موضوع پایان نامه:بررسی رابطه تاب آوری و رضایت زناشویی بردانشجویان متاهل دانشگاه خوارزمی

موضوع پایان نامه:بررسی رابطه تاب آوری و رضایت زناشویی بردانشجویان متاهل دانشگاه خوارزمی

 

بررسی رابطه تاب آوری و رضایت زناشویی بردانشجویان متاهل دانشگاه خوارزمی

 

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق رابطه رضایت زناشویی و تاب آوری در دانشجویان  دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی 94- 93 است. روش تحقیق از نوع همبستگی است.جامعه­آماری این پژوهش عبارت از دانشجویان دانشگاه خوارزمی بوده است، که آزمودنی­ها به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.

 

مقدمه

رزنیک(2010)، تاب آوری به ظرفیت باز گشت از چالش های اجتماعی ، مالی و  یا احساسی  به تعادل مجدد اطلاق شده است  و بیانگر توانایی فرد جهت سازش یافتگی مجدد در برابر غم، ضربه ، شرایط نامطلوب و عوامل تنیدگی زای زندگی است. به عبارت دیگر تاب آوری سازگاری مثبت در واکنش به شرایط مطلوب است. تاب آوری به مقاومت فعل پذیر در برابر آسیب ها یا شرایط تهدید کننده نیست بلکه فرد تاب آور مشاهده کننده فعال و سازنده محیط ببرونی خود است.

   تعریف تاب آوری در روانشناسی عبارت است از استعداد و ظرفیت مثبت افراد جهت غلبه بر استرس، حوادث و فجایع. تاب آوری نوعی مصون سازی دربرابر مشکلات روانی، اجتماعی بوده و کارکرد مثبت زندگی را افزایش می دهد که می تواند به وسیله ی فراهم نمودن افزایش مهارت های اجتماعی تقویت گردد. مهارت هایی از قبیل برقراری ارتباط، مهارت های رهبری، حل مسئله، مدیریت منابع، توانایی رفع موانع، موفقیت و توانایی برنامه ریزی (بابایی، 1387).

یکی از جوانب بسیار مهم نظام زناشویی رضایتی است که همسران در ازدواج تجربه می کنند( تاینگوچی و همکاران، 2006). آمار طلاق به عنوان شاخص ترین آشفتگی زناشویی (هاسفورد، 2005) و نشانگر آن است که رضایت زناشویی به آسانی قابل دستیابی نیست (روزن و همکاران ،2004).

 

 

با فهرست بندی کامل

تعداد کل صفحات 100

استفاده از منابع های به روز تر و جدیدتر

با منابع فارسی و انگلیسی

اشاره دقیق و تخصصی به تمام فصل ها

این فایل پیشنهاد بسیار خوبی برای کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

با فرمت ورد برای کپی و ویرایش



خرید و دانلود موضوع پایان نامه:بررسی رابطه تاب آوری و رضایت زناشویی بردانشجویان متاهل دانشگاه خوارزمی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.