رساله مرکز آفرینش های هنرهای تجسمی (معماری,گرافیک,نقاشی) در 195 صفحه کامل فایل (word) می باشد.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول – بیان مسئله طراحی. 2
1-1 معرفی مرکز آفرینشهای هنرهای تجسمی. 2
1-2 هدف تحقیق. 2
1-3 اهمیت موضوع. 2
1-4 سابقة پژوهشهای انجامشده در زمینة موضوع و جنبههای نوآوری پروژه 3
1-5 روش تحقیق و چگونگی انجام آن. 4
1-6 محل سایت و اهمیت انتخاب آن. 4
2- مطالعات اولیه جهت طراحی. 8
2-2 هوش.. 13
2-2-3 اهمیت تفکیک هوش و استعداد از یکدیگر. 16
2-3 خلاقیت.. 17
2-4 اهمیت علاقه و تجربه در یادگیری.. 20
2-5 فرهنگ... 21
2-6 گسترش فرهنگ... 24
2-7 فراغت.. 26
2-8 مفهوم نوجوانی. 29
2-11 روانشناسی کودک و نوجوان. 35
2-12 آموزش و نوجوان. 40
2-13 نقد وبررسی نظامهای آموزشی. 42
تاثیر عامل سن برعلایق ونیازهای کودکان ونوجوانان در مطالعه. 51
2-14 بررسی مقوله هنر. 52
2-14-6 پیوند هنرها 62
2-14-9 هنرهای تجسمی. 67
2-14-10-1-1-2 تعریفهای معماری بر پایه فضا 70
فصل سوم- تجزیه و تحلیل سایت.. 81
فصل چهارم-نمونه های مشابه موردی.. 99
موزه هنرهای معاصر. 99
4-1 تاریخچه موزه هنرهای معاصر. 101
دانشکده هنرهای زیبا 117
دانشگاه تهران. 117
4-2 تاریخچه دانشکده هنرهای زیبا 119
6-2 ضوابط و استانداردهای کلی فضاها 155
6-2-5 اصول طراحی ایمنی در برابر آتش (مبحث فرار) 158
6-2-7 عوامل آسیبزا درساختمان مدارس.. 161
فصل هفتم-روند طراحی. 167
7-5 جانمایی متناسب با سایت.. 169
7-7 سیستم تأسیسات.. 173
منابع و مأخذ 177
بخشی از چکیده پایانامه رساله مرکز آفرینش های هنرهای تجسمی
چکیده
پروژه مورد بحث تحت عنوان مرکز آفرینشهای هنرهای تجسمی واقع در شمال غرب تهران خیابان ایران زمین میباشد. طراحی این مرکز با هدف جوانان و نوجوانان جهت کشف علایق و استعداد ها و پرورش خلاقیتهای هنری انجام شد تا آنها پیش از ورود به موسسات آموزش عالی و گذراندن دورههای تخصصی هنر و به تبع آن مشاغل آیندهشان به طور کامل از علایق و استعداد های هنری خود آگاه شوند تا با دیدی باز قدم در راه آینده بگذارند و به اشتباه وقت و انرژی خود را صرف امور هنری که علاقه و استعدادی در آن زمینه نداردند نکنند.
در نهایت پس از انجام مطالعات اولیه و انتخاب و تحلیل سایت مناسب و طی کردن مراحل اولیه مثل تهیه برنامه فیزیکی و جانمایی در سایت متناسب با کانسپت اولیه طراحی معماری انجام شد. همزمان طراحی سیستم سازهای مناسب با طرح و..
و ............