گزارش کارآموزی برق در ساختمان

گزارش کارآموزی برق در ساختمان

دانلود گزارش کارآموزی رشته الکتروتکنیک برق در ساختمان با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 40

دانلود کارآموزی آماده

 

مقدمه

یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم  آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را  در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلات و نا بسامانیهای علمی و عملی محیط کار آشنا شده و سرمایه وقت خویش را در جهت رفع آنها مصرف نمایند ، که برای جامعه در حال توسعه ما از ضروریات می با شد .

با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برای ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .اینجانب نیز در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی استفاده های علمی و عملی خوبی نموده ، با توجه به زمان محدود 240ساعته تقریبا به همه ریزه کاریها ی اجرایی ونظارتی واقف شدم ، از اینرو شاید بهتر باشد واحد کارآموزی به دوقسمت تقسیم شده تا این نقیصه جبران گشته و ارتباط با محیط کار حفظ شود ، همچنین پیشنهاد می شود در صورت امکان تعامل بیشتری بین استاد کارآموزی و سرپرست و همچنین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بوجود آید تا دانشجو با تعهد بیشتری پا به عرصه عمل بگذارد .

 

نصب کنتورهای چند تعرفه و اعمال نرخهای چند تعرفه

بر اساس اطلاعات دریافتی از مناطق ، از مجموع قریب 15 میلیون مشترک برق ، بیش از یک میلیون دارای انشعاب سه فاز و بقیه دارای انشعاب تکفاز می باشند . که از کل مشترکین سه فاز ، قریب 90 درصد هنوز دارای کنتور یک تعرفه اند و مشترکین تکفاز ، عموماً کنتور یک تعرفه دارند . همچنین سالیانه بطور متوسط 600هزار مشترک جدید جذب می شوند که لازم است از ابتدا ، برای مشترکین جدید کنتورهای چند تعرفه نصب شود .لذا در راستای انجام تکلیف قانونی و هدایت مشترکین به سمت مصرف بهینه ، لازم است انشعابات جدید بصورت چند تعرفه برقرار شوند و در مورد مشترکین قبلی نیز به مرور نسبت به تعویض کنتور آنها اقدام گردد . از اینرو بـر اساس سیاستگذاری اعـلام شده قبـلی لازم است ، ضـمن بررسی ظـرفیت تولید کنتورهای چنـد تعـرفه در داخل کشور و تقویت این ظرفیت ، نسبت به تهیه و نصب کنتور چند تعـرفه ، حـداقل به مـقدار یک میلیون دستگاه تکفاز و 80 هزار دستگاه سه فاز در هر سال بصورت متمرکز یا غیر متمرکز و از طریق برگزاری مناقصه اقدام گرددکه تهیه این تعداد کنتور بالغ بر 360 میلیارد ریال اعتبار سالیانه نیاز دارد . با توجه به میزان یارانه پرداختی در نرخها و همچنین سهم مصارف از پیک بار ، اولویت های زیر برای نصب کنتورهای چند تعرفه پیشنهاد می گردد :

1- مشترکین کشاورزی 2- مشترکین صنعتی 3- مشترکین تجاری پر مصرف

4- مشترکین خانگی پر مصرف 5- مشترکین عمومی

 

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد



خرید و دانلود گزارش کارآموزی برق در ساختمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.