فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات55
مقدمه
زندگی نامه جلال (مثلاً شرح احوالات)
اندیشه های جلال 8
پایگاه اجتماعی جلال 10
پدیدة غربزدگی از دیدگاه جلال 16
زنان از دیدگاه جلال 20
مذهب و روحانیت از دیدگاه جلال 21
جلال از دیدگاه سیمین دانشور (شوهر من جلال) 23
خاطره ای از جلال (ویلیام میلوارد) 35
آثار جلال 40
مرگ جلال 42
مرثیه ای در سوگ جلال (مهدی اخوان ثالث) 43
جمع بندی 45
زندگی نامة جلال (مثلاً شرح احوالات)
در خانواده ای روحانی (مسلمان- شیعه) برآمده ام. پدر و برادر بزرگ و یکی از شوهر خواهرهایم در مسند روحانیت مردند. و حالا برادرزاده ای و یک شوهر خواهر دیگر روحانی اند. و این تازه اول عشق است. که الباقی خانواده همه مذهبی اند. با تک و توک استثنایی. برگردان این محیط مذهبی را در «دید و بازدید» میشود دید و در «سه تار» و گله به گله در پرت و پلاهای دیگر.
نزول اجلالم به باغ وحش این عالم در سال 1302 بی اغراق سرهفت تا دختر آمده ام. که البته هیچکدامشان کور نبودند. اما جز چهار تاشان زنده نمانده اند. دو تاشان در همان کودکی سر هفت خان آبله مرغان و اسهال مردند و یکی دیگر در سی و پنج سالگی به سرطان رفت.
کودکیم در نوعی رفاه اشرافی روحانیت گذشت. تا وقتیکه وزارت عدلیة «داور» دست گذاشت روی محضرها و پدرم زیر بار انگ و تمبر و نظارت دولت نرفت و در دکانش را بست و قناعت کرد به اینکه فقط آقای محل باشد. دبستان را که تمام کرد دیگر نگذاشت درس بخوانم که: «برو بازار کار کن» تا بعد ازم جانشینی بسازد. و من بازار را رفتم. اما دارالفنون هم کلاسهای شبانه باز کرده بود که پنهان از پدر اسم نوشتم. روزها کار؛ ساعت سازی؛ بعد سیم کشی برق، بعد چرم فروشی و ازین قبیل … و شبها درس. و با درآمد یک سال کار مرتب، الباقی دبیرستان را تمام کردم. بعد هم گاهگذاری سیم کشی های متفرق. بر دست «جواد» ؛ یکی دیگر از شوهر خواهرهایم که اینکاره بود. همین جوریها دبیرستان تمام شد. و توشیح «دیپلمه» آمد زیر برگه وجودم- در سال 1322- یعنی که زمان جنگ. به این ترتیب است که جوانکی با انگشتری عقیق به دست و سر تراشیده و نزدیک به یک متر و هشتاد، از آن محیط مذهبی تحویل داده میشود به بلبشوی زمان جنگ دوم بین الملل. که برای ما کشتار را نداشتو خرابی و بمباران را. اما قحطی را داشت و تیفوس را و هرج و مرج را و حضور آزار دهندة قوای اشغال کننده را.
جنگ که تمام شد دانشکدة ادبیات (دانشسرای عالی) را تمام کرده بودم. 1325 و معلم شدم. 1326 در حالیکه از خانواده بریده بودم و با یک کراوات و یکدست لباس نیمدار امریکایی که خدا عالم است از تن کدام سرباز به جبهه رونده ای کنده بودند تا من بتوانم پای شمس العماره به 80 تومان بخرمش. سه سالی بود که عضو حزب توده بودم. سالهای آخر دبیرستان با حرف و سخنهای احمد کسروی آشنا شدم و مجله «پیمان» و بعد «مرد امروز» و «تفریحات شب» و بعد مجلة «دنیا» و مطبوعات حزب توده … و با این مایه دست فکری چیزی درست کرده بودیم به اسم «انجمن اصلاح». کوچه انتظام، امیریه. و شبها در کلاسهای مجانی فنارسه درس می دادیم و عربی و آداب سخنرانی. و روزنامة دیواری داشتیم و به قصد وارسی کار احزابی که همچو قارچ روییده بودند
این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 408 صفحه می باشد.
بخش اول) مقدمه
شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، علاقمند و مایل باشند. این علاقه و تمایل از تطابق نیازهای آنها با محصولات و خدمات ارائه شده سازمان نشأت میگیرد. هر مشتری دربارة محصول دریافتی، اعم از کالا یا خدمات، شرایط خاصی را در نظر دارد، در حقیقت میتوان گفت مجموعهای از شرایط هستند که نیاز وانتظار مشتری را شکل میدهند. چنانچه سازمان یا شرکتی بتواند پاسخگوی شرایط مورد نظر مشتری باشد، سازمانی موثر (effective) است که مسلماً در آینده با اقبالی بیشتر مواجه میشود در غیراینصورت سازمانی غیرموثر (Ineffective) بوده و چشماندازی خطرناک را پیش رو دارد. توقع مشتری بسیار فراتر از پرداخت وجه و دریافت کالا یا خدمات است. رضایتمندی وی زمانی حاصل می شود که محصول یا خدمتی را که در قبال پرداخت وجه دریافت مینماید با مجموعه شرایط وی سازگار باشد. در این صورت است که مشتری ادعا میکند کالا یا خدمات دریافتی و از «کیفیت خوبی» برخوردار بوده است.
چنانچه سازمانی موفق به خلق چنین تصوری در مشتریان خود گردد مسلماً آیندهای روشن را پیش رو دارد و به همین منظور سازمانها و شرکتهای تجاری در سراسر دنیا سالهاست میکوشند تا سطح کیفیت محصول یا خدمات خود را هر چه بیشتر ارتقاء دهند. بنابراین درک مفهوم کیفیت و موضوعات مربوط به آن از قبیل مدیریت کیفیت
(Quality Management)، مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management)، کنترل کیفیت (Quality Control)، تضمین کیفیت (Quality Assurance) و.. از نیازهای اساسی هر سازمان است.
کیفیت چیست؟
کیفیت مفهومی است که تعریف و تفسیر آن بسیار دشوار مینماید اگر چه هر کس به راحتی این معنا را در ذهن خود درک میکند و در واقعیت به راحتی به تجزیه و تحلیل کیفیت محصولات و خدمات دریافتی خود میپردازد. اما مشکل زمانی نمایان میشود که سعی در اندازه گیری کیفیت با یک مقیاس مشخص داریم و یا حتی به دنبال تعریف مناسبی از آن هستیم. اگر در این جستجو به یک فرهنگ لغات مراجعه کنیم، تعریفی این چنین خواهیم یافت: «درجه خوبی یا مطلوبیت محصول یا خدمات دریافتی». با توجه به این تعریف سئوالی در ذهن ما ایجاد میگردد مبنی بر اینکه اصولاً خوبی و مطلوبیت (goodness) یک محصول یا خدمت چیست و چگونه اندازهگیری میشود. باید گفت این معنا در هر زمان و هر مورد به شکلی خاص خودنمائی میکند.
شاید بتوان گفت درک انسان از مفهوم کیفیت به زمان ماقبل تاریخ برمیگردد، زمانی که مردم برای کسب اشیاء مورد نیاز خود دست به معاوضه و تباتر میزدند. معاملات معمول در بریتانیا بر روی اشیائی مانند نمک، میخهای آهنی و سنگ آسیاب صورت میگرفت. این اشیاء که عموماً از قارههای اطراف و سواحل حومه جهت تعویض با مواد غذائی و سایر نیازمندیهای مردم آورده میشدند، از کیفیت خوبی برخوردار نبودند. به عنوان مثال سنگ آسیاب که جهت آسیاب غلات مورد استفاده قرار میگرفت میبایست از گرانیت با درجه خلوص و کیفیت معینی تهیه میشد که در آن زمان مرغوبترین آن متعلق به کشور فرانسه بود. در غیراینصورت در استفاده مستمر شکسته و کارائی چندانی نداشت و بدین ترتیب تأمین آذوقه مردم با مشکل مواجه میشد. در اینجا بارزترین مفهوم کیفیت روشن میگردد: « مناسب استفاده بودن (fitness for use)» یعنی محصول یا خدمت به نحوی طراحی، ساخته و پرداخته شود که نیاز مشتری در استفاده از آن به طور مناسبی برآورده شود.
در گذشته معاملات فراوانی ما بین خاور دور و اروپای غربی صورت میگرفت و غالباً اقلامی که در اروپا قابل دسترسی نبود از شرقیها خریداری میشد مانند ادویه و ابریشم. با در نظر داشتن این مسئله که تهیه و دسترسی به این اقلام در اروپا ممکن نبود میتوان گفت کیفیت این اقلام کمتر خودنمائی کرده و کسب آنها بیشتر مدنظر بوده است. از طرفی دیگر «مناسب استفاده بودن» را تعریف کیفیت قلمداد کنیم، آیا یک پارچه کتان معمولی جهت تهیه لباس و ایجاد پوشش مناسب نبوده است؟ پس به چه علت اروپائیها اقدام به خرید ابریشم با قیمتهای گزاف مینمودند؟
تصور میشود ابریشم مرغوب کالای لوکسی ((Luxury) است که معنای تمول را منتقل مینموده و شاید عبارت «مناسب استفاده بودن» در این مورد در ارضای خواستهای درونی افراد، زیباتر و شکیل تر به نظر رسیدن و احساساتی از این دست معنا و مفهوم مییافته است. مثال دیگری مطرح میکنیم، درگذشته برای مسافرت از شهر A به شهر B امکان استفاده از یک دلیجان فرسوده و یا یک درشکه لوکس فراهم بوده که هر دو نیاز مشتری را برطرف نموده اما قاعدتاً مورد اخیر توانائی بیشتری در کسب رضایت افراد داشته است. کیفیت و لوکس گرائی اگر چه معناهائی متفاوت دارند اما غالباً منتهی به یک نتیجه میشوند: «دریافت محصول یا خدمتی که تناسب بیشتری با خواست مشتری دارد.» و این دومین بعد از مفهوم کیفیت است البته لازم به ذکر است که تجمل ((Luxury) و کیفیت رابطه مستقیمی با قیمت دارند. هر چه بهای بیشتری بپردازیم محصول بهتری از جهت مواد اولیه، دوام، کاربری و غیره دریافت میکنیم یعنی کیفیت بالاتر، تناسب بیشتر برای استفاده و متعاقباً رضایت هر چه بیشتر مشتری.
فهرست مطالب
عنوان........................................ صفحهفصل اول: مقدمه
بخش اول) مقدمه .............................. 2
کیفیت چیست؟ ............................... 3مدیریت کیفیت فراگیر ....................... 7اصول مدیریت کیفیت فراگیر .................. 8متدولوژی تحقیق حاضر ....................... 15فصل دوم : شش سیگمابخش اول) مقدمه .............................. 18
چرا شش سیگما؟.............................. 18پدیده شش سیگما............................. 21بخش دوم) تاریخچه............................. 25
تاریخچه.................................... 25بیل اسمیت پدر شش سیگما..................... 29بخش سوم) شش سیگما چیست؟...................... 33
لزوم اجرای شش سیگما........................ 33شش سیگما: فلسفه، ابزار یا استراتژی؟........ 37اهداف نهایی شش سیگما....................... 38برخی فوائد اجرای شش سیگما.................. 39برخی فوائد مدیریتی شش سیگما................ 42بخش چهارم) روند اجرائی شش سیگما.............. 44
اجرای استراتژیک شش سیگما................... 45اجرای تاکتیکی شش سیگما..................... 48DMAIC چیست؟................................ 50فاز اول: تعریف............................. 50فاز دوم: اندازه گیری....................... 54فاز سوم: تحلیل............................. 56فاز چهارم: بهبود........................... 59فاز پنجم: کنترل............................ 60سایر موارد................................. 62DMADV چیست؟................................ 65اشکال مختلف اجرای شش سیگما................. 68بخش پنجم) مبانی آماری شش سیگما............... 72
مقدمه...................................... 72توزیع نرمال................................ 75توزیع نرمال استاندارد...................... 76توزیع نرمال در حالت کلی.................... 78محاسبة سطح سیگما........................... 83بخش ششم) سخت افزار و نرم افزار شش سیگما...... 88
سخت افزار شش سیگما......................... 88ابزارهای مقدماتی و سازماندهی اطلاعات........ 89ابزار جمع آوری اطلاعات...................... 94ابزارهای تحلیل داده ها و فرایندها.......... 101ابزارهای تحلیل آماری....................... 113نرم افزار شش سیگما......................... 115بخش هفتم) تعلیم و آموزش شش سیگما............. 126
چه کسانی؟ چه تعلیماتی؟..................... 127یادگیری سایر مهارتها....................... 132بخش هشتم) ساختار سازمانی شش سیگما............ 136
کمربند سیاه................................ 136کمربند سیاه ارشد........................... 137حامی یا قهرمان............................. 138کمربند سبز................................. 140رهبری اجرائی............................... 141صاحبان فرایند.............................. 142بخش نهم) شش سیگما و سایز سازمانی............. 143
محور مدیریت................................ 144محور کارکنان............................... 148بخش دهم) علل عملکرد موفق شش سیگما............ 150
علت اول: مشتری گرائی....................... 151علت دوم: اصلاح عملکرد مدیریت................ 151علت سوم: مدیریت براساس حقایق............... 152علت چهارم: علاج قبل از وقوع................. 152علت پنجم: تیم و مشارکت بی حد و مرز......... 153علت ششم: بازیافت سرمایه.................... 153سایر علل................................... 154فصل سوم : مهندسی ارزش
بخش اول ) مقدمه ............................. 157 بخش دوم ) تاریخچه ........................... 163
تاریخچه مهندسی ارزش........................ 163 تاریخچه مهندسی ارزش در ایران .............. 169تعریف ارزش و انواع آن ..................... 172هزینه وانواع آن .......................... 174کارکرد و انواع آن ......................... 177کیفیت ..................................... 181ارزش از دیدگاههای متفاوت .................. 182سایر تعاریف مرتبط ......................... 184تعریف مهندسی ارزش ......................... 186فرایند مهندسی ارزش ........................ 192روش تحلیلی ................................ 194روش خلاقیت ................................ 196برخی دستاوردهای به کارگیری مهندسی ارزش .... 198برنامه کار پیشنهادی انجمن بین المللی ارزش . 206مطالعات مقدماتی ........................... 208مطالعات ارزش............................... 210مطالعات تکمیلی ............................ 216بررسی برنامه کار هفت مرحلهای مهندسی ارزش .. 216فاز انتخاب ................................ 218فاز بررسی یا اطلاعات ...................... 225فاز خلاقیت ................................ 239فاز ارزیابی ............................... 246فاز بسط و توسعه ........................... 260فاز ارائه ................................. 262فاز اجرا و ممیزی .......................... 268بخش سوم ) ارزش و پارامترهای آن .............. 172بخش چهارم) مهندسی ارزش ...................... 186بخش پنجم ) زمان اجرای مهندسی ارزش ........... 200 بخش ششم ) روند اجرائی مهندسی ارزش ........... 205
فصل چهارم : مهندسی مجدد
بخش اول) مقدمه............................... 275
مقدمه...................................... 275مهندسی مجدد؛ دگرگون سازی................... 279تعریف و واژه های کلیدی..................... 283دلائل نیاز به مهندسی مجدد در دگرگون سازی.... 289مشتریان دگرگون شده اند..................... 290رقابت تنگاتنگ.............................. 295دگرگونی ها پیوسته اند...................... 297مهندسی مجدد سازمانها چیست؟................. 307گام اول؛ بدانید چه می خواهید............... 318درک نیاز و توان دگرگون کردن................ 320تحلیل ذ ینفعان کلیدی و نیازهای آنها ....... 322چارچوبی برای موفقیت........................ 340گام دوم: برنامه ریزی کنید.................. 345فرایند برنامه ریزی......................... 347گام سوم: اجرا کنید......................... 352تکنیک های فنی.............................. 352تکنیک های فرهنگی........................... 359گام چهارم: سنجش و ارزیابی کنید............. 376کنترل و بازبینی عملیات..................... 377کنترل نتایج................................ 383بخش دوم) مهندسی مجدد چیست؟................... 283بخش سوم) روند اجرائی مهندسی مجدد............. 316
فصل پنجم : مقایسه و نتیجه گیری
بخش اول ) مرور رویکردها ..................... 391
خلاصه ...................................... 392شش سیگما چیست؟ ............................ 392مهندسی ارزش چیست؟ ........................ 393مهندسی مجدد چیست؟ ......................... 394بخش دوم ) مقایسه رویکردها ................... 395
شباهت ها .................................. 395تفاوت ها .................................. 397نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد ................ 402فصل ششم : منابع و مآخذ
منابع فارسی ............................... 405منابع لاتین ................................ 406لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه23
فهرست مطالب
فوائد ورزش در ترک اعتیاد تاثیر ورزش بر قلب و عروق تاثیر ورزش بر دستگاه تنفس تأثیر ورزش بر غدد داخلی تاثیر ورزش بر دستگاه عصبی اثرات ورزش بر سلامت روانی و اجتماعی ورزش های هوازی روشی مفید در کاهش خطر بیماری های متابولیک مقدمه
علم پزشکی علاوه بر معاینات و تجویز داروها و اعمال جراحی که در مورد بیماریهای مختلف انجام میدهد، از ورزش نیز به عنوان وسیلهای در جهت بهب ود و سلامتی بیماران بهره میبرد. بعضی از پزشکان در مواردی مثل کمخوابی ، کم کردن وزن و ضعفهای عضلانی مثــــــل کمردرد، کسب هماهنگیهای عصبی و عضلانی در بعضی از انواع فلج ، توانبخشی ، نداشتن اشتها ، داشتن اضطراب یا هیجانات روحی ، بیقراریها ، افسردگیها ، احساس پوچی و بسیاری دیگر از موارد ، بیمار خود را به ورزش کردن تشویق مینمایند (1). در اسلام نیز به ورزش شنا ، تیراندازی ، سوارکاری و حتی پیادهروی سفارش شده است. پیامبر اکرم (صلیاله علیه و آله وسلم) پیادهروی را بهترین درمان برای بسیاری از بیماریها معرفی میکنند (2). انواع ورزش را میتوان بر حسب میزان فعالیت جسمانی و انرژی مصرفی در واحد زمان به ورزشهای سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم کرد. به طور کلی ورزشهای سبک اثرات مفید0ی بر جسم و روان انسان دارد که در ذیل به شرح آن میپردازیم.
ورزش مستمر به طوریکه بدن شروع به تعرق کند ، باعث افزایش تراوش آنزیمهای آندورفین ، آنکفالین و دانپورفین که خاصیت تسکین دهندگی دارند می شود .
ورزشی که باعث تعرق شود و ضربان قلب را افزایش دهد ، بدن را وادار به ترشح آنزیمهای مسکنی می کند که باعث کاهش اضطراب ، افسردگی و افزایش انبساط خاطر و تقویت روحیه می شود .
هورمون رشد که باعث ایجاد انگیزه ، شور و شوق زندگی در فرد می شود ، در سن 20 سالگی حداکثر تراوش خود را دارد و طبق تحقیقات متخصصین در هر 10 سال ، 15 درصد از تراوش این هورمون کاسته می شود ،در حالیکه ورزش مرتب میزان تراوش هورمون رشد را در سنین بالا در بدن تنظیم می کند .
ورزش مرتب می تواند با افزایش روحیه ی شادی و نشاط ، افسردگی را در فرد کاهش دهد و تا حدودی جایگزین مواد مسکن خارجی می شودکه از خارج به بدن وارد می شود . به طور کلی زمانیکه فرد توسط ورزش به روحیه ای با نشاط دست یافته و بر اضطرابها و افسردگی های خود غلبه نمود ،نیازی به مواد مخدر ندارد .
از دیگر فواید ورزش مستمر ،کاهش چربی مضر خون( L.D.L ) و افزایش چربی مفید خون مانند ( H.D.L ) است که این امر از تجمع چربی داخل عروق و تنگی و انسداد رگها جلوگیری می کند و در مجموع از وقوع سکته های قلبی و مغزی و افزایش فشار خون جلوگیری می کند .
پس زمانیکه در اثر ورزش سیستم ایمنی بدن قوی تر شد ، سلولهای
پروژه مدرسه شامل پلان های اتوکدی مدرسه نماهای مدرسه و برش های مدرسه و دارای رندر های با کیفیت و زیبا از این پروژه خوب
این پروژه کامل پلان های معماری -8رندرزیبا
پروژه ای کامل جهت ارائه ی طرح های معماری دانشجویان و پایان نامه ها