر اساس فطرت و سرشت پاکی که خداوند در نهاد هر بشری قرار داده است ، انجام شد همواره با ارزش است .
امتیاز فطرت بر عادت آنست که زمان و مکان ، جنس و نژاد و سن وسال در آن تأثیری ندارد و هر انسانی از آن جهت که انسان است ، آن را دارا می باشد ، مانند علاقه به فرزند که اختصاص به منطقه و نژاد خاصی ندارد و هر انسانی فرزندش را دوست می دارد . 4 اما مسائلی مانند شکل و فرم لباس یا غذا از باب عادت است و در زمان ها و مکان های مختلف ، متفاوت است . در بعضی مناطق ، چیزی مرسوم است که در جاهای دیگر رسم نیست .
دانلود پاورپوینت “ آشنایی با توربین انبساطی و کاربرد آن در نیروگاههای تولید برق ” در 34 اسلاید
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:36
فهرست و توضیحات:
مقدمه
سکورالیسم
سکولاریسم و اسلام
حمله به نمادهای فرهنگ دینی و سنت
همهء جوامعی که در جهان معاصر بر عقب ماندگی فائق آمده اند از مسیر سکولاریسم گذشته اند. محمد آرکون اسلام شناس بزرگ الجزایری ـ فرانسوی ، بر نمونهء ترکیه انگشت می گذارد ، نمونه ای که شباهت های بسیار با ایران دارد ، و ما را نسبت به دو واقعیت آگاه می کند: حرکت آتاتورک به عنوان تنها نمونهء پیروزمند سکولاریسم در یک فرهنگ اسلامی ، یک حرکت تمدن ساز بنیادی و از لحاظ تاریخی بازگشت ناپذیر بود. دیگر اینکه ، راه و روش آن به طرز خطرناکی به حذفِ جهان معنائی و سمبولیکی پرداخت که بالقوه می تواند برآیندهای تخریبی داشته باشد. به گفته های او توجه کنیم:
نمونهء ترکیه و حرکت مصطفا کمال آتاتورک (۱۸۸۱-۱۹۳۸) به یک تحلیل همه جانبه نیاز دارد زیرا غرب ترکیه را با نظر مساعد می نگرد، از آن رو که این کشور با جسارتی بی نظیر به سمت یک ارزش غربی که همان «سکولاریسم» باشد حرکت کرد. بخش های دیگرِ جهان اسلام از نگاه غرب چیزی از حرکت تمدن درک نکرده و درهایشان را به روی پیشرفت ِ اندیشه ها و نهادها بسته اند [...] اسلام امروزه مانعی است بر سر راه ارتباط فکری با غرب.
حرکت آتاتورک پس از شکست امپراتوری عثمانی (که در جنگ جهانی اول با آلمان متحد شده بود) و پس از کسب قدرت چه بود؟ آتاتورک، که در چشم هموطنان اش قهرمانی است تمدن ساز و پدر ترکیهء مدرن، بی هیچ شبهه ای کشورش را از خاک محافظه کارِ عثمانی برکند و به دنیای تجدّد و مُدرنیّت رساند، البته با روش ها و باورها و الگوهایی که تا همین امروز محل بحث و جدل است.
برای ارزیابی کاملِ بُرد و برآیندهای حرکت سکولارسازِ آتاتورک، لازم است به دو پرسش پاسخ دهیم: میان سالهای ۱۸۸۱ و ۱۹۳۸ کمال آتاتورک با چه نوع اسلامی آشنائی داشت؟ یعنی در زمانی که برنامهء کار خود را تدارک می دید اسلام را چگونه درک می کرد؟ دیگر اینکه او در آن زمان چه برداشتی از سکولاریسم داشت که با آن دست به تغییرات اجتماعی زد؟
دیدگاه های آتاتورک دربارهء اسلام از یک سو، و سکولاریسم از سوی دیگر، مشابه همان دیدگاه های تیپیک و نمونه واری است که اغلب روشنفکران مسلمان میان سال های ۱۸۸۰ و ۱۹۴۰ با نوعی آگاهی ساده لوحانه به آنها رسیده بودند. این گروه که پای شان به مدارس و دانشگاههای اروپایی باز شده بود، به نوعی از شوک فرهنگی مبتلا شده بودند که هرگز در زندگی شان نتوانستند به طور کامل بر عواقب آن فائق آیند.
جامعهء مسلمانی که آنها در آن پرورده شده بودند، چه در ترکیه و چه در دیگر نقاط ، در چنگال انبوهی از منعیاتِ دینی، خرافی و جادوباور بود و آکنده از نابرابری های آشکار اجتماعی، سیاست های خودسرانهء بومی و استعماری، و عقب ماندگی های شدید فرهنگی.
همهء این ضعف ها در تضاد چشم گیری بود با ارزش های غربی نظیر آزادی های جمهوری خواهانه ، پویایی اقتصادی و خلاقیّت فرهنگی ، وسعت دید تاریخی و اراده به دانستن و آموختن ، پاکیزگی و سهولتِ استفاده از اماکن عمومی و خصوصی ، توسعه و غنای شهرهایی چون پاریس ، لندن ، بروکسل ، رم ، و مارسی ، شهرهای اصلی و پرشکوهی که مسلمانان جوان برای تحصیل به آنها پا می گذاشتند.
آتاتورک در آکادمی نظامی تولوز در فرانسه دوره دیده بود. شیفتگی او که با اکتشاف همراه بود، آمیخته می شد با نوعی شورش کور علیه یک سرنوشت تاریخی ناحق یا ناعادلانه. روشنفکران دیگر نیز نمونه های مشابهی از همین درام تاریخی را به نمایش گذاشته اند. تحتاوی و طاها حسین در مصر ، کاتب یاسین در الجزایر ، بورقیبه در تونس و بسیاری دیگر که یا با کتاب هاشان و یا در عمل هریک به شیوهء خود نمایشگر این درام تاریخی بوده اند ، درامی که همچنان با پیچیدگیِ فزاینده ای ، و در مقیاس انسانیِ روزافزونی، خود را برصحنه آشکار می کند.[...]
عمل آتاتورک فراگیر بود. او به از میان برداشتن رژیم سلطانی قناعت نکرد ، رژیمی که در آگاهی جمعی مردم به مقام مقدس خلافت ارتقا یافته بود و براندازیِ آن با اعتراض علمای دانشگاه الازهر در قاهره روبرو شد و به طور کلی به آگاهی مسلمانان یک شوک سراسری وارد کرد.
آتاتورک به کلیّت جهانِ معنائی و نشانه های ارتباطیِ مسلمانان حمله برد. او الفبای عربی را با الفبای لاتین عوض کرد ، عمامه و فینه را برداشت و کلاه را جایگزین آنها کرد. به جای فقه و شریعت ، قوانین کشور سوئیس را برنشاند.