دانلود مقاله: طراحی و ساخت سیستم کنترلی و تک سل پیل سوختی متانولی برای کاربرد قابل‌حمل

دانلود مقاله: طراحی و ساخت سیستم کنترلی و تک سل پیل سوختی متانولی  برای کاربرد قابل‌حمل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طراحی و ساخت سیستم کنترلی و تک سل پیل سوختی متانولی  برای کاربرد قابل‌حمل

فایل ورد و قابل ویرایش

 

چکیده

استفاده از پیل سوختی متانولی برای کاربردهای قابل حمل و مصارف شخصی میدانی یکی از بهترین کاندیدا در میان انواع پیل سوختی است. طراحی میدان جریان آندی و کاتدی بهینه در هر ظرفیت معین و بهینه کردن شرایط عملیاتی جهت رسیدن به حداکثر توان الکتریکی در پیل‌های سوختی متانولی (DMFC) امری ضروری می‌باشد. در این مطالعه تجربی یک تک سلول پیل سوختی متانولی با استفاده از غشاء نافیون 117 و کاتالیست آندی با ظرفیتmg/cm2 PtRu  4 و کاتالیست کاتدی با ظرفیتmg/cm2 Pt  4و با سطح موثر به ابعاد
 cm10 ´10 طراحی و ساخته شد. همچنین دستگاه تست تک سل شامل سیستم‌های تغذیه کاتدی و آندی به همراه سیستم کنترل آن به صورت یک مجموعه کامل آزمایشگاهی طراحی و ساخته شد. نتایج ولتاژ- جریان به دست آمده از آزمایش سلول تحت شرایط عملیاتی مختلف بیانگر عملکرد موفقیت آمیز سلول بوده است. بهترین نتیجه سلول دردمای  70و غلظت متانول یک مولار به دست آمده که دانسیته جریان در این شرایط 202 و ولتاژ V413/0بوده است.  این نتایج راه را برای طراحی و ساخت یک مجموعه سل (stack) با توان KW25/1 که هدف نهائی این پروژه تحقیقاتی می‌باشد هموار ساخته است.

 

واژه های کلیدی: پیل سوختی متانولی، دستگاه تست،  منحنی قطبیت، الکترود، کاتالیست، MEA



خرید و دانلود دانلود مقاله: طراحی و ساخت سیستم کنترلی و تک سل پیل سوختی متانولی  برای کاربرد قابل‌حمل


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.