شرح محصول:
در این پروژه به نقش رهبری سازمان در ایجاد سازمان های یادگیرنده و دانش بنیاد ازطریق توانمندسازی و توسعه پایدار منابع انسانی، با استفاده از مفاهیم مدیریت دانش پرداخت همی شود.
امروزه سرعت تغییر در خدمات و کالاها و همچنین جهانی شدن اقتصاد تاثیر خود را به گونه ای در تمامی بنگاه های اقتصادی نمایان کرده که رفتار و فرهنگ مردم و کارکنان سازمان ها تحت تأثیر این تغییرات قرارگرفته است. رشد اطلاعات و دانش بسیار سریع و نمایی شده که درنتیجه دیدگاهی برای توسعه فرآیندها بر پایه توسعه مدیریت دانش سازمانی در ارتباط با فرآیندهای شغلی بروزکرده است. در این دیدگاه، بخش عظیمی از تغییر فرآیندهای شغلی ازطریق تغییرات توانمندی های ایجاد و مدیریت دانش فرآیندهای کاری و محیط آن پدید آمده است.
دراین مقاله ضمن معرفی مدیریت دانش و سازمان های یادگیرنده، ابتدا به ارائه مدلی پرداخته می شود که هدف آن ایجاد یک سازمان یادگیرنده ازطریق توانمندسازی و توسعه پایدار منابع انسانی براساس فرآیندهای مدیریت دانش است. سپس نقش کلیدی رهبری سازمانی در اجرای مدل تشریح می گردد.
مدل مذکور توجه ویژه ای به دانش شخصی و درونی کارکنان سازمان ها ازطریق کشف، کسب، تولید، تسهیم و استفاده از آن به منظور ایجاد سازمانی یادگیرنده خواهدداشت. این مدل در راستای ایجاد یک فرهنگ و فضای توانمندساز، هم تکاملی است و هم انقلابی. و ضمن مرحله ای بودن، در آن گام های لازم جهت تغییر وضع موجود و دستیابی به یک سازمان پویا و یادگیرنده برداشته میشوند.
تعداد صفحات:60
...................................................................
جزئیات محصول:
صفحه عنوان :تقدیر و تشکر:فهرست: (فهرست هایپرلینک بوده و درصورت تغییر صفحات فهرست خودکار تغییر می کند)چکیده :رعایت اصول نگارشی پایان نامه ( شماره بندی ، منبع گذاری ، پارارگراف ، فصل بندی):پرسشنامه:...................................................................
فهرست مطالب:
1-1 مقدمه. 2
2-1بیان مسئله. 3
3-1 ضرورت و اهمیت تحقیق.. 4
4-1 تعریف عملیاتی اجزای مسئله: 5
5-1 اهداف تحقیق: 5
6-1 فرضیه ها : 5
7-1 تعاریف عملیاتی متغییر های تحقیق : 6
2-7-1 مدیریت منابع انسانی: 6
1-2 پیشینه تحقیق.. 8
2-2 مفاهیم اساسی مدیریت دانش سازمانی.. 9
3-2-2 داده، اطلاعات و دانش... 9
3-2 تعریف دانش... 12
4-2 صورت های صریح و ضمنی دانش... 13
5-2 تعریف مدیریت دانش... 14
6-2 سازمان های یادگیرنده. 17
7-2 گام 1) تعیین هدف های دانش... 24
8-2 وجوه تمایز رهبر از رئیس و مدیر. 27
9-2 نقش رهبری سازمانی در ایجاد سازما نهای یادگیرنده. 28
10-2 مدیریت دانش ، محور رشد سازمان های پیشرو. 31
11-2 فرآیند مدیریت منابع انسانی.. 31
12-2 فرایند خلق دانش (خلاقیت). 32
2-13 فرایند اکتساب دانش (برداشت). 32
2-14 فرآیند پالایش... 32
15-2 رویکرد های مدیریت منابع انسانی.. 32
16-2 مدیریت دانش و رقابت پذیری تجاری.. 33
17-2 مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی.. 33
18-2 گامهای مدیریت دانش... 34
19-2 سرمایه انسانی و رقابت پذیری سازمانی.. 36
1-3روش تحقیق: 41
2-3 ابزار جمع آوری ازاطلاعات.. 41
3-3 جامعه آماری.. 41
4-3 روش نمونه گیری.. 42
5-3 حجم نمونه. 42
6-3 اعتبار یا روائی پرسشنامه(Validity). 42
7-3 مدل تحلیلی تحقیق.. 42
1-4 مقدمه. 44
2-4 تجزیه و تحلیل داده ها 45
1-5 نتیجه گیری: 48
2-5 پیشنهادات : 49