لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:120
فهرست مطالب
احادیث نماز
معراج مؤمن
نماز نور مؤمن
نشانه ایمان
نماز ستون دین
تقرب به وسیله نماز
پرچم اسلام
نماز وسیله تقرب مؤمن
نماز و پایه های دین
معراج مؤمن
پیامبر (ص ) :
الصلوة ، معراج المؤمن
نماز، معراج مؤمن است .
( کشف الاسرار، ج 2، ص .676 سرالصلوة ، ص 7، اعتقادات مجلسی ، ص 29 )
نماز نور مؤمن
پیامبر (ص ) :
الصلوة نور المؤمن
نماز نور مؤمن است .
( شهاب الاخبار، ص .50 نهج الفصاحه ، ص 396 )
نشانه ایمان
پیامبر (ص ) :
علم الایمان الصلوة
علامت و نشانه ایمان نمازاست .
( شهاب الاخبار، ص 59 )
نماز ستون دین
پیامبر (ص ) :
الصلوة عماد دینکم
نماز، پایه و ستون دین شماست .
( میزان الحکمه ، ج 5، ص 370 )
تقرب به وسیله نماز
امام کاظم (ع ) :
افضل ما یتقرب به العبد الی الله بعد المعرفة به ، الصلوة
بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب
پیدا می کند، نماز است .
( تحت العقول ، ص 455 )
پرچم اسلام
پیامبر (ص ) :
علم الاسلام الصلاة
نماز، پرچم اسلام است .
( کنز العمال ، ج 7، ص ,279 حدیث 1887 )
نماز وسیله تقرب مؤمن
پیامبر (ص ) :
ان الصلوة قربان المؤمن
همانانماز خواندن وسیله نزدیکی مؤمن به خداست .
( کنز العمال ، حدیث 18907 )
نماز و پایه های دین
امام باقر (ع ) :
بنی الاسلام علی خمس : الصلوة و الزکوة و الصوم و الحج و الولایة
اسلام بر روی پنج پایه بنا شده است : نماز، روزه ،زکات ، حج ، ولایت .
( کافی ، ج 2، ص 17 )
اهل بیت (ع ) و اقامه نماز
امام حسین (ع ) :
"الذین ان مکنا هم فی الارض اقاموا الصلاة " قال : هذه فینا اهل البیت
(در تفسیر آیه ) "کسانی که اگر ما به آنها در زمین قدرت و حکومت دهیم ،
نماز را به پا می دارند" فرمود: این در مورد ماخاندان اهل بیت است .
( بحار الانوار، ج ,24 ص 166 )
نماز آخرین توصیه انبیاء
امام صادق (ع ) :
احب الاعمال الی الله - عز وجل - الصلوة و هی اخر وصایا الأنبیاء
نماز، بهترین کارها نزد خداوند و آخرین وصیتهای پیامبران الهی است .
( میزان الحکمة ، ج 5، ص 397 )
جایگاه نماز
پیامبر (ص ) :
موضع الصلوة من الدین کموضع الرأس من الجسد
جایگاه نماز در دین ، مانند جایگاه سر در بدن است .
( کنز العمال ، ج 7، حدیث 18972 )
سیمای دین
امام علی (ع ) :
لکل شی ء وجه و وجه دینکم الصلاة
هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است .
( بحار الانوار، ج ,82 ص 227 )
وصیت امیرالمؤمنین (ع )
امام علی (ع ) :
الله ، الله فی الصلوة ، فانها عموددینکم
خدا را، خدا را درباره نماز، چرا که ستون دین شماست .
( نهج البلاغه ، نامه ها، ص 47 )
کلید بهشت
پیامبر (ص ) :
الصلوة مفتاج الجنة
نماز کلید بهشت است .
( نهج الفصاحه ، حدیث 1588 )
تداوم نماز و انتظار
پیامبر (ص ) :
لا یزال العبد فی صلوة ما انتظر الصلوة
بنده مادام که منتظر نماز است در حال نماز است
فرمت فایل: PDF
تعداد صفحه:110
دانلود طرح توجیهی و مطالعات امکان سنجی طرح
مفصل و با تمام جزئیات – بسیار کامل و مرتب
مناسب برای شروع یک کسب و کار
مناسب جهت ارائه به دانشگاه به عنوان پروژه درسی
چکیده :
هدف از انجام این بررسی ، مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید ترشی و خیارشور است . دراین بررسی بازار فروش، واردات و صادرات ، واحد های فعال و در دست احداث , منابع تامین مواداولیه و کلیه ماشین الات و سایر امکانات مورد نیاز برای احداث واحد به تفصیل شرح داده شده است.
طبق بررسی انجام شده احداث چنین واحدی نیاز به سرمایه ثابتی حدود ١ میلیارد تومان دارد و سرمایه در گردش مورد نیاز برابر ٧٠٠ میلیون تومان و کل هزینه های تولیدی سالانه برابر ٣,٧٣ میلیارد تومان است. سرمایه گذاری اولیه طرح ظرف مدت کمتر از ٦ ماه برگشت می یابد . لیکن برآورد های اقتصادی به شدت تابع قیمت فصلی مواد اولیه می باشد و توانایی رقابت با شرکت های دیگر نیز بسیار حائز اهمیت است.
احداث واحد در استان هایی نظیر تهران، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان و همدان و اردبیل که از نقطه نظر راه های ارتباطی و امکانات شهرک های صنعتی و بعلاوه نزدیکی به بازار مصرف از مزیت نسبی برخوردار هستند، پیشنهاد می شود.
همیتاستراتژیککالا در دنیای امروز :
این کالا بدلیل استفاده محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه و در حقیقت ایجاد ارزش افزوده برای برای کالاهای کشاورزی و ایجاد اشتغال مناسب برای کشورهایی که دارای محصولات کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب بسیار مطلوب می باشد.
همچنین بدلیل تغییر بافت سنتی خانواده ها در کشورهای در حال تو سعه مصرف ترشیجات و خیارشور تولید شده به صورت صنعتی در حال گسترش بوده و بسیاری از کشورها سعی در گسترش اینگونه محصولات بجای غذای سنتزی در حال گسترش دارند.
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول :
کشورهای اروپای شرقی و آسیای میانه و چین وخاورمیانه کشورهای عمده تولید کننده و مصرف
کننده این محصول می باشند
فرمت فایل:word
تعداد صفحات:60
فهرست مطالب
صفحهعنوان
1
مقدمه
بخش اول :
2
معرفی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لرستان
بخش دوم :
4
مقررات آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا
بخش سوم :
30
مراحل انجام پایان نامه
بخش چهارم :
34
آیین نامة ارزشیابی پایان نامه کارشناسی ارشد
37
دستورالعمل نگارش و تدوین پایان نامه
بخش پنجم :
45
فرمها
مقدمه :
در آغاز ، موفقیت شما دانشجویان و دانش پژوهان عزیز را در ورود به دوره های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه لرستان تبریک عرض می نماییم . راهیابی مجدد شما به دانشگاه در راه کسب علم و دانش نوید تازه ای به روح جامعه نیازمند می دهد . امیدواریم از این دورة طلایی در راه تحصیل ، تحقیق و پژوهش نهایت استفاده را برده و با بهره مندی از تجارب و معلومات استادان متخصص و کارآمد بتوانید هر چه زودتر زمینه های لازم را در راه خدمت به این مرز و بوم بدست آورده و در رساندن جامعه به مرز خود کفایی بیش از پیش مفید و مؤثر واقع شوید .
مجموعه حاضر که مشتمل بر معرفی رشته های دوره های تحصیلات تکمیلی، مقررات آموزشی، مراحل مختلف پایاننامه (از انتخاب موضوع تا فارغ التحصیلی)، دستورالعمل نگارش و تدوین پایان نامه و سایر اطلاعات می باشد ، به منظور آشنایی بیشتر شما دانشجویان عزیز با مقررات و قوانین جاری آموزشی تقدیم می گردد . توصیه می شود با استفاده از محتویات جزوة حاضر کلیه مراحل آموزشی و پژوهشی خود را به موقع و با موفقیت طی نمایید ، زیرا مطلع نبودن از مقررات مانع اجرای آنها نخواهد شد . این مدیریت ، با تمام توان و امتنان در پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان کوشا خواهد بود . برای تمامی شما عزیزان از درگاه حضرت حق تعالی در امر تحصیل و زندگی موفقیت و سربلندی را آرزو میکنم .
با آرزوی توفیق الهی
دکتر امیر حمزه حقی آبی مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان
بخش اول :
معرفی رشته های مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه لرستان
معرفی رشته های مختلف مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه لرستان :
دانشکده ادبیات :
کارشناسی ارشد
زبان و ادبیات فارسی
تاریخ
دانشکده علوم :
کارشناسی ارشد
ریاضی
شیمی
فیزیک
زیست شناسی
دانشکده کشاورزی :
کارشناسی ارشد
مهندسی کشاورزی ـ زراعت
بخش دوم :
مقررات آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد
و دکترای تخصصی Ph.D
آیین نامه دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته
فصل اول
کلیات
ماده 1 : تعریف
دوره کارشناسی ارشد ، یکی از دوره های آموزش عالی بالاتر از دوره کارشناسی است ، که پس از آن به اجرا در می آید و سرانجام به اعطاء مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوط منتهی می گردد .
تبصره :
در این آیین نامه، به منظور اختصار به همه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ،پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی مجاز که در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری (تحصیلات تکمیلی) فعالیت دارند ، (موسسه) گفته می شود .
منظور از کمیته تحصیلات تکمیلی ، کمیته یا شورایی است که در این زمینه ،در سطح گروه یا دانشکده تشکیل میشود .
ماده 2: هدف
هدف از ایجاد دوره کارشناسی ارشد ، گسترش دانش و تربیت متخصصان و پژوهشگرانی است که با فراگیری آموزش های لازم و آشنایی با روشهای پژوهش علمی ، مهارت لازم را برای آموزش،پژوهش و خدمات پیدا می کنند .
فصل دوم
شرایط ورود
ماده 3 :
شرایط ورود به دوره به شرح زیر است .
1ـ3 :داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی .
2ـ3 :داشتن گواهینامه پایان دوره کارشناسی یا بالاتر مورد تأیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، (وزارت فرهنگ و آموزش عالی سابق) و یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در رشته های مورد قبول ( به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی ) .
3 ـ 3 : برخورداری از توانایی جسمی لازم و متناسب با رشته تحصیلی .
4 ـ 3 : موفقیت در آزمون ورودی دوره .
تبصره :
مدرک معادل کارشناسی برای ورود به این دوره ها فاقد اعتبار است .
فصل سوم
واحد های درسی
ماده 4 :
تعداد کل واحد های درسی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته با احتساب واحد پایان نامه ، بر حسب رشته ، حداقل 28 و حداکثر 32 واحد است .
تبصره 1 :
چنانچه به تشخیص کمیته تحصیلات تکمیلی ، گذراندن تعدادی از واحد های درسی دوره کارشناسی ، به عنوان دروس کمبود یا جبرانی ، برای دانشجو ، ضروری تشخیص داده شود ، وی مکلف است آن دروس را بر اساس برنامه مصوب ، اضافه بر واحد های درسی مقرر در دوره کارشناسی ارشد و مطابق این آیین نامه بگذراند .
تعداد دروس جبرانی در هر رشته حداکثر 24 واحد است .
تبصره 2 :
در انتخاب دروس ، اولویت با دروس جبرانی است ، تعیین واحد و نوع دروس و زمان انتخاب آنها در چهار چوب برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی ، بر عهده کمیته تحصیلات تکمیلی مؤسسه ذیربط است .
تبصره 3 :
به ازای گذراندن هر 12 واحد درسی از دروس جبرانی ، یک نیمسال به طول مدت تحصیل دانشجو افزوده می شود .
ماده 5 :
تعداد واحد پایان نامه کارشناسی ارشد ، برای همه رشته بین 4 تا 10 واحد درسی ، مطابق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی است .
تبصره الحاقی به ماده 5 :1 مصوبه جلسه 303 شورای عالی ، برنامه ریزی مورخ 2/7/74 .
ماده 6 :
دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مجاز است در هر نیمسال تحصیلی بین 8 تا 14 واحد درسی را انتخاب کند و در موارد استثنایی ، با صلاحدید کمیته تحصیلات تکمیلی ، این تعداد می تواند به 16 واحد افزایش یابد .
تبصره 1 :
در آخرین نیمسال تحصیلی ، نام نویسی دانشجو در کمتر از 8 واحد درسی بلامانع است .
تبصره 2 :
دانشجویانی که برخی از دروس دورة کارشناسی ارشد را در دورة کارشناسی گذرانده اند نمیتوانند آن درس یا دروس را مجدداً در دورة کارشناسی ارشد بگذرانند . این دانشجویان باید با گرفتن دیگر دروس انتخابی جمع واحد های خودرا به حد نصاب مندرج در برنامه مصوب برسانند .
1 ـ در صورتیکه ارزش پایان نامه یک دانشجو در دورة کارشناسی ارشد رشته های مختلف فنی و مهندسی ، از لحاظ کیفیت کار ، نوآوری و توان کاربردی ، بالاتر از حد متعارف تشخیص داده شود بطوریکه موضوع بعد از مرحله مطالعات نظری منجر به ساخت شود یا در قالب قرار داد همکاری با دستگاهای اجرائی تدوین گردد ، کمیته تحصیلات تکمیلی موسسه می تواند تا 2 واحد به تعداد واحد های پایان نامه اضافه کند ، به شرط آنکه مجموع کل واحد های آموزشی و پژوهشی دوره ( غیر از دروس جبرانی ) از 32 واحد تجاوز نکند .
(whit spot disease)Ich بیماری لکه سفید در ماهی یا Ich
Ich یک نام عمومی است برای انگلIchthy phthirus multifiliss که عامل بیماری Ich است این انگل تعداد زیادی از ماهی ما را دردوره کوتاهی از زمان میکشد. تشخیص ودرمان برای کنترل Ich ضروری است و همچنین برای کاهش تلفات ماهیها. البته پیشگیری از بیماری بهترین روش است برای دوری یا اجتناب از مرگ و میر ماهیها.
تشخیص یا شناسایی Ich
عفونت در ماهی به وسیله Ich ممکن است همراه یکسری خالها یا لکهها برروی پوست باشد که فکر میکردند آنها در اثر پاشیده شدن نمک است به علت همین تظاهر بیماری یا پیدایش آن Ich به عنوان بیماری لکه سفید نامیده میشود. پوست ماهی همچنین ناهموار به نظر میرسد.
فرم بالغ انگل بزرگ میباشد(تاmm1 یا32/1 اینچ) و بدون بزرگنمایی دیده میشود. Ich اغلب یک نسج مرده از موکوس را بر روی پوست ماهی ایجاد میکند که این شبیه است به قارچها وقتی با فاصله به آب نگاه میکنیم. با این وجود خیلی از اوقات تنها علامت تظاهر یافته Ichشاید مرگ یا، دم مرگ بودن ماهی است.
در بعضی از نمونههای Ich شاید علائم فقط بر روی آبششها بروز کند نه بر روی پوست ماهی در اثر Ich ممکن است ماهی مشاهده شود که با سرعت زیاد حرکت کرده و به اجسام و یا ته آبگیر میخاراند یا می مالد. این رفتار گاهی دم زدن یا Flashing نامیده میشود. سرعت و ناگهان نمایش دادن رنگ براق شکم هنگام غلتیدن و حرکات نامنظم دیده شده. که بر روی سطح آب برقی مشاهده میشود. که با این تظاهر فکر میکردند آنها حشرات را می خورند یا به حشرات حمله میکنند. در مرحلهی آخر بیماری عفونی Ich ممکن است ماهیها خموده و سست و سنگین به نظر بیایند و بعضی مواقع اطراف جریان آب جمع میشوند. در بیماری عفونی ماهی معمولاً از خوردن امتناع میکند.
زیر میکروسکوپ Ich کروی یا گرد به نظر می رسد که اطراف یک محور حرکتی تغییر شکل و حرکت می دهد و دارای یکسری موهای خیلی کوچک و ریزی است که مژه نامیده میشود و در مجموع انگل را میپوشانند. این نوع تحرک اغلب قیاس یا شبیه میشود یا آمییها. در مرکز ارگانیسم بالغ یک هسته C شکل میباشد (عکس 2) مرحله کوچک عفونت هسته اش فاقد شکل C میباشد. و حرکت آنها در آب تحت مخالف حرکت محوری بالغ ها در آب روان است.
مرحلهی پیشرفته عفونت Ichموکوس و اپیتلیوم را در پوست و آبششهای ماهی سوراخ میکند. بعد از سوراخ کردنIch خیلی سخت درمان میشود به این علت که سلولهای پوششی موکوسی و سلولهای میزبان به وسیله انگل پوشیده شده است.
درمان سریع و صحیح خیلی مهم بوده و کمک میکند برای پیشگیری از ایجاد یک عفونت پیشرفته.
سیر تکاملیIch
Ichthy phthirus multifiliss یک انگل تک باخته است که معمولاً در داخل آبگیرها به وسیله حامل ماهی یا دیگر حیوانات یا انسان منتقل میشود که این می تواند به از راه رودخانه به داخل آبگیر پمپ شود یا جریان آبی که به عنوان منبعی برای آبگیر استفاده میشود.
وقتیIch ماهیان آلوده یا عفونی را ترک میکند به آن tomont میگویند (عکس3) tomont به کف آبگیر یا دیگر سطوح هجوم می برد و فرم یک کیست (cyst) با دیوراه نازک را میگیرد. در داخل کیست tomont تقسیم میشود به بیش از 2000 tomites های کوچک وقتی tomites ها از کیست آزاد میشوند به داخل آب میروند کشیده و دراز میشوند و تبدیل به theronts میشوند. این therontsها به سمت ماهی میزبان حمله میکنند(شنا میکنند) و به وسیلهی شنای قوی و محکم مژههایش و غدد نفوذی به داخل اپی تلیوم ماهی نفوذ میکند. اگر آنها ماهی میزبان را پیدا نکنند معمولاً در عرض 1 تا 2 روز میمیرند. Ich را تولید میکند که یک انگل اجباری است آن باید یک ماهی میزبان زنده داشته باشد. یکبار آنها به داخل ماهی نفوذ میکنند و آنها به شکل trophonts برمیگردند. Trophontsها از ماهی میزبان تغذیه میکنند و تا مادامی که به وسیله درمانهای شیمیای اپی تلیوم درمان شود بالغ میشوند. تنها مرحلهی theront و tomont به درمانهای آبی یا در آب حساسند.
برای کامل شدنIch زمان لازم است سیر تکاملی آن بستگی به دما دارد.
Ich عموما در ماهی ها بین یا عفونت میدهد. اما عفونت در دماهای پایینتر اتفاق میافتد (کمتر از یا )معمولاًIch در آبهای بالاتر از یا نمی تواند تولید عفونت کند بنابراین مشکلی در ماههای گرم تابستان نمیتواند اتفاق افتد.
به هر حال در مواردی در مرکز فلوریدا Ich عاملی برای کشتن ماهیها در یا بوده است. برای کامل کردن سیر تکاملی Ich به کمتر از 4 روز نیاز دارد. در دمای بیشتر از یا و بیشتر از 5 هفته در دمای کمتردر یا . دانشمندان کشفیاتی داشتند که انگل Ich میتواند مستقیماً به صورت چند تایی تقسیماتی زیر لایه پوست داشته باشد با اجتناب کردن از سه مرحله نرمال سیر تکاملی. وقتی چنین اتفاقی روی میدهد سلولهای چند تایی Ich را با سایز مشابه به صورت انبوه زیر لایه نازک سلولهای پوست میزبان میبینیم.
Ich قابل درمان نیست وقتی که این درجه از بیماری ایجاد میشود و این چنین رفتاری تولید میشود زیرا نیازی به جدا شدن از میزبان ندارد و ندرتاً به درمان آسیب پذیر است.
چگونهIch ماهی را میکشد؟
دانشمندان به طور قطعی مطمئن نیستند که Ichچطور ماهی را میکشد اما یکسری مشاهدات راهنمایی هایی دربارهی چگونگی اتفاقات هنگام عفونت با Ich به ما داده است. سلولهای لایه بالایی آبشش، اپی تلیوم به تهاجم Ich واکنش میدهد به صورت ضخیم شدگی و در نتیجه جریان اکسیژن از آب به خون در آبششها محدود و یا مانع آن شده همچنین چینها و پرده های آبششها تغییر شکل داده و بد شکل شده و حمل و نقل یا جابه جایی اکسیژن تقلیل مییابد.
تعداد زیادی انگل ارگانیسمهای آبششها را میپوشاند و همچنین عامل یک اسناد مکانیکی در جابه جایی اکسیژن میشود. این وضعیت با استرس ماهی همراه شده در اثر تنفس سخت، ممکن است لایههای اپی تلیوم آبشش جدا شود و عاملی برای از دست دادن الکترولیتها- مواد مغزی و مایعات از ماهی و مشکلاتی را برای ماهی میسازد تا به طور منظم آب در بدنش تمرکز نکند.
باکتریهای ثانویه و قارچها نیز هجوم آورده و وقتی ماهی عفونت با Ich دارد آسان تر آسیب میبیند.
پیشگیری:
با وجود اینکه عوامل ممانعت کننده اکیدی هم است Ich میتواند یک راهی برای نفوذ به سیستم تولیدی ماهی داشته باشد.
به هر حال باید تلاش کنیم برای جلوگیری از ورود ماهی وحشی به سیستم پرورش ماهی.
تمام گونه ماهیان آب شیرین میتوانند انگل Ich را حمل کنند.
در پایان زهکشی در خارج از یک استخر یا آبگیر سطح آب در کانال تصفیه یا زهکشی حداقل باید متجاوز از 2 فوت باشد.
ماهیان وحشی و پس مانده از قبیل(sunfish green) زندگی میکنند قادر به شنا کردن بر خلاف جریان آب میباشند که این آب توسط لوله های زهکشی نزدیک به سطح در کانال زهکشی تصفیه شده است وقتی یک رودخانه منبعی برای پر کردن استخرها یا آبگیرها میباشد باید از فیلترها استفاده کرد. اگر چه فیلترها ممکن است به عنوان وحشی به آبگیر یا استخر جلوگیری کنند.
استراتژی منطقی این است که حداقل سه روز قبل از رها سازی ماهی وقتی که استخر از راه یک فیلتر پر میشود باید در نظر داشته باشیم که سلولهای جوانIch ممکن است به صورت تصادفی وارد استخر شوند که در صورت عدم وجود ماهی میزبان میمیرند. زمان طولانی لازم بود اگر دمای آب کمتر از بود.
برای پر شدن جدید آبگیرها همچنین میتوان از سولفات مس درمانی به کار برد برای کشتن هرtomonts یاtheront که به صورتی اتفاقی درآب باشد.
باید هشیار و محتاط باشیم وقتی که آب محموله جدید از ماهی را وارد استخر میکنیم آنها را به دقت برای هر گونه علائم بیماری معاینه کنیم( ارائه یک نمونه برای آزمایش توصیه میشود)
اگر امکان دارد ماهیان جدید را برای یک هفته یا بیشتر قرنطینه کرده و مراقبتهای ویژه انجام شود قبل ازامخلوط کردن آنها با ماهیان قبلی در استخر .
وسایل و تجهیزات که در استخر عفونی استفاده میشود نباید در استخرهای سالم به کاربرده مگر اینکه ضد عفونی شده باشند یا در آفتاب خشک شده باشند
اگر استخری سابقه عفونت با Ich داشته و یا خیلی به آبهای حاوی ماهی وحشی نزدیک است استخرها را به عنوان پیشگیری درمان کنیم سه تا چهار نوع استعمال درمانی است (که در قسمت بعد بحث میشود)
مضافاً نگهداری خوب تغذیهای ماهی به طور قابل توجهی در پیشگیری Ichکمک میکند. غیر معمول نیست که گر سنگی کشیدن ماهی باعث عفونت باIch شود.
درمان:
چون در سیر تکاملی Ichیک درمان مؤثر نیست، درمان چند تایی برای سیر تکاملی Ich و مراحل پاترژنز آن توصیه شده.
برای مثال تا روز اول وقتی یک ماده شیمیای به آب اضافه شده برای کشتن Ichتنها درصد معینی از ارگانیسم Ich که به مواد شیمیای حساسند از بین رفته . دو روز بعد خیلی از ارگانیسم Ich بازمانده در پوست فرو رفته و به مرحله جراحت از سیر تکاملی خود میرود. درمان شیمیای در آن روز ارگانیسم های حساس را می کشد در راستانی جواب دادن مطلوب، تمام مراحلIch به درمان، ممکن است سه تا 7 درمان نیاز شود.
بستگی به دمای آب دارد. درمان موثر باید به وسیله یک متخصص ایمنی یا بهبود ماهی ارزیابی شود. بعد از سه بار درمان تصمیم گرفت آیا این برنامه درمان ادامه یابد.
میزان مرگ و میر باید مشاهد شو د ونمونه هایی از ماهیان استخر های عفونی باید از نظر Ich زیر میکروسکوپ بررسی شوند.
فواصل درمانی با دما تغییر میکند. (جدول 1 درمان موثر را راهنمایی میکند).
بعضی متخصصین بهبودی یا ایمنی اعتقاد دارند که درمان باید هر روز به کار برده شود، متوسط در هوای سرد. به جای بالاو پایین رفتن روزهای میانی عفونت با Ich در یک رنج مشخصی پدیدار میشود(سیر تکاملی Ich را مشاهده کنید) تغییرات دمایی که بالاتر از یا پایین تر از آن مشاهده شده که نمونههایی از Ichوجود دارد که در مراحل آخر بیماری تشخیص داده شده که به درمان جواب نداده.
یک یا دو درمان شاید برای ماهیها منجر به از دست دادن وقت شود در این تغییر دمایی که رخ میدهد.
FDA استفاده از فرمالین را تصویب کرده است برای کنترل Ichبرروی قزال آلا، آزادماهی، catfish، sunfish. همچنین FDA سولفات مس و پرمنگنات پتاسیم را در وضعیت مختلف توصیه کرده است. یعنی این درمانها بدون منع قانونی استفاده میشود. اما ممکن است اینها موقعیت خود را ازدست بدهند اگر دلیل یا مدرکی برای خطرناک بودن آنها برای مصرف کنندگان ماهی پیدا شود. دیگر مواد شیمیایی نباید برای ماهیان خوراکی استفاده شوند. از بین این سه درمان سولفات مس حداقل قیمت را دارد.
جدول 1
فاصله درمانی دمای آب بر اساسF
هر روز درمان
یک روز در میان تا
با فاصله دو روزه تا
با فاصله 3 تا 4 روزه تا
فرمالین:
فرمالین حلالی از 37 درصد فرمالدئیه، (Formuldhyde)در آب به همراه 6 تا 15 درصد متانول(Methanol) اضافه شده به عنوان نگهدارنده میباشد وباید در دمای بالاتر از 40 درجه نگاهداری شود. فرمالین میتواند به عنوان یک داروی شوینده برای مدت یک ساعت در 125 تا 250 قسمت هر میلیون (404 تا 808 میلی لیتر هرگالن: 328 تا 5/65 میلی لیترهر ده متر مکعب) استفاده شود. میزان درمان نباید از 167PPM بر روی ماهیهای آب گرم هنگامیکه دمای هوای بالاتر از 70 درجه و یا برای ماهی قزآلا و آزاد هنگامیکه دمای هوا بالای 50 درجه باشد، تجاوز کند. حوض باید بوسیله آب تمیز و اکسیژنه بعد از یک ساعت یا اگر ماهی علائم استرس از خود نشان داد، زودتر از یک ساعت شسته شود تا 5/7 گالن فرمالین در هر جریب- فوت (یک جریب آب، یک فوت عمق دارد) لازم است.
در زمان نوشتن این مقاله قیمت فرمالین، حدود هر گالن 500 دلار در مناطق پرورش ماهی بزرگ بود، امّا اکنون گالنی3000 دلار برای مقادیر کوچک میباشد. در گالنی 500 در هزینه درمان با PPM15 فرمالین، بدین صورت میباشد.
X1جریب- فوت
X جریب- فوت/ 5/4 گالن فرمالین
گالن/500 دلار=هر جریب- فوت
اگر قیمت فرمالین گالنی30000 دلار باشد، قیمت آن به سقف 13500 دلار هر جریب-فوت می رسد. و در 25PPM، هزینة آن از 3700 به 22500 دلار برای هر جریب- فوت درمان می رسد. فرمالین حتی در دریا نیز مورد استفاده قرارمیگیرد. فرمالین باید با دقت بسیار حمل شود زیرا بخار ناشی از آن خطر ناک بوده و میتواند به غشاء مخاطی بینی و گلو آسیب برساند.
سولفات مس:
سولفات مس که گاهی اوقات «کات کبود» یا «مس» نامیده میشود، قابل دسترسترین ماده شیمیای مربوط برای درمان«Ich»میباشد و خطر احتمالی استثناق بخار سمی را ندارد.
سولفات مس به عنوان یک روش درمانی غیر قطعی(نامحدود) استفاده میشود.(یعنی درآب مورد استفاده قرار میگیرد وبدون رقیق سازهای بعدی باقی می ماند) میزان درمان با سولفات مس در PPM برابر با جمع قلیای موجود در آب تقسیم بر 100 میباشد. به عنوان مثال، اگر جمع قلیای موجود در آب دریا85 PPM بود، پس میزان درمان با سولفاتمس 85/0=100÷85 PPM میباشد. در یک دریا، پوندها سولفاتمس لازم میباشد که دراین مثال به این صورت است:
میانگین عمق جریبx در فوتx
PPM0/85
PPM (فوت-جریب/207 پونداز
.
دریک حوض که باگالن اندازه گیری شده، میزان مورد نیاز( هنگامی که مادة قلیایی PPM85 میباشد) بدینصورت است:
.PPM85/0 x گالن
PPM/ گالن/ 0038/0گرم
.
دریک حوض که باگالن اندازه گیری شده، میزان مورد نیاز( هنگامی که مادة قلیایی PPM85 میباشد) بدینصورت است:
.PPM 85% متر مکعب
گالن/ 0283و0گرم
هنگام مداوای ماهی طلائی ، تنها از تعداد سولفات مس را به طور معمول استفاده میکنند. به عبارت دیگر مقدارحساب شده را با 75/0 برای کاهش مقدار سولفاتمس ضرب میکنیم. ماهی طلایی در برابر این مادة شیمیایی از سایر ماهیها حساستر است. همچنین. ماهیقزل آلا نیز در برابر سولفات مس حساس بوده و باید با مقدار کاهش یافته این ماده شیمیایی، درمان شود.
در «ایداهو» « Idaho»PPM1 از سولفات مس درآبی با میزان ماده قلیایی به میزان 120 PPM استفاده میشود. در نواحی غربی کرولینای شمالی که میزان ماده قلیایی حدوداًPPM10 می باشد، سولفات مس باید تنها با نظارت متخصص واجد شرایط بیماریهای مربوط به ماهی، استفاده شود.
سولفاتمس باید حتّی روی دریا و حوض نیز پخش شود. به طور معمول سولفاتمس در آبهائیکه جمع ماده قلیایی آن کمتر ازPPM40 یا بیشتر از PPM300 باشد، استفاده نمیشود. درآبهائیکه ماده قلیایی آن کم است، سولفاتمس برای ماهی سمیتر میباشدو در آبهایی که ماده قلیایی آن زیاد است، سولفاتمس از محلول جدا میشود و درمان را غیر مؤثر میسازد به عنوان هشدار باید بگوییم که جلبکهای تازه، هنگامیکه سولفاتمس را در دریا استفاده میکنیم، از بین می روند این امر موجب کاهش اکسیژن، به خصوص در دمای زیاد میشود. در نتیجه ماهی مضطرب میشود یا میمیرد. در زمان نوشتن این مقاله، قیمت سولفاتمس حدوداً 5% دلار تا 100 دلار هر پوند، بود و حدوداً هزینه هر درمان، با در نظر داشتن ماده قلیایی، (85 PPM) بدینصورت است.
1 جریب- فوتx
Xسولفات مس PPM 85/0
PPM x(جریب-فوت/ سولفات مسbs/207
دلار 1072=b/ /75/0 دلار
پرمنگنات پتاسیم ( )
پرمنگنات پتاسیم( ) (معمولاً پتاسیم نیز گرفته میشود) که یک ماده اکسیژنه است که به مواد آلی موجود در آب، مانند میکروبها و باکتریهای خارجی که در روی بدن ماهی زندگی میکنند، اکسیژن میدهد و ئیدروژن از آنها میگیرد. این ماده معمولاً به عنوان یک روش درمان غیر قطعی (نامحدود) در دریا استفاده میشود و میزان آن بستگی به مقدار مواد آلی موجود در آب دارد.PPM2 از پر منگنات پتاسیم، حداقل مقداری است که برای تأثیر در مقابل میکروبهای خارجی مانند«Ich» مورد نیاز است،در حالیکه در آبهایی که از نظر مواد غذایی مانند جلبکها غنی میباشند، مقدار زیادتری از پرمنگنات سدیم، برای یک درمان مؤثر، مورد نیاز است. مطمئن تر آن مشخص شود. روش نسبتی برای تعیین میزان صحیح پرمنگنات پتاسیم اضافه کردن PPM2 تا زمانی است که رنگ آن در آب قرمز شرابی شود و این رنگ باید حداقل 8 ساعت دوام بیاورد تا درمان مؤثر واقع شود. کسی که از پرمنگنات پتاسیم استفاده میکند باید مطمئن شود که این ماده شیمیایی کاملاً حل شود، در اینصورت می توان به طورصحیح در مورد رنگ آن درآب نظر داد.
فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد
تعداد صفحات این مقاله 37 صفحه
پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:22
فهرست مطالب
عصر اطلاعات
عملیات روانی
فرصتهای عصر اطلاعات
فرماندهان جنگ به این نتیجه رسیده اند که عملیات روانی تاثیرات بسزایی در جنگ دارد بر طبق کتاب جنگ لترکارل ون کلاسوتیز، جنگ عمل خصمانه ای است که با غلبه بر دشمن به اهداف خود می رسیم، سان تزرو در 2000 سال پیش فرضیه ای را ارائه کرد که اساس آن غلبه بر دشمن بدون جنگ و خونریزی می باشد که هنوز این فن ساده و کم هزینه یکی از بنیادهای جنگ روانی می باشد و بالاخره پروزی نهایی و شکست دشمن باید در افکار صورت گیرد.
با قرار دادن ایدئولوژی کلاسوتی و سارتز در کنار هم به یک اصل مهم در عصر اطلاعات عملیاتی روانی دست می یابیم. غلبه بر دشمن برای دستیابی به اهداف بدون جنگ و خونریزی امروه این اصل رابطه خاصی با افزایش نظریه آمریکایی ها بر عجز آنها از تلفات داروی عصر اطلاعات (Psyop) بیش از دیگر تجهیزات جنگی قابلیت ما را در رسیدن به اهداف ملی بدون جنگ و خونریزی افزایش می دهد.
جنگ آوری مدرن و تکنیکهای سیاسی نمایانگر روشهای بی شماری در حل اختلالفات برای ملتهاست جدول شماره 1 نمونه از ارتش و سیاست و راههای اقتصادی را نشان می دهد که اندازه طیف بحران می باشد این طیف به شاخه های فرعی صلح و بحران و جنگ تقسیم موقعیتی مابین جنگ و صلح می باشد.
ابر قدرتهای جهانی هنوز هم به دنبال راه حل های صلح آمیز در مناطق بحران زا می باشند به صلح کامل نه جنگ کامل برای مثال استفاده از حربه های اقتصادی نتیجه های چند جانبه دارند
بر طبق مطالعات مرکز انجمن ملی صنعت گران تحریم های اخیر قریب به 73 مورد در سالهای 1993 تا 1996 بوده است که متاسفانه اکثریت آنها برای تغییر در حکومت مورد نظر به نتیجه نرسیده عملیات صلح طلبانه در کشور بوسنی به دلیل هزینه بالا و سرباز گیری وسیع موفقیت آمیز بود . اطلاعات رزمی جز اینکه پیچیدگی های مشکلات رفع مسالمت آمیز بحرانها، عملیات ادغام و جابجایی ها را بیشتر می کند توانایی و کارایی دیگری ندارد.