دلفی

دلفی

دلفی

63 صفحه

به دلفی خوش آمدید – آیا این ویژوال پاسکال است؟

دلفی RAD است !

ممکن است همچون یک نوجوان هیاهوانگیز به نظر آیم، اما لازم است که منظور کاربران دلفی از RAD بسیار فراتر از این است که دلفی یک محصول بزرگ است.

واژه جدید   RAD ازکلمات Rapid Application Development گرفته شده است. RAD واژه جدیدی است که برای نوع جدیدی از محیط های تولید نرم افزار در نظرگرفته شده است. برنامه سازان در این دنیای RAD جدید ابزارهایی استفاده می کنند که بسیار ویژوال تر وقابل درک تر هستند. نگاه کردن به قطعه برنامه ای که پنجره ای را تولید می کند، وکوشش برای مجسم کردن آن پنجره، به آسانی ایجاد آن از طریق چندین مرتبه فشردن دکمه ماوس نیست.

در دنیای جدید رابط های ساده و ویژوال تر، نخستین بازیگر واقعی ویژوال بیسیک بود ( از این پس VB نامیده می شود).

 VBبرنامه سازی را از حالت سحرآمیز خود به چیزی تبدیل کرده است که اشخاص معمولی نیز می توانند انجام دهند. همانگونه که درشکل 1 نشان داده شده است، این رابط های جدید تولید کننده نرم افزار را قادر می سازند تا بجای «نوشتن» برنامه «رابط کاربر» و سپس کامپایل واجرای آن به منظور مشاهدۀ شَمای ظاهری آن، این کار را به صورت ویژوال انجام دهد. این کارشبیه به عملکرد طراحان کارخانه خودروسازی لامبورگینی است که قالب قسمتهای مختلف یک خودرو را بدون اینکه ابتدا مدل آنها را بسازند، تولید می کنند!



خرید و دانلود دلفی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.