دانلود درس پژوهی پایه پنجم ابتدایی کشور ارمنستان کامل و آماده بافرمت ورد قابل ویرایش تعدادصفحات 26
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است
هدف کلی:
پرورش دانش آموزان با اطلاعات جغرافیایی فرا ملی اهداف جزیی: 1- موقعیت کشور ارمنستان را از لحاظ وضع طبیعی برسی کرده و در یک سطرتوضیح دهد. دانش ← 2- وضعیت اقتصادی کشور را بدقت بیان کند. 3- کشور ارمنستان را از لحاظ وضع انسانی(دین- زبان- آداب ورسوم) 1- به مشترکات دینی و مذهبی کشورش با کشور ارمنستان احترام می گذارد. نگرش ← 2- در کار گروهی کنجکاو و فعال است. 3- برای رسیدن به اطلاعات جغرافیایی دیگر کشورها( کشورهای همسایه) 1- اطلاعات طبیعی کشور ارمنستان را از طریق نقشه به درستی به دست می آورد. مهارت← 2- مرکز کشور ارمنستان با کشورهای همسایه را از روی نقشه نشان می دهد. 3- در نقشه خوانی مهارت خاصی دارد. روش تدریس: روش تدریس کارای تیم وسایل مورد نیاز: نقشه کشور ایران- نقشه کشور ارمنستان- کره جغرافیا- کتاب سلام و احوالپرس- بررسی تکالیف- حضور و غیاب ارزشیابی ورودی:ارزشیابی از درس جمهوری آذر بایجان و همسایه های ایران ایجاد انگیزه: آوردن نقشه و کره جغرافیا در کلاس ارئه درس گام اول: از نقشه کشور ارمنستان به تعداد دانش آموزان کپی می زنیم و در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم و از آنها می خواهیم بدقت به نقشه نگاه کنند و اطلاعات موجود در نقشه را به کمک راهنمای نقشه را بدرستی یاد بگیرند. گام دوم: سوالاتی از همان نقشه و متن درس که مربوط به همان نقشه می شود را طراحی می کنیم و در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم و از آنها می خواهیم به صورت انفرادی به سوالات پاسخ بگویند. هر سوال یک نمره 1- ارمنستان از غرب با کدام کشور همسایه است؟ 2- بزرگ ترین دریاچه ی این قسمت چه نام دارد؟ 3- مهمترن رود ارمنستان را نام برید؟ 4- دین و زبان مردم ارمنستان را بنویسید؟ 5- چرا اسم این کشور را ارمنستان انتخاب کرده اند؟ 6- پایتخت کشور ارمنستان را بنویسید؟ 7- مهمترین صنعت این کشور چیست؟ 8- محصولات کشور ارمنستان را بنویسید؟ 9- آب وهوای این کشور چه گونه است؟ 10- این کشور از کدام سمت با ایران همسایه است؟ پس از پاسخگویی به سوالات برگه ها را جمع می کنیم و نمره انفرادی هر شخص را یادداشت می کنیم. گام سوم: در این مرحله همان سوالات را در اختیار گروه ها ی سه نفره قرار می دهیم و از آنها می خواهیم با مشورت هم گروهی ها دوباره به سوالات پاسخ بگویند. و معلم جدول زیر را روی تابلو می کشد و نمرات را در جدول قرار می دهد.
آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :