لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه22
فهرست مطالب
1- مقدمه 2- مفهوم تعارض 3- جایگاه تعارض در مدیریت
3-1- نظریه سنتی3-2- نظریه روابط انسانی3-3- نظریه تعامل4-1- تعارض بر حسب طرفهای تعارض4- تقسیم بندی تعارضات سازمانی
4-2- تعارض سازنده در برابر تعارض مخرب5- ارزیابی منشأ تعارضات سازمانی 6- مدیریت تعارض 7- استراتژی ایجاد تعارض سازنده در سازمان تعارض سازمانی: تعریف، مبانی، انواع و مدیریت تعارض
چکیده
این مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعریف میکند. جایگاه تعارض در مدیریت و سازمان را مورد بررسی قرار میدهد. انواع تعارضات سازمانی را برشمرده و آنها را تقسیمبندی میکند. نظریهها و رویکردهای مختلف درباره تعارض سازمانی را شرح میدهد. به منشأ تعارضات سازمانی اشاره میکند و در پایان به مبحث مدیریت تعارض و استراتژیهای آن میپردازد.
منبع : روزنامه همشهری، شنبه 28 خرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3725، صفحه 10
کلیدواژه : تعارض سازمانی؛ تعارضات سازمانی؛ مدیریت تعارض؛استراتژی ایجاد تعارض