دانلود مقاله مکتب تربیتی امام خمینی (ره)

دانلود مقاله مکتب تربیتی امام خمینی (ره)

هر یک از مکاتب تربیتی بر نگرشی خاص از هستی و انسان مبتنی هستند و وجوه امتیاز هر یک از این مکاتب را باید در تفاوت نگرش آنها به هستی و انسان جستجو کرد. با رجوع به اندیشه هایی که با عنوان مکتب تربیتی در روزگاری شهرت داشته اند، اهمیت و جایگاه دیدگاه های هستی شناختی و انسان شناختی نمایان می شود. در سایه آگاهی از دیدگاه مبنایی این مکاتب، درمی یابیم که داوری ادیان الهی به ویژه اسلام درباره انسان منشأ وجود تفاوت هایی در مکتب های تربیتی دینی نسبت به دیگر مکاتب بشری است. دانشمندان مسلمان، اعم از فیلسوفان و عارفان و متکلمان و اخلاقیون، در مواضع گوناگونی آرای خویش درباره هستی و انسان را ابزار داشته اند و همواره به سبب ایمان به اسلام کوشیده اند که در نظریات خود از تعارض با آموزه های قرآنی و روایی بپرهیزند.

این اندیشمندان،‌ در عین پویش و کوشش عقلانی برای دستیابی به آرایی استوار. از منبع وحی و متون دینی نیز الهام گرفته اند و بی شک، تعالیم دینی در بنیان و پیکره نظام اندیشه ایشان جایگاهی اساسی داشته است.

در میان دیدگاه های عالمان مسلمان می توان آرایی کم و بیش مشابه و حتی یکسان را درباره جهان و انسان سراغ گرفت. مبدأ این شباهت و هماهنگی، تفکر دینی و تأثیر پذیری قرآنی ایشان است. البته گاه آرایی متفاوت و تصاویری به کلی ناهمسان از هستی و انسان نیز در میان این آراء دیده می شود. نکته شایان توجه این است که اگر به تصویری کلی و جامع از نظام های فکری رایج میان عالمان مسلمان نظر کنیم، درخواهیم یافت که بسیاری از امور مشابه در حقیقت تفاوتی بنیادین با یکدیگر دارند. این تفاوت تا بدان جاست که حتی توحید- یعنی سنگ بنای دین و دین باوری- نیز در نزد ایشان تفسیری واحد ندارد، اگر چه همه موحدند. توحید یک عارف با توحید یک متکلم تفاوت بسیار دارد و حتی توحید فیلسوفان نیز با هم یکی نیست. فلاسفه مشایی و حکیمان متأله، به خدا و انسان و جهان یکسان نمی نگرند. این نکته درخور توجه، ما را به یک روش در شناخت آرا و تفکرات رهنمون می سازد و آن نگاهی جامع به نظریات اندیشمندان مختلف است.

برای دستیابی به دیدگاه تربیتی یک عالم، نمی توان به بررسی سخنان صریح او در وادی تربیت بسنده کرد، زیرا بسا مواردی که معنای حقیقی آثار تربیتی تنها با شناخت بنیان های فکری او دریافتنی باشد. تلاش برای شناخت مکتب تربیتی امام خمینی (ره) نیز اگر بخواهد قرین توفیق باشد، باید از کاوش در مبانی انسان شناختی و جهان شناختی ایشان آغاز گردد. با آگاهی از این مبانی، جایگاه و اهمیت دیدگاه ها و توصیه های اخلاقی و تربیتی ایشان آشکار می شود.

پیش از ورود به بررسی دیدگاه های مبنایی امام خمینی (ره)، ذکر چند نکته لازم به نظر می‌آید.

1- در میان علمای مسلمان، فیلسوف تربیتی و مربی در اصطلاحی که امروز رایج است وجود ندارد، در نتیجه نمی توان در ترسیم مکتب تربیتی هر یک از ایشان، به پاسخ هایی صریح درباره همه مسائل مطرح در تعلیم و تربیت دست یافت. به این تربیت باید کوشید پس از شناخت مبانی فکری آنها، با بررسی نظر تربیتی خاصی که در برخی مواضع ابزار داشته‌اند، به استنباط نظریات آنها در دیگر موارد پرداخت، تا از این رهگذر به تصویری نسبتاً جامع از مکتب تربیتی اندیشمند موردنظر دست یافت. طبیعی است که این کوشش در تحقیقات مختلف، نتایجی کاملاً یکسان به بار نمی آورد.

2- دیدگاه های عالمان مسلمان درباره هستی و انسان را می توان به مکاتب کلامی، فلسفی، عرفانی و مکتب محدثین تقسیم کرد. 

شامل 55 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود مقاله مکتب تربیتی امام خمینی (ره)


تحقیق در موردجایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه

 تحقیق در موردجایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه8

                                                             

فهرست مطالب

 

جایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه‌ای

 

چکیده

 

مطبوعات، در ایران، تاریخی پرفراز و نشیب را طی کرده‌اند. نزدیک به یک‌صدوهفتاد سال از تولد نخستین

 

تاریخچه مطبوعات در ایران

 

میرزا حسین‌خان سپهسالار ناشر اولین روزنامه تخصصی در ایران

 

پیدایش روزنامه‌های در تبعید و شبنامه‌ها

 

ب) مطبوعات ایران از پیروزی انقلاب مشروطه تا شهریور 1320

 

ج) مطبوعات ایران از سال 1320 تا 1332

 

د) مطبوعات ایران از سال 1332 تا پیروزی انقلاب اسلامی

 

نظام‌های کنترل و اداره مطبوعات

 

الف) ویژگی‌های نظام آمرانه

 

هـ )مطبوعات ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون

 

ب) ویژگی‌های نظام آزادی‌گرا

 

و) نکاتی قابل توجه در تاریخ مطبوعات ایران

 

ج) ویژگی‌های نظام مسئولیت اجتماعی

 

هـ ) ویژگی‌های نظام توسعه‌ای

 

است. این که ساختار قدرت سیاسی و مجموعه دولتمردان (به مفهوم عام) چه نگرش و، در عین حال، چه انتظاراتی نسبت به جایگاه رسانه‌ها، هم به صورت نظام‌مند و هم به شکل مجزا، دارند بر حضور، فعالیت و ایفای نقش رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران تاثیری انکارناپذیر دارد. آخرین مطالعه و تحقیق میدانی‌ای که در مورد رابطه اعتماد مردم به رسانه ها با اعتماد آن‌ها به حکومت در سال 1382 در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها صورت گرفته است، همبستگی بالایی را در این زمینه نشان می‌دهد. به بیان دیگر، تحقیق مذکور نشان می‌دهد که اگر مردم به رسانه‌ها اعتماد داشته باشند، به دولت (به مفهوم عام) نیز اعتماد خواهند داشت و، به عکس، اعتماد مردم به دولت با اعتماد آن‌ها به رسانه‌ها رابطه مستقیم دارد. این امر، البته برای رسانه‌ها و از جمله مطبوعات، وضعیت خوشایندی نیست، زیرا اولاً بیانگر آن است که مردم سرنوشت رسانه‌ها را به سرنوشت دولت پیوند می‌زنند و آن‌ها را جدا از هم نمی‌انگارند و ثانیاً شکاف تاریخی دولت ـ ملت در ایران عملاً عدم اقبال یا اعتماد آن‌ها را به رسانه‌ها نیز سبب شده است. از زاویه‌ای دیگر نیز می‌توان، از دل این تحقیق، واقعیتی تلخ را استخراج کرد: هر چه دولتمردان ما بکوشند مردم را نسبت به رسانه‌ها و از جمله مطبوعات ـ به هر دلیل ـ بدبین سازند عملاً باعث می‌شوند که بلور اعتماد مردم به خود آنها نیز ترک بردارد. سیاست ملی ارتباطات و رسانه‌ها می‌باید اولاً استقلال رسانه‌ها را از دولت به رسمیت بشناسد و آن را تبیین و تضمین کند؛ ثانیاً آزادی و کثرت‌گرایی آن‌ها را بپذیرد؛ و ثالثاً نسبت به رابطه آن‌ها را با توسعة ملی تعریف کند. در این میان، مطبوعات به دلیل نقش و جایگاه تاریخی خود در جهان و ایران، اهمیتی مضاعف دارند.
گزارش حاضر می کوشد تا ضمن بررسی و ارزیاب سرگذشت تاریخی مطبوعات به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه‌ها، نکات و محورهای اساسی «توسعه مطبوعات» را که باید در سیاست‌گذاری ملی ارتباطات و رسانه‌ها مدنظر قرار گیرند به اختصار ترسیم کند. در عین حال، تاکید بر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که سیاست‌گذاری ملی ارتباطات، پیش و بیش از هر چیز، نیازمند حصول اجماع و توافق در میان دولتمردان و مدیریت عالی سیاسی کشور بر سر استقلال، آزادی و حقوق حرفه‌ای رسانه‌ها، مطبوعات و روزنامه‌نگاران است

 

سیاست‌گذاری ملی ارتباطات نیازمند شناخت نقش و تعیین جایگاه هر یک از رسانه‌ها در سپهر توسعه ملی

 



خرید و دانلود  تحقیق در موردجایگاه مطبوعات در سیاست ملی ارتباطی و رسانه


دانلود جزوه حقوق مدنی4 برای دانشجویان رشته حقوق

دانلود جزوه حقوق مدنی4 برای دانشجویان رشته حقوق

جزوه حقوق مدنی4 : الزامات خارج از قرارداد

منبع درسی : کتاب دوره مقدماتی حقوق مدنی ، بخش وقایع حقوقی نوشته دکتر ناصر کاتوزیان

کتاب اصول مسئولیت مدنی نوشته پاتریس ژوردن ، ترجمه مجید ادیب

در حوزه مسئولیت مدنی، در مسائل مشابه، اظهار نظرهای متفاوتی ارائه شده است و از آنجا که بسیاری از مباحث مطروحه از نظام های حقوقی دیگر اقتباس شده است بنابراین لازم است دانشجویان حقوق تا حدودی، با نظام های حقوقی دیگر از جمله نظام حقوقی فرانسه در زمینه مباحث مربوط به مسئولیت مدنی آشنایی داشته باشند.

در الزاماتی که بدون قرارداد حاصل می شوند بحث از مسئولیت مدنی است که خارج از قرارداد پدید آمده است.

وقایعی که اتفاق می افتند:

وقایع طبیعی مانند سیل، زلزله ...وقایع حقوقی به معنای عام:

- وقایع حقوقی به معنای خاص مانند: اتلاف سبب، نصب و ...

- اعمال حقوقی:

عقدایقاع

رابطه میان ضمان قهری و مسئولیت مدنی

فصل اول : مبانی و منابع مسئولیت

مبحث اول: مبانی نظری مسئولیتمبحث دوم: منابع مسئولیت

بررسی عناوین ضمان قهری در قانون مدنی:

غصباتلاف

فصل دوم : ارکان مسئولیت

مبحث اول: وجود ضررمبحث دوم: فعل زیانبار

چهره های خاص تقصیر

مبحث سوم: رابطه سببیت

فصل سوم: مسئولیتهای خاص و مختلط

مبحث اول: مسئولیت ناشی از فعل غیرمبحث دوم: مسئولیت ناشی از حفاظت و مالکیت اشیاء

فصل چهارم: آثار مسئولیت مدنی

مبحث اول: جبارن خسارتمبحث دوم: اثر قراردادها در مسئولیت

* دانشجویان گرامی می توانند برای تکمیل مباحث مروبط به مسئولیت مدنی، کتب زیر را مطالعه نمایند:

١- اصول مسئولیت مدنی ← نوشته پاتریس ژوردن ← ترجمه حمید ادیب

٢- مسئولیت مدنی ← نوشته میشل لوراسا ← ترجمع دکتر محمد اشتری

٣- مسئولیت مدنی ← حسینعلی حسینی نژاد

فرمت فایل :pdf

تعداد صفحات: 41 صفحه



خرید و دانلود دانلود جزوه حقوق مدنی4 برای دانشجویان رشته حقوق


تحقیق در مورد بررسی‌ امکان‌ بیمه‌ کردن‌ محصولات‌ کشاورزی

تحقیق در مورد بررسی‌ امکان‌ بیمه‌ کردن‌ محصولات‌ کشاورزی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه17

فهرست مطالب

چکیده‌:

 

مقدمه‌:

 

مروری‌ بر مطالعات‌ انجام‌ شده‌:

 

ساز و کارهای‌ مدیریت‌ ریسک‌ زیست‌ محیطی‌:

 

نمونه‌هایی‌ از طرحهای‌ بیمه‌ زیست‌ محیطی‌ - کشاورزی‌:

 

بیمه‌ زیست‌ محیطی‌ یا بیمه‌ محیط‌ زیست‌:

 

این‌ مقاله‌، ضمن‌ بررسی‌ امکان‌ بیمه‌ کردن‌ محصولات‌ کشاورزی‌، اعم‌ از دیم‌ و آبی‌،همچنین‌ دام‌ و طیور و آبزی‌ پروری‌، در پی‌ نمایان‌ ساختن‌ این‌ نکته‌ است‌ که‌ بیمه‌ تا چه‌ حدمی‌تواند در تشویق‌ تولیدکنندگان‌ برای‌ سازگاری‌ عملی‌ با رفتارهایی‌ که‌ می‌تواند محیط‌زیست‌ را بهبود بخشد، مؤثر و سودمند باشد. همچنین‌ در این مقاله‌، نمونه‌هایی‌ از بیمه‌زیست‌ محیطی‌ - کشاورزی‌ و تأثیر آن‌ بر محیط‌ زیست‌ فراهم‌ آمده‌ و به‌ عنوان‌ ساز وکارهای‌ سیاستها و روشهای‌ جایگزین‌، بررسی‌ و واکاوی‌ شده‌ است‌. از سویی‌، وضعیت ‌کنونی‌ بیمه‌ محصولات‌ کشاورزی‌ و بازار بیمه‌ زیست‌ محیطی‌ محصولات‌ غیرکشاورزی‌ نیز مورد مطالعه‌ قرار گرفته‌ است‌. از دیگر سو، بر ویژگیهای‌ خطرهای‌بیمه‌پذیر (قابل‌

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد بررسی‌ امکان‌ بیمه‌ کردن‌ محصولات‌ کشاورزی