218 اسلاید
مفهوم تکنولوژی آموزشی
vگروهی تکنولوژی آموزشی را کار با ابزارهایی مانند انواع پروژکتورها و فیلم میدانند. vدستهای دیگر تصورشان از این رشته کاربرد مواد در آموزش است و میگویند کاربرد هر مادهای در آموزش اعم از گچ یا ابزار بسیار ساده معلم ساخته تا پیچیده همه استفاده از تکنولوژی در آموزش است. vvبعضی دیگر کاربرد روشها و فنون مختلف تدریس و طراحی درس را تکنولوژی آموزشی میدانند. vگروهی نیز تکنولوژی آموزشی بسان معجزه ایدلیل این گوناگونی تصورات ذهنی از یک رشته علمی نحوه وارد شدن این رشته به سیستم آموزشی کشورها و به طور کلی تکامل مفهوم تکنولوژی آموزشی است.
تکنولوژی آموزشی در طی تکامل خود از چهار مرحله گذر کرده و اکنون وارد مرحله پنجم شده است :
vمرحله اول- ابزار و وسایل vمرحله دوم- مواد آموزشیvمرحله سوم- نظامهای درسیvمرحله چهارم- نظامهای آموزشیvمرحله پنجم- نظامهای اجتماعیمرحله اول- ابزار و وسایل vدر سالهای 1900 شروع ساخت انواع پروژکتورها vهدف از ساختن این ابزار : تجاریvهدف استفاده از مواد به وسیله این ابزار : سرگرمیvافراد متخصص : مهندسین الکترونیک و تکنسینها vعدم تحقیق در رابطه با کارایی ابزار vمعایب دستگاهها : نداشتن سرویس به موقع، قطعات یا فردی که بتواند باآنها کار کند vنتیجه : صرفا مجهز بودن به ابزارهایی چون انواع پروژکتورها، یا ضبط صوت و گرامافون نمیتواند پاسخگوی نیازهای آنها و مشکل گشای معضلات آموزشی باشد.