تحقیق در مورد اعتیاد

 تحقیق در مورد اعتیاد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه18

 

فهرست مطالب

 

       فیزیولوژی اعتیاد

تحمل (telerance ) :

 

1. لرزش 2. اضطراب 3. بی قراری    4.تهوع     5.تشنج و اختلالات ادراکی

 

      نیکوتین:

هر سال 400 هزار نفر در اثر کشیدن سیگار جان خود را از دست می دهند . به عبارت دیگر 20% از کل مرگ و میر های آمریکا بر اثر استعمال دخانیات می باشد.

نیکوتین ماده ای فوق العاده ، اعتیاد آور است و به این دلیل که اکثرا به وسیله کشیدن مورد سوء مصرف قرار می گیرد ، جذب فوق العاده سریعی دارد و کمتر از 20 ثانیه بر مغز اثر می گذارد و اثر آن در بدن دو تا سه ساعت پس از مصرف از بین می رود. شایع ترین اثر آن بر فشارخون و ضربان قلب است و باعث افزایش آن ها می گردد. نیکوتین سطح دوپامین دربدن را فزایش داده و موجب تحریک سیستم دوپامینژیک در بدن می گردد.

برای بسیاری از افراد سیگاری قبول اینکه مصرف سیگار و انواع تنباکو اعتیاد آور است بسیار مشکل می باشد تا اینکه در سال 1988 نیکوتین در دسته داروهای روانگردان از قبیل کوکائین و هروئین قرار گرفت . آمارها بیانگر ایت مساله است که سیگار یکی از مهم ترین 4 عامل مرگ و میر در آمریکا می باشد.

       تاریخچه اعتیاد

درقدیمی ترین سند باقی مانده از ایران باستان یعنی شاهنامه فردوسی ، می خوانیم که الکساندر مقدونی فاتح ایران ، دچار بیماری سختی شد و پزشکی هندی به دربار او اعزام شد و توانست با فراهم آوردن تریاک از گیاهان کوهی الکساندر را معالجه کند.

همچنین اکثر مؤلفین اشاعه تریاک را به عنوان داروی مخدر از زمان شکست ساسانیان به بعد می دانند و در اکثر نوشته ها به این موضوع اشاره شده است ، اما حتی بعد از ظهرو اسلام تا قرون بعد هم هرگز ایرانیان دچار مشکلات ناشی از مصرف تریاک و حشیش نشدند.  قدیمی ترین افرادی که به مسأله اعتیاد و مصرف تریاک به غیر از مقاصد پزشکی اشاره دارد ، نوشته های مورخینی است که از زمان غرنویان به بعد مسأله مصرف و استفاده تریاک وحشیش را سخت کرده اند.مصرف تریاک در دوران قاجاریه به خصوص در زمان ناصر الدین شاه افزایش پیدا کرد و از اواسط حکومت وی کشت خشخاش شروع شد ، بعد از انقلاب مشروطیت و شروع کار مجلس شورای ملی ، قوانینی درباره معالجه معتادان وصف شد که هر کدام از آن ها قبل از اینکه ناشی از اراده جامعه برای مبارزه با اعتیاد باشد ، نشانه گسترش مواد مخدر در میان ایرانیان است.

       نورو بیولوژی اعتیاد

هر کسی که با یک مصرف کننده مواد ، مخصوصا کسی که کوکائین مصرف می کند ، کار کرده باشد ، گواهی می دهد که رفتارهای تکراری خودتخریبی و اعمال غیر قانونی نتیجه این اعتیاد است. چنین رفتارهایی منشا زیست شناسی دارند ، حیوانات آزمایشگاهی که در معرض مواد نیرومند قرار گرفته اند ، رفتارهای شبیه به رفتار های انسان از خود نشان می دهند . حیواناتی مانند خرگوش و موش ،



خرید و دانلود  تحقیق در مورد اعتیاد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.