بررسی رابطه بین اضطراب و تیپ شخصیتی در دانش آموزان /در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:خلاصه و چکیده تحقیق:در این پژوهش رابطۀ بین اضطراب و تیپ¬های شخصیتی درون گرا و برون گرا مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور 50 نفر از بین دانش آموزان دختر دوره دوم دبستان به عنوان گروه نمونه به روش تصادفی انتخاب گردید.ابزار پژوهش در مورد اضطراب دانش آموزان، پرسشنامۀ اضطراب کتل است و در مورد تیپ¬های شخصیتی دانش آموزان، مقیاس درونگرایی- برونگرایی میشل گوکلن است.فرضیۀ اصلی پژوهش این بود که بین اضطراب و تیپ¬ درونگرا ، برونگرا و میانگرا رابطۀ معنی داری وجود دارد و با توجه به روش همبستگی پیرسون و آزمون توکی مشخص شد که بین اضطراب و ویژگی های شخصیتی ( درونگرا- برونگرا- میانگرا) رابطه معناداری وجود دارد.تعداد صفحات: 134فرمت فایل: wordفهرست مطالب:پشگفتار 1چکیده 3فصل اول : طرح تحقیقمقدمه 5بیان مسئله 6ضرورت و اهمیت پژوهش 8موضوع تحقیق 10تعریف موضوع تحقیق 10هدف کلی 10اهداف فرعی 10فرضیه کلی 11فرضیات فرعی 11متغیرهای تحقیق 11محدودیت های تحقیق 11محیط پژوهش 12تعریف اصطلاحات و واژه ها 12تعریف اصطلاحات تخصصی 14تعریف عملیاتی 15فصل دوم : پیشینه تحقیقمقدمه 19اضطراب 19تعریف اضطراب ، جنبه ها و جلوه های مختلف آن 21اضطراب به عنوان پاسخ آموخته شده 26اضطراب در معنای نداشتن کنترل 27کنار آمدن با اضطراب 28شخصیت مضطرب 29اضطراب بنیادی : شالوده روان رنجوری 31نظریه های اضطراب 351- نظریه روانکاوی (فروید) 35انواع اضطراب 37مکانیزمهای دفاعی علیه اضطراب 40سرکوبی 41انکار 42واکنش وارونه 43فرافکنی 43واپس روی 44دلیل تراشی 44جابجایی 45والایش 462- نظریه روانشناسی فردی (آدلر) 483- نظریه درمان عقلانی- عاطفی (الیس) 514- نظریه درمان مراجع محوری (راجرز) 515- نظریه روان درمانی گشتالت (پرز) 526- نظریه واقعیت درمانی (گلاسر) 547- نظریه رفتار درمانی 55عوامل کاهش اضطراب 57شخصیت چیست؟ 67بررسی شخصیت 69اصول شخصیت شناسی 71تاثیر عوامل زیستی بر شخصیت 73تشابه شخصیت در دوقلوها 73نظریه های شخصیت 761- نظریه کارل یونگ 76نگرش ها : برونگرایی و درونگرایی 77کارکردهای روان شناختی 78تیپ های روان شناختی (درونگرا و برونگرا) 80ویژگی شخصیتی برونگرا 83ویژگی شخصیتی درونگرا 84ناهشیار شخصی 85عقده ها 86ناهشیار جمعی 87پژوهش در نظریه یونگ 89تیپ های روان شناختی (درونگرا و برونگرا) 892- نظریه هانس آیزنک 93ابعاد شخصیت : برونگرایی ، روان رنجور خویی و روان پریش خویی 93برونگرایی 96روان رنجور خویی 98روان پریش خویی 99نقش اصلی وراثت 100رابرت مک کری و پل کاستا : مدل پنج عاملی 101ثبات عوامل 103همبستگی هیجانی و رفتاری 1043- نظریه روانکاوی (فروید) 106الف- دیدگاه ساختی شخصیت 106نهاد 106خود 107فراخود ب- شخصیت به مثابه ی فرایندی پویا ج- شخصیت به مثابه فرایند تکاملی د- دیدگاه جبری رشد شخصیت 4- نظریه روانشناسی فرد (آدلر) 5- نظریه روان درمانی گشتالت (پرز) 6- نظریه درمان مبتنی بر تحلیل محاوره ای (برن) 7- نظریه واقعیت درمانی (گلاسر) 8- نظریه رفتار درمانی فصل سوم : روش تحقیقجامعه آماری ، نمونه و روش اندازه گیری ابزار جمع آوری اطلاعات و ویژگی های آن ویژگی های ابزار پژوهش پرسشنامه مقیاس اضطراب کتل میدان کاربرد آزمون 123پژوهش های مربوط به توصیف ماهیت و اعتبار یا درستی مقیاس اضطرا الف- تحول هوشیاری نسبت به خود ب- نیروی من ج- گرایش پارانویایی د- گرایش به گنهکاری هـ- تنش ارگی نکاتی درباره اجرای تست دستور اجرای پرسشنامه روش تصحیح و نمره گذاری پرسشنامه مقیاس درونگرایی- برونگرایی میشل گوکلن دستور اجرای پرسشنامه روش تصحیح و نمره گذاری فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده هاتجزیه و تحلیل داده ها فصل پنجم: جمع بندی و نتیجه گیری تحقیقخلاصه تحقیق تحلیل نتایج پیشنهادات منابع و ماخذ پرسشنامه