تحقیق درباره یهودیان اصفهان

تحقیق درباره یهودیان اصفهان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:5

فهرست و توضیحات:

یهود اصفهانی در سلسله ساسانی

 

خاندان ‏های پیش از صفویه و یهودیان اصفهان پس از اسلام

 

اصفهان، یهود و صفویان

 

یهودیان اصفهان از سرنگونی صفویه تا سلطنت قاجاریه

 از عهد بسیار قدیم، یهودیان اصفهان می‏ گفته ‏اند این شهر را اسرای یهکنون اصفهان نامیده می‏شود از نخستین کانون‏ های زندگی قوم یهود در ایران بوده است و تاریخ ورودشان به حدود 7 قرن پیش از میلاد برمی‏گرود که «بخت‏ النصر» از کشور یهودیه به بابل کوچ داده بود و پس از وی به ایران مهاجرت کرده ‏اند، تأسیس نموده ‏اند. و این مسئله در «دایرة ‏المعارف یهود» نیز مورد تاکید قرار گرفته است. نیاکان آنان هنگامی که به ناحیه «جبال» ایران رانده شدند، در مسیر خود، هیچ منطقه‏ ای را شبیه ‏تر از اصفهان به بیت ‏المقدس نیافتند و در این شهر ساکن شدند. طبق نوشت جغرافی ‏دانان و تاریخ ‏نگارانی همچون «ابن‏فقیه»، «استخری»، «ابن حوقل»، «مقدسی»، ... و «ابن‏خلدون» یهودیان چون به اصفهان رسیدند در مکانی که ترجمه عبری آن «اردو زدن» معنی می‏دهد («اشکهان»: در اینجا می‏نشینم) منزل کردند. و آب و خاک آن را هم ‏وزن با آب و خاکی که از اورشلیم همراه خویش آورده بودند، یافتند. همچنین در جلد سوم کتاب «اوصر نگینوت اسرائیل»، لغت اصفهان را عبری دانسته ‏اند و آن را مشتق از «سپان» به معنی پناهگاه می‏دانند.

ولی به نظر می‏رسد این تعابیر نادرستند و اصفهان امروزی همان شهری است که در زمان ساسانیان «سپاهان» نامیده می‏شد و پیش از آن نیز در تاریخ با نام‏های «شهرستان‌» و «گی» (جی) شناخته می‏گردید. یک سند بسیار روشن و در برابر دیدگان شهروندان اصفهانی، «مادی»های کنده شده در سطح شهر هستند که دیرینگی آن را به سلسله ماد می‏رساند. در ایران باستان برای رساندن آب روی زمین، جوی می‏کندند که در پاره‏ای از آنها هنوز آب روان است مانند مادی‏های اصفهان که باید زمان مادها کنده شده باشند. میرزا حسن خان در صفحه 37 «جغرافیای اصفهان» می‏نویسد: مادی به لفظ فرس قدیم، ممر و مجرای آب‏ها را گویند که از رودخانه کوچک‏تر و از نهر بزرگ‏تر است.

استقرار یهودیان در اصفهان را بایستی به کوروش بزرگ یا داریوش یکم نسبت دهیم. بدین ترتیب که، آن عده از اسرای یهودی که به سمت جنوب «کلده» کوچانیده شده بودند، پس از آن که به دست هخامنشیان آزاد گردیدند در اوایل این سلسله از طریق بصره کنونی به اطراف کارون – خصوصاً شوش – و بعدها «استخر» و «پازارگاد» مهاجرت نمودند و سپس تا اصفهان و ناحیه لنجان پیش رفتند دسته‏ای از یهودیان نیز در سال 79 میلادی به سبب حمله تیتوس، امپراتور روم، از طریق شوش و ایلام وارد ایران شده در اطراف اصفهان آرام گرفتند. اصفهان و مناطق گسترده ‏ای پیرامون آن به جایگاه سکونت یهودیان تبدیل گشته بود، چنان که از «گز» در شمال شرقی اصفهان تا آبادی‏های «پریشان»، «خیزان» و «بنه اصفهان» در غرب آن و از منطقه «زفره» در جنوب شرقی تا «لنجان» در جنوب غربی اصفهان یادگارهایی از این قوم برجای مانده است. برای نمونه در پیربکران، در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی اصفهان، قبرستان وسیع و باستانی یهودیان اصفهان قرار دارد که مقبره «استر خاتون» و یا به قول خود کلیمی‏ها «سارَح بَت آشِر» در آن است. قدیمی‏ترین سنگ نوشته یهودیان اصفهان، به طول 95 و عرض 75 سانتیمتر، در سال 1323 در آنجا یافت شد و اکنون بر دیوار یکی از تاق‏ نماهای داخل کنیسه نصب شده است. کتیبه این لوح به خط عبری برجسته مشتمل بر آیاتی از تورات بوده و تاریخ آن مربوط به عصر اشکانیان، از اوایل قرن دوم مسیحی، متعلق به شخصی به نام «داود بن یعقوب» می‏ باشد.

 

 

 

 



خرید و دانلود تحقیق درباره یهودیان اصفهان


تحقیق درباره خازن داخلی

تحقیق درباره خازن داخلی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:24

فهرست:

-

سرامیکیخازنهای ورقه‌ایخازنهای میکاخازنهای الکترولیتیآلومینیومیتانتالیوم

هرگاه دو هادی در مقابل هم قرار گرفته و در بین آنها عایقی قرار داده شود، تشکیل خازن می‌دهند. معمولا صفحات هادی خازن از جنس آلومینیوم ، روی و نقره با سطح نسبتا زیاد بوده و در بین آنها عایقی (دی الکتریک) از جنس هوا ، کاغذ ، میکا ، پلاستیک ، سرامیک ، اکسید آلومینیوم و اکسید تانتالیوم استفاده می‌شود. هر چه ضریب دی الکتریک یک ماده عایق بزرگتر باشد آن دی الکتریک دارای خاصیت عایقی بهتر است. به عنوان مثال ، ضریب دی الکتریک هوا 1 و ضریب دی الکتریک اکسید آلومینیوم 7 می‌باشد. بنابراین خاصیت عایقی اکسید آلومینیوم 7 برابر خاصیت عایقی هوا است.

 



خرید و دانلود تحقیق درباره خازن داخلی


چگونه توانستم دانش آموزانم را به انشانویسی علاقه مند کنم ؟

چگونه توانستم دانش آموزانم را به انشانویسی علاقه مند کنم ؟

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه توانستم دانش آموزانم را به انشانویسی علاقه مند کنم ؟

 نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:41

 

 

فهرست مطالب

             

چکیده .................................................................... 1

مقدمه .....................................................................2

بیان مساله .............................................................. 4

تعریف واژگان و مفاهیم.............................................. 7

انشا چیست؟ .......................................................... 8

پیشینه علمی........................................................... 12

گردآوری اطلاعات شواهد 1.................................... 31

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن............................. 33

گردآوری اطلاعات شواهد 2................................... 36

ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار................. 37

نتیجه گیری.......................................................... 39

پیشنهادات........................................................ 40

منابع............................................................. 41

 


چکیده

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.

در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :

دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازدانسان های متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.

 



خرید و دانلود چگونه توانستم دانش آموزانم را به انشانویسی علاقه مند کنم ؟


طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی 17

طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی 17

طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه شده در این لحظه از سایت تخصصی گرافیک امینا سل یک طرح مناسب برای فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمت psd و کیفیت بالا می باشد.

از ویژگی های این طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمت psd و کیفیت بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این طرح لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمت psd و کیفیت بالا کاملا لایه باز بوده و به راحتی می توانید هر گونه تغییر مد نظرتان را در هر یک از لایه های آن اعمال کنید.تعداد لایه های بکار رفته در این طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمت psd و کیفیت بالا بیش از ۵۰ لایه کاملا تفکیک شده و قابل ویرایش می باشد.این طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمت psd و کیفیت بالا اختصاصی بوده و تنها از سایت تخصصی گرافیک امینا سل می توانید آن را دانلود کنید.طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمت psd و کیفیت بالا در سایز 30 در 14 سانتیمتر با رزولیشن ۳۰۰dpi مناسب جهت چاپ می باشد.حجم این طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی با فرمت psd و کیفیت بالا تنها 21 مگا بایت می باشد.

خرید و دانلود طرح لایه باز لوازم آرایشی و بهداشتی 17