بررسی تأثیر نقش معلمین راهنما بر افزایش کارایی آموزشی معلمان مقطع ابتدایی در شهر لامرد

بررسی تأثیر نقش معلمین راهنما بر افزایش کارایی آموزشی معلمان مقطع ابتدایی در شهر لامرد

پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی

گرایش برنامه ریزی درسی

همراه با پرسش نامه

102 صفحه

چکیده:

هدف کلی از پژوهش بررسی تأثیر نقش معلمین راهنما بر افزایش کارایی آموزشی معلمان مقطع ابتدایی در شهر لامرد بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی اعم از دخترانه و پسرانه شهر لامرد به تعداد 125 نفر می­ باشد که از آنان سر شماری صورت گرفت. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه محقق ساخته کارایی آموزشی معلمان بود. به منظور محاسبه روایی پرسش نامه از روایی صوری و برای پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. یافته ­ها با استفاده از آمار توصیفی نظیر فراوانی، میانگین، انحراف معیار، مد و میانه و آمار استنباطی نظیر تی تست مستقل، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون فریدمن استفاده شد. تجریه و تحلیل داده ­ها نشان داد که 1- نقش معلمان راهنما بر بهبود شیوه ­ی تدریس معلمان موثر می ­باشد. 2- نقش معلمان راهنما در مرتفع شدن مشکلات خاص به وجود آمده برای معلمان موثر می ­باشد. 3- نقش معلمان راهنما در بهبود روابط انسانی حاکم بر فضای آموزشی موثر می ­باشد. 4- همچنین نقش معلمـان راهنما بر بهبود شیوه ­ی ارزشـیابی دانش ­آموزان موثر است. در نهایت بیشترین میانگین رتبه در بین ابعاد کارایی آموزشی از دیدگاه معلمان متعلق به بعد بهبود شیوه ­های تدریس معلمان بود.

کلید واژگان: معلم راهنما، کارایی آموزشی، شیوه ­ی تدریس، مشکلات خاص، روابط انسانی، شیوه ­ ی ارزشـیابی، مدارس ابتدایی



خرید و دانلود بررسی تأثیر نقش معلمین راهنما بر افزایش کارایی آموزشی معلمان مقطع ابتدایی در شهر لامرد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.