بررسی رابطه سبک رهبری مدیران (براساس نظریه لیکرت) با میزان رضایت شغلی دبیران

بررسی رابطه سبک رهبری مدیران (براساس نظریه لیکرت) با میزان رضایت شغلی دبیران

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی رابطه سبک رهبری مدیران (براساس نظریه لیکرت) با میزان رضایت شغلی دبیران

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:150

قیمت:2000 تومان

دانلود و خرید به صورت انلاین

فهرست مطالب

عنوان ............................................................................................... صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه......................................................................................................... 2

بیان مسأله ................................................................................................ 3

دلایل ضرورت و توجیه انجام تحقیق ....................................................... 3

اهداف تحقیق ............................................................................................. 5

اهداف کلی تحقیق ...................................................................................... 5

اهداف ویژه تحقیق .................................................................................... 6

فرضیه‌های تحقیق ..................................................................................... 6

فرضهای تحقیق یا جانشین ....................................................................... 6

متغیرهای اساسی تحقیق .......................................................................... 6

تعریف عملیاتی واژه‌ها و اصلاحات .......................................................... 7

تعریف رهبری .......................................................................................... 7

تعریف سبک رهبری لیکرت ...................................................................... 8

تعریف رضایت شغلی ............................................................................... 9

دبیران ..................................................................................................... 10

مدارس شاهد ......................................................................................... 11

مشکلات و تنگناهای تحقیق ..................................................................... 11

فصل دوم: ادبیات تحقیق

بخش اول (رهبری) ................................................................................. 14

مقدمه....................................................................................................... 14

تعریف رهبری ........................................................................................ 15

تمایز مدیریت و رهبری........................................................................... 16

تعریف سبک رهبری................................................................................ 17

تئوری‌های رهبری .................................................................................. 18

تئوری‌های شخصیتی رهبری ................................................................. 19

نظریه سنتی رهبری ................................................................................ 19

نظریة صفات شخصی رهبر.................................................................... 20

تئوری‌های رفتاری رهبری ..................................................................... 20

مطالعت دانشگاه آیووا ............................................................................ 21

مطالعات دانشگاه اُهایو ........................................................................... 22

مطالعات دانشگاه میشیگان ..................................................................... 22

شبکه مدیریت ......................................................................................... 23

تحقیقات اسکاندیناوی ............................................................................. 25

تئوری‌های اقتضایی ................................................................................ 26

الگوی فیدلر ............................................................................................ 26

تئوری موقعیتی هرسی و بلانچارد.......................................................... 28

تئوری مبتنی برتبادل نظر رهبر با اعضاء .............................................. 31

تئوری مسیر ـ هدف ............................................................................... 32

الگوی رهبری مشارکتی ......................................................................... 34

متغیرهای موقعیتی در الگوی تجدیدنظر شده رهبری مشارکتی ............ 35

پنج شیوة رهبری در الگوی رهبری مشارکتی ....................................... 36

سیستمهای مدیریت ................................................................................ 37

سبک رهبری لیکرت ................................................................................ 37

تئوری‌های جدید رهبری ........................................................................ 41

جایگزینی رهبری .................................................................................... 41

رهبر عملگرا و رهبر ایجاد کنندة تحول .................................................. 42

رهبر عملگرا ........................................................................................... 43

رهبرانی که تحول ایجاد می‌کنند ............................................................. 43

بخش دوم (رضایت شغلی)...................................................................... 45

ارزشها ................................................................................................... 45

انواع ارزش ............................................................................................ 45

نگرشها ................................................................................................... 46

انگیزش ................................................................................................... 47

نظریه‌های انگیزش .................................................................................. 49

تئوری‌های محتوایی ................................................................................ 50

1ـ تئوری سلسله مراتب نیازها................................................................ 50

2ـ تئوری دو جنبه‌ای انسان ................................................................... 53

3ـ تئوری دو عامل انگیزش .................................................................... 53

4ـ تئوری سه نیاز مک‌کلند ..................................................................... 54

5ـ تئوری نیازهای زیستی، تعلق و رشد ................................................ 55

تئوری‌های فرآیندی ................................................................................ 56

1ـ تئوری انتظار و احتمال ...................................................................... 56

2ـ تئوری برابری ................................................................................... 58

3ـ تئوری اسناد ...................................................................................... 59

انواع نگرش ............................................................................................ 60

رضایت شغلی ......................................................................................... 62

رابطه انگیزش با رضایت شغلی ............................................................. 62

1 تاریخچه مطالعات در مورد رضایت شغلی ......................................... 62

2 تعریف رضایت شغلی ......................................................................... 63

(1-2) تعیین رضایت شغلی .................................................................... 66

3 عوامل تعیین کنندة رضایت شغلی ....................................................... 67

4 عوامل مؤثر بر رضایت شغلی ............................................................ 69

5 فاکتورهای مؤثر در رضایت شغلی از نظر «جنیفر» ........................... 70

6 پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی .................................. 71

7 نظریه‌های رضایت شغلی .................................................................... 72

- نظریه «بروفی»..................................................................................... 72

- نظریه «کورمن» .................................................................................. 73

- نظریه «پارسون» ................................................................................. 74

اندازه‌گیری رضایت شغلی ..................................................................... 75

بخش سوم (سابقه تحقیقاتی موضوع) .................................................... 77

تحقیقات خارجی ..................................................................................... 77

تحقیقات داخلی ........................................................................................ 80

خلاصه فصل .......................................................................................... 84

فصل سوم: روش انجام تحقیق

روش تحقیق ........................................................................................... 87

جامعه و نمونه آماری ............................................................................ 88

تعداد و روش نمونه‌گیری ...................................................................... 89

روش و ابزار گردآوری اطلاعات ........................................................... 90

روایی و اعتبار پرسشنامه‌ها .................................................................. 93

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ................................................................ 95

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

بخش اول ـ توصیف داده‌ها ................................................................... 97

بخش دوم ـ تحلیل استنباطی داده‌ها ..................................................... 120

آزمون فرضیه‌ها .................................................................................. 121

فصل پنجم: نتایج و پیشنهادها

خلاصه یافته های پژوهشی ................................................................. 125

یافته های دیگر پژوهش ....................................................................... 128

محدودیتهای تحقیق .............................................................................. 130

الف – محدودیتهای خارج از کنترل محقق ........................................... 130

ب – محدودیتهای در اختیار محقق ...................................................... 131

پیشنهادها ............................................................................................. 131

فهرست منابع فارسی ........................................................................... 133

فهرست منابع خارجی............................................................................ 137

ضمائم................................................................................................... 138



خرید و دانلود بررسی رابطه سبک رهبری مدیران (براساس نظریه لیکرت) با میزان رضایت شغلی دبیران


تحقیق در مورد حوریان بهشتی

تحقیق در مورد حوریان بهشتی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه30

 

اوصاف حوریان بهشتی از نظر آیات و روایات

در قرآن مجید آنچه درباره اُنس با حورالعین آمده و ذکر شده از همه جالبتر است. و شاید علّتش این باشد که انسان بیشتر به انس و گفتگو و مُسامره میل دارد تا به خوردن و آشامیدن. در «تفسیر عیّاشی » از جَمیل بن دَرّاج از حضرت صادق علیه السلام آورده است که: «إِنَّ أَهْلَ الْجَنَّه مَا یَتَلَذَّذُونَ بِشَیْءٍ فِی الْجَنَّه أَشْهَی عِنْدَهُمْ مِنَ النِّکَاحِ، لاَ طَعَامٍ وَ لاَ شَرَابٍ؛ اهل بهشت در بهشت از هیچ چیز مانند نکاح لذّت نمی برند، نه غذا خوردن و نه آشامیدن» («بحار الانوار» طبع حروفی، ج 8، ص 139).  و معلوم است که حورالعین موجب اُنس، و رفع غربت، و ائتلاف و استیناس است به همین خاطر داریم که: «کَذَلِکَ وَ زَوَّجْنَـ'هُم بِحُورٍ عِینٍ؛ همچنین است ای پیامبر که ما متّقین را با حورالعین تزویج می نمائیم» (آیه 54، از سوره الدّخان).

حُور جمع حَوراء است، و حوراء زن سیاه چشم را گویند که سیاهیش بسیار، و سپیدی آن نیز شدید باشد. و عِین جمع عَیناء است، و آن زن سیاه چشمی است که سیاهی چشمش در عین حال درشت باشد، و بنابراین معنای عیناء زن درشت چشم و مشکین چشم است. و حورُ العین زنانی را گویند که چشمهایشان سیاه و درشت، و سیاهی چشم در سپیدی آن خوش و نمایان باشد، یعنی سیاهیش شدید و سپیدیش نیز شدید باشد. و در سوره واقعه داریم :« وَ حُورٌ عِینٌ * کَأَمْثَـالِ اللُؤْلُوءِ الْمَکْنُونِ؛ برای بهشتیان حور العین هستند که آنان مانند لؤلؤی می باشند که در صدف خود باقی است و هنوز دست نخورده است» ( آیه 22 و 23، از سوره الواقعه ).

خداوند در سوره الرحمن آیات 72 تا 75 می فرماید:«حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِی الْخِیامِ* فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ* لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ*فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ؛ و در آن باغهاى بهشتى زنانى هستند نیکو خلق و زیبا. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟ حوریانى که در خیمه هاى بهشتى مستورند. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟ زنانى که هیچ انس و جن قبلا با آنها تماس نگرفته (و دوشیزه اند). پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟

در ادامه توصیف این زنان بهشتى اضافه مى کند:" آنها حوریانى هستند که در خیمه هاى بهشتى مستورند." حور" جمع" حوراء" و" احور" به کسى مى گویند که سیاهى

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد حوریان بهشتی


دانلود مقاله ارزیابی شرکت هدف بعنوان مأخذی برای قیمت خرید

دانلود مقاله ارزیابی شرکت هدف بعنوان مأخذی برای قیمت خرید

ارزشگذاری شرکت هدف یکی از بخش های اساسی فرایند ادغام به شمار می رود . یک قرارداد که از دیدگاه تجاری خوشایند است ممکن است که از نقطه نظر مالی اگر خریدار قیمت زیادی برای خرید بپردازد ناخوشایند به نظر آید . ارزیابی دقیق ملاحظات غیر مالی یک ادغام بالقوه و تجزیه و تحلیل صورت هی مالی شرکت هدف به همراه تعدیلات مورد نیاز ، پایه ای برای مذاکره به منظور قیمت کذاری دارائی یا سهام شرکت هدف به دست می دهد . زمانی که سهام شرکت هدف فهرست می شود ، ؟؟؟؟ قیمت برای خرید چنین شرکتی معمولاً بزرگتر از قیمت بازار بورس یا خارج بورس می باشد . وظیفه مهم شرکت در این موقعیت این است که از طریق ارزیابی دقیق ، بررسی کند که آیا ارزش بازار واقعی است و چه صرفی باید پرداخت شود تا سهامداران را ترغیب کند تا سهام خود را در مقابل پول نقد یا سهام خریدار مبادله کنند . برای سهامداران قیمت نشاندهنده ارزش شرکت است و هر پیشنهادی که از نظر آنان کمتر از قیمت بازار باشد مردود به حساب می آید . مشاهده شده که از نظر مدیران شرکت خریدار قیمت بازار سهام یک شرکت هدف بیشتر از مقدار واقعی می باشد و دلیل آن هم کاربرد مختلف اصول پذیرفته شده حسابداری بود در موقعیت دیگر قیمت واقعی شرکت هدف بیشتر از قیمت بازار برآورد شده بود پس لزوماً ارزشی که توسط بازار تثبیت می شود مساوی ارزش واقعی شرکت نمی باشد . اگر نتیجه گیری شود که ارزش بازار معقولانه است مقدار صرف در نتیجه مذاکره تعیین می شود . در این مواقع هدف از تجریه و تحلیل ارزیابی این است که یک دستورالعمل منظمی برای رسیدن به قیمت مطلوب و معقول پیش روی مدیران قرار دهد . اگر خریدار قیمت کمی را پیشنهاد کند هدف در برابر آن مقاومت می کند .

اگر قیمت بسیار بالایی باشد صرف پرداخت شده ممکن است هرگز توسط سینرجی ایجاد شده بعد از ادغام داده نشود .

ادغام ارزش را افزایش می دهد که ارزش شرکت حاصل بزرگتر از جمع ارزش قبل از ادغام شرکت های مستقل باشد :

NVI = Net value increase = VBT – ( VB + VT )

افزایش خالص در ارزش

80 میلیون دلار = VB + VT       ارزش جاری بازار 40 میلیون دلار = VB ارزش شرکت خریدار

100 میلون دلار = VBT                 ارزش جاری بازار 40 میلیون دلار = VT ارزش شرکت هدف

20 میلیون دلار = NVI

سؤالی که مطرح می شود این است که این افزایش در ارزش چگونه بین دو شرکت تقسیم می شود . با توجه به این که شرکت های هدف مبلغی را به عنوان صرف دریافت می کنند اگر خریدار کمتر از 20 میلیون دلار صرف پرداخت کند در افزایش ارزش سهیم است . اگر صرف بیشتر از 20 میلیون دلار باشد ارزش خریدار کاهش می یابد . اگر فرض کنیم 50 میلیون دلار برای شرکت هدف بپردازد :

شامل 45 صفحه فایل word قابل ویرایش



خرید و دانلود دانلود مقاله ارزیابی شرکت هدف بعنوان مأخذی برای قیمت خرید


1000 ترفند فتوشاپ(لاتین)

1000 ترفند فوتوشاپ فوق العاده کاربردی به زبان لاتین

در 326 صفحه



خرید و دانلود 1000 ترفند فتوشاپ(لاتین)


تحقیق نقش ایثار در منابع اسلامی و تأثیر آن در تکامل فرد و اجتماع

تحقیق نقش ایثار در منابع اسلامی و تأثیر آن  در تکامل فرد و اجتماع

 

 

 

 

 

 

تعداد  صفحات : 206   
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)  
 فهرست مطالب:
 فصل اول: کلیات    
1- مقدمه     
2- بیان مسئله    
2-1 اهمیت و ضرورت مسئله    
3-1 اهداف پژوهش    
4-1 جامعه آماری    
5-1 نمونه و روش نمونه گیری    
6-1 روش تحقیق    
7-1 مراحل اجرای تحقیق    
8-1 مشکلات تحقیق    
9-1 ارائه پیشنهادات    
فصل دوم: ایثار در منابع اسلامی    
2-تعریف ایثار    
1-2 نمونه ای از آیات قرآن کریم درباره ایثار و شهادت    
3-انواع ایثار    
1-3 جهاد    
2-3 شهادت    
3-3 فنای عاشق در معشوق    
4-3 دهش و بخشش    
5-3 انفاق    
6-3 جامعه پزشکی    
4-ایثار پیامبر (ص) و اهل بیت(ع)    
1-4 ایثار پیامبر در راه ترویج اسلام    
1-1-4 ایثار در آئین محمدی (ص) و ائمه اطهار (ع)    
2-1-4 ایثار انصار نسبت به مهاجران    
2-4 ایثار حضرت علی    
3-4 حماسه حسینی        
5 شهادت    
1-5 فلسفه وجودی فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب اسلام    
1-1-5 ایثار و شهادت در تاریخ اسلام    
2-5 شهادت طلبی و انتفاضه    
3-5 انگیزه های شهادت طلبی    
4-5 شهادت در دین یهود    
5-5 شهادت در مسیحیت    
6-5 ایثار و شهادت طلبی در تاریخ پر بار انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی    
1-6-5 شهید و شهادت از دیدگاه امام خمینی (ره)    
2-6-5 شهادت در بسته تاریخ از دیدگاه امام خمینی (ره)    
3-6-5 مفهوم و ارزش شهادت از دیدگاه امام خمینی (ره)    
4-6-5 مقام و منزلت شهدا از دیدگاه امام خمینی (ره)    
فصل سوم: تأثیر ایثار در تکامل فرد و اجتماع    
6-تأثیر ایثار در تکامل فرد    
1-6 ایثار و خدا محوری    
2-6 نقش ایثار در رشد و تعالی انسان    
3-6 ایثار و عزت نفس    
4-6 ایثار و توجه به آخرت    
5-6 ایثار و صبوری در برابر ناملایمات    
7- تأثیر ایثار در تکامل اجتماع    
8-ترویج فرهنگ ایثار در حوزه اجتماعی    
1-8 سطح نخست (خانواده)    
2-8 سطح دوم (محیط جغرافیایی)    
3-8-سطح سوم (جامعه)    
9-ترویج ایثار در حوزه فرهنگی    
10-ترویج ایثار در حوزه سیاسی     
11- ترویج ایثار در حوزه اقتصادی    
فصل چهارم: بررسی دیدگاه دانش آموزان در خصوص مفهوم ایثار و تأثیر در تکامل فرد
و اجتماع    
12-جداول و نتایج    
13-نتیجه گیری    
14-فهرست منابع و مآخذ    
15-ضمائم    
1-15 نمونه پرسشنامه    
2-15 نمونه مصاحبه    

مقدمه:

اکنون که از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با عراق سال ها می گذرد، باید ارزش ها و آرمان های اصیل و ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) را در جامعه پیدا کنیم که این امر در زمانی انجام می پذیرد که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پی‌ریزی و نهادینه شود.
اصولاً یکی از مسائل مهم جامعه ای که مدعی حضور گفتگوی تمدن هاست پی بردن به اصالت تمدن ها و فرهنگ ها و انگیزة خالص و ناب شهدا است. در این عرصه تنها زمینه ای که از فرهنگ و شهادت داشتیم عنوانی بود که در طوب زندگی خود در لوح روح خود حک کرده ایم. زمینه ای که خانواده ها یا شهدا و ایثارگران دارای درک بالاتر و بهتری از آن هستند برای این موضوع ما به کتاب هایی که فلسفه ایثار و فرهنگ آن را عمیق تر بیان کرده بسیار توجه و اشاره کردیم.
مسئله دیگر که ما در این مقاله و یا تحقیق آن را مورد توجه قرار دادیم، ارزش هایی بود که در جوامع و ادیان مختلف برای نامیدن یک فرد به عنوان شهید ملاک قرار می‌گیرد. پس برای این امر ابتدا باید انگیزه های شهادت طلبی را در جوامع مختلف بررسی کردیم.
نتایج این پژوهش به ما کمک می‌کند تا هاله ای از تقدس و معنویت و روح، را فرا گیرد و در درک بهتر فرهنگ ایثار و شهادت ما را یاری دهد.
 
1-1بیان مسئله
مسئله مورد نظر در پژوهش حاضر بررسی جایگاه ایثار در منابع اسلامی، انواع ایثار، تذثیر ایثار فرهنگ فرد و اجتماع و عوامل گسترش دهنده و باز دارنده ایثار می‌باشد.
1-تعریف مفهومی ایثار و جایگاه آن در اسلام؟
2-بررسی انواع ایثار
3-تأثیر ایثار بر فرد و اجتماع
4-بررسی عوامل گسترش دهنده و بازدارنده ایثار
5-بررسی ایثار و شهادت در دین های مسیح و یهود



خرید و دانلود تحقیق نقش ایثار در منابع اسلامی و تأثیر آن  در تکامل فرد و اجتماع