لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:75
فهرست:
شبکه توزیع و انتقال برق تا مصرف
شبکه قدرت از تولید تا مصرف.................. 1
محدودیت تولید............................... 1
انتقال قدرت ............................... 1
توزیع و مصرف قدرت........................... 1
آرایش ترانسفورماتورهای قدرت ................ 2
اجزاء یک پست انتقال یا فوق توزیع ........... 2
ضرورت اتصال به زمین – ترانس نوتر ........... 2
تانک رزیستانس .............................. 3
ضرورت برقراری حفاظت ........................ 3
انواع سیستمهای اورکارنتی ................... 4
سیستم حفاظت اورکارنتی فاز به زمین .......... 4
حفاظت باقیمانده یا رزیجوآل ................. 5
هماهنگ کردن رله های جریانی زمان ثابت ....... 5
اشکال رله های با زمان ثابت ................. 5
رله های اورکانت زمان معکوس ................. 6
انواع رله های جریانی با زمان معکوس و موارد استفاده هر یک 6
کاربرد رله های جریانی ...................... 7
رله های ولتاژی ............................. 7
حفاظت فیدر خازن ............................ 7
رله اتومات برای قطع و وصل بنکهای خازنی ..... 8
حفاظت فیدر کوپلاژ 20 کیلوولت ................ 9
حفاظت فیدر ترانس 20 کیلوولت ................ 9
حفاظت جهتی جریان ........................... 9
حفاظت R.E.F .................................. 10
رله های نوترال ............................. 10
حفاظت ترانسفورماتور قدرت .................. 10
رله بوخهلتس ................................ 11
رله های ترمیک یا کنترل کننده درجه حرارت ترانس 12
رله دیفرنسیال .............................. 13
چند نکته در رابطه با رله دیفرنسیال ......... 16
رله دیفرنسیل با بالانس ولتاژی ............... 17
رله بدنه ترانس ............................. 17
حفاظت جریانی برای ترانسفورماتور ............ 18
رله های رگولاتور ولتاژ ...................... 18
رله اضافه شار .............................. 20
حفاظت باسبار ............................... 21
نوع اتصالی های باسبار ...................... 22
خصوصیات حفاظت باسبار ....................... 22
انواع حفاظت باسبار ......................... 22
حفاظت خط ................................... 23
نکاتی در خصوص رله های دیستانس .............. 25
نوسان قدرت و حفاظت رله دیستانس در مقابل آن . 27
رله دوباره وصل کن .......................... 29
کاربرد رله دوباره وصل کن ................... 31
ضد تکرار ................................... 32
رله واتمتریک ............................... 33
رله مؤلفه منفی ............................. 36
سنکرون کردن ................................ 39
رله سنکرون چک .............................. 41
رله سنکرونایزینگ ( سنکرون کننده ژنراتورها ) 43
رله فرکانسی – رله حذف بار .................. 44
سیستم اینتریپ و اینترلاک .................... 46
ژنراتورها معمولاً” جریانهای بزرگ را تولید میکنند اما به لحاظ ولتاژ محدودیت دارند،زیرا عایق بندی شینه ها حجم و وزن زیادی ایجاد میکند و به همین لحاظ ژنراتورها در نورم های ولتاژی 6،11،21 و حداکثر 33 کیلو ولت ساخته میشوند .
انتقال قدرت :
بر عکس تولید که به لحاظ ولتاژ محدودیت دارد، در انتقال قدرت،مشکل جریان مطرح است زیرا هر چه جریان بیشتر شود،مقطع سیمها بیشتر و در نتیجه ساختمان دکل ها بزرگتر و تلفات انتقال نیز فزونی میگیرد . به همین لحاظ سعی میشود که پس از تولید جریان،با استفاده از ترانسفورماتورهای افزاینده،سطح ولتاژ افزایش و میزان جریان کاهش داده شود . ضمنا” عمل انتقال سه فاز،توسط سه سیم صورت میگیرد ( به سیم چهارم نیازی نیست ) و برای تشخیص اتصال کوتاههای احتمالی فاز به زمین،از شبکه زمین و نوترالی که در پست مبدا ایجاد میکنند،سود میجویند .
ایقان وجدان قاضی - مقایسه اجمالی سیستمهای حقوق اسلام، حقوق ایران و فرانسه
چکیده :
در باره حجیت علم قاضی و دامنه اجرای آن بین حقوقدانان و فقها اختلاف شده است. در این مقاله ضمن بیان راه حلهایحقوق فرانسه و نیز فقه امامیه، علم قاضی را در مواردی خاص حجت دانسته ولی آنرا مشروط به نوعی بودن مستند علم، وجود مستند علم در پرونده و بیان مستند توسط قاضی در رای نموده و مهمتر از همه، امکان استناد به مستند علم را منوط به رعایت اصل تعارضی بودن دادرسی و یا رعایت حق دفاع متهم نمودهایم. در هر حال، فارغ از تفکیک فقهی حق الله و حق الناس، در موارد غیر مصرح در قانون با وجود مقام بیان و برخی موارد که طرق خاصی در قانون برای آنها پیش بینی شده را از شمول حجیت علم قاضی خارج دانستهایم.
مقدمه :
مهمترین دلیل اثبات دعوی، ایجاد اطمینان در وجدان قاضی و حصول یقین (ایقان) برای وی است. اساساً میتوان گفت حجیت سائر ادله نیز تابع میزان اطمینانی است که برای قاضی ایجاد مینمایند زیرا همانطور که جوهره قانون پاسداری از عدالت است، جوهره دلیل نیز ایجاد علم در وجدان قاضی است. حصول چنین قناعت وجدانی[۲] در حقوق فرانسه تا آنجا اهمیت دارد که در امر کیفری تنها دلیل مهم تلقی میشود یعنی تمام دلایل دیگر مثل اقرار و شهادت شهود مآلا به میزان علمی که برای قاضی ایجاد میکنند، برمیگردند و مشروعیت آنها با درجه علم ایجادی در وجدان قاضی سنجیده میشود. این در حالی است که در حقوق ما علم قاضی هم وفق ماده ۱۳۳۵ (ق.م.) و هم در مقاطع مختلف در قانون مجازات اسلامی، تنها یکی از ادله اثبات دعوی در عداد سائر دلایل اثباتی محسوب شده است. در این مقاله اولاً میپردازیم به اینکه منظور از علم قاضی کدام علم است و آیا این علم در چه مواردی از نظر ماهوی و از نظر مراحل دادرسی حجیت دارد و پس از اثبات دلیلیت آن بطور کلی، چنین حجیتی را با رعایت شرائطی مجاز میشمریم.
تعداد صفحات: 34
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:9
روز اولی بود که شاه رفته بود. امام در نوفل لوشاتو فرانسه اقامت داشتند. نزدیک به سیصد الی چهارصد خبرنگار خارجی از کشورهای مختلف، اطراف منزل امام جمع شده بودند. تختی گذاشتند و امام روی آن ایستادند تا به سؤالات خبرنگاران پاسخ دهند. تمام دوربینها کار میکردند. هنوز دو سه سؤال بیشتر از امام نشده بود که صدای اذان ظهر شنیده شد. امام بلافاصله جمع خبرنگاران راترک کردند و فرمودند:
« وقت فضیلت نماز ظهر میگذرد.»
تمام حاضرین از این که امام محل را ترک کردند، متعجب شدند.
کسی از امام خواهش کرد: «چند دقیقه ای صبر کنید تا چند سؤال دیگر هم بشودو بعد برای اقامة نماز بروید.»
امام با قاطعیت فرمودند: « به هیچ وجه نمی شود» و برای خواندن نماز رفتند.
مؤذن دلیر
یکی از مسائلی که برای عراقی ها گران تمام می شد ، خواندن نماز جماعت و گفتن اذان در وقت نماز بود.
یک روز صبح، یکی از بچه ها زودتر از بقیه بیدار شد و شروع به گفتن اذان کرد. این کار هر روز انجام می شد؛ اما دور از چشم نگهبانان عراقی. آن روز هنوز اذان بسیجی به پایان نرسیده بود که سر و کلة یکی از نگهبانان پیدا شد و با فریاد از او خواست تا کارت شناساییاش را بیاورد. اما او تا اذان را به پایان نرساند، کوچکترین توجهی به عراقی نکرد، بسیجی بعد از گفتن اذان با خونسردی به پنجره نزدیک شد و از نگهبان عراقی پرسید که چه میخواهد.
نگهبان که رگهای گردنش از شدت عصبانیت متورم شده بود، مجدداً فریاد کشید: « مگر نگفتم کارتت را بیاور؟ مرا مسخره میکنی! چنان بلایی سرت بیاورم که تا ابد یادت بماند.»
بسیجی با همان خونسردی کارتش را در آورد و به نگهبان بعثی داد.
ساعتی بعد با طلوع آفتاب، درِ سلول برای گرفتن آمار باز شد.
پس از آمار گیری، یکی از سربازان عراقی فرد اذانگو را صدا زد و با خود برد.
روزهای آخر بیت المقدس
پرچم در میان نخلهای همرنگ گم می شود. با آنکه همه خسته اند و خیس عرق، منبعهای آب پر می شود. « سعید» تدارکاتچی دسته هم به دنبال شام میرود.میروم وضو میگیرم و بر میگردم. هوا کمکم تاریک میشود. از دور دستها و از میان نخلها، آوای قرآن بلند است. هر کس از سویی میآید. کمکم چادر پر میشود. عدهای به نماز و بعضی هم به صف میایستند. حسن از صف اوّل رویش را برمیگرداند. همه را میکاود، بلند میشود و میآید.
- اذان شده؟ بگم؟
- برو بیرون چادر بگو!
میرود بیرون چادر، کنار علی می ایستد. صدای اذانش بلند میشود. از هر سو و از کنار هر چادر، صدای اذانی بلند است. صدایش در میان دیگر صداها گم می شود. اذان تمام میشود. یکی جلو میایستد و صدای تکبیر از تک تک صفها بلند میشود.
« الله اکبر» میگویم و به نماز میایستم. احساس میکنم چیزی در جلوی صورتم حرکت میکند. مور مورم میشود و با دست آن را پس میزنم. صدای زی........ نگ در گوشم میپیچد. اعتنا نمیکنم، صدا بلندو بلندتر می شود....... خدایا، این دیگر صدای چیست؟
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:4
فهرست مطالب
طامه الکبری: لحظه ای که به طور ناگهانی بر انسان فرود می آید و همه چیز را دگرگون می کند.
)سوره نازعات، آیه۷۹ )
یوم تجد کل نفس ما عملت: روزی که انسان هر آنچه که کرده می یابد.
(سوره آل عمران، آیه۳۰ )
یوم لحمی علیها فی نار جهنم: روزی که کافران در آتش دوزخ تفتیده شوند.
)سوره توبه، آیه (۳۵
رشد کودکی
تعریف رشد و تحول درروانشناسی رشد-اصول رشد
رشد
رشد یا تحول عبارت است از کلیه تغییرات کمی و کیفی که در طول زندگی انسان رخ می دهد . مانند افزایش قد و وزن ، دندان در آوردن ، تحولات شناختی ، عاطفی ، جسمانی ، تکلمی و ... در قرد .
روانشناسی رشد یا تحولی
روانشناسی رشد عبارت است از مطالعه پدیداری تحول و سرانجام فرایندهای روانی در انسان. هدف روانشناسی رشد این است که تغییرات متفاوت را در موجودات زنده مطالعه نماید ف تواناییهای مختلف را بررسی کرده ، چگونگی تحول تواناییها را در نظر بگیرد ، علل تحول ، انواع تحول را در مراحل مختلف بررسی نماید . به عبارت دیگر روانشناسی رشد در صدد است که تحول تواناییهای مختلف و سرانجام پدیده های روانی را مورد بررسی قرار دهد .
تمایز روانشناسی رشد با روانشناسی کودک در این است که روانشناسی کودک ضرفاً به فرایندهای روانشناختی در مقطع کودکی ، از اتعقاد نطفه تا ١٢ سالگی ، توجه می کند . در حالی که روانشناسی رشد علاوه بر کودکی ، نوجوانی ، بزرگسالی ، پیری و حتی مرگ را نیز مطالعه می نماید.
به عبارت دیگر ، گسترده روانشناسی تحولی بسیار وسیع بوده و تمام عمر انسان را تحت پوشش قرار می دهد. در حالی که روانشناسی کودک فقط به وهله کودکی می پردازد .
با توجه به یافته های روانشناسی رشد ، همه کسانی که با رشد کودک و نوجوان سر و کار دارند می بایستی واجد نگرش تحولی باشند . نگرشی که موجب می گردد تا برخورد اولیاء و مربیان با کودک متناسب با سن و ویژگیهای روانشناختی وی باشد .
مثلاً توانایی درک عدد در سنین دبستان شکل شکل می گیرد و در این سن کودک مفهوم عدد را درک می کند . یعنی با استقرار این مفهوم ، کودک قادر به فهم مفهوم عدد خواهد بود و می تواند مسائل پیچیده ریاضی و جبر را به مرور حل کند . بنابراین در دوره پیش دبستانی آموزش عدد بی فایده بوده و تنها به صورت طوطی وار صورت می پذیرد .
در دوره دبستان، کودک توانایی فهم عدد و کار کردن با آنرا پیدا می کند . عدد حاصل تواناییهای طبقه بندی و ردیف کردن است که در دوره عملیاتی کودک ساخت آنرا به دست می آورد و از این طریق به تدریج قادر به حل مسائل مختلف می شود . یعنی اگر کودک بتواند طبقه بندی و ردیف کند می تواند عدد را نیز درک نماید .
البته لازم به ذکر است که زمینه درک عدد را می بایستی در کودک فراهم نمود و ابزار کافی در اختیار کودک قرار گیرد . یعنی چنانچه خواستار تسهیل تحول مفهوم عدد در کودک هستیم لازمه اش ایجاد زمینه برای ردیف کردن و طبقه بندی برای کودک است . کودک پس از درک مفهوم عدد ، می تواند مسائل پیچیده ریاضی را نیز حل کند .
بنابراین با فراهم کردن ابزار و امکانات کافی برای کودک و داشتن نگرش تحولی ، تحول کودک را سریعتر می کند . باید به اقتضای سن کودک و ویژگیهای مختلف وی با او برخورد شود . بنابراین دانستن ویژگیها و تواناییهای هر سن برای والدین و و مربیان الزامی می باشد . آنها از این طریق می توانند با ارئه آموزش متناسب با سن و تواناییهای خاص کودک ، توانمندیهای وی را تسریع بخشند . و بالعکس در صورتی که امکانات فکری و فرهنگی در اختیار کودک قرار نگیرد، به همان میزان کسب تواناییهای مختلف وی به تأخیر می افتد .
اصول رشد (1)
بر حیات روانی انسان ، اصولی حاکم است که نظریات و رویکردهای مختلف آنها را مشخص نموده اند. این اصول عبارتند از :
1- اصل تفاوتهای فردی : یعنی در عین حال که الگوی حاکم بر رشد انسان ، الگوی واحدی است و همه از یک مسیر متحلو می شوند و تواناییها و ساختهای شناختی و روانی به دست می آورند اما در رشد باید به تفاوتهای فردی نیز توجه نمود . زیرا تحول از فردی به فرد دیگر متفاوت است و سن اکتساب تواناییها در افراد ، متفاوت است . این اصل در مورد فرهنگها و کشورهای مختلف نیز حاکم است .
2- اصل رشد متعادل : در فرایند رشد متعادل ، انسان در جنبه های مختلف جسمانی ، روانی ، عاطفی ، شناختی و اجتماعی متحول و متعادل می گردد و با افزایش سن ، فرد واجد تواناییهای پیچیده تری می شود .
رشد متعادل یک رشد بهنجار بوده و تمام جوانب را دربر می گیرد . هنگامی رشد به صورت متعادل صورت می گیرد که تمام جنبه های مختلف رشد با هم رشد نمایند و فرایند مطلوبی از رشد حاصل شود. وگرنه چنانچه فردی فقط در یک جنبه مثلاً جسمانی تحول مطلوبی داشته باشد و در سایر جنبه های مثلاً هیجانی و عاطفی تحول نداشته باشد ، دارای رشد نابهنجار است .
3- اصل جهت رشد :
جهت رشد انسان ها مشخص است و در سه جهت می تواند آن را خلاصه نمود :
الف) اصل جهت سری – پایی : یعنی انسانها ابتدا از ناحیه سر رشد می کنند و به تدریج رشد به سمت پاها پیش می رود . البته این اصل رشد بیشتر در حوزه رشد زیستی و فیزیولوژیک صادق است .
شامل 128 صفحه word