چگونه می توان دانش آموزان را به مطالعه علاقمندنمود؟

چگونه می توان دانش آموزان را به مطالعه علاقمندنمود؟

فرمت:word

تعداد صفحات:23

چکیده                                                              

پژوهش حاضر که با عنوان چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان به مطالعه بر اساس روش تحلیلی و کتابخانه ای و استفاده از منابع موضوع مربوطه صورت گرفته و با هدف ارائه راهکارهایی برای مطالعه ، و بوجود آوردن اثری ارزشمند در خور فهم و ارائه تصویری روشن از کم و کیف مطالعه در بین دانش آموزان پرداخته است.

مطالعه جزء نیازهای اجتماعی انسان است. فرد به وسیله‌ء مطالعه می تواند با اندیشه های دیگران ارتباط برقرار کند و از دستاوردهای علمی و ادبی دیگران بهره مند شود. و هر چه سطح بینش و آگاهی عمومی بیشتر باشد آن جامعه در پیشبرد اهداف ملّی و فراملّی خود موفق تر خواهد بود. به این ترتیب در جوامع امروز، انسان تنها موقعی می تواند بهترین ومطمئن ترین امکانات و وسایل را برای زندگی گروهی فراهم کند که دارای معلومات و اطلاعات کافی، خط مشی های صحیح و افکار و عقاید سالم باشد.

کتاب مهمترین وسیله برای شناختن عصرهای گذشته و بهترین وسیله ی آگاهی از اندیشه های گذشتگان یا اندیشمندان و نویسندگان و شاعران است. ما بوسیله ی کتاب با سایر ملّتهای دنیا ارتباط برقرار می کنیم. با تمدن و فرهنگ ملّتها آشنا می شویم و از تجربیات ارزشمند آنها استفاده می کنیم.

پژوهش حاضر به بررّسی عوامل مؤثر در علاقمند کردن دانش آموزان به مطالعه پرداخته که میان عواملی همچون تحصیلات خانواده و مدرسه و رسانه ها و کتابخانه های مدارس، و برنامه ریزی صحیح و رابطه نزدیکی وجود دارد.

این تحقیق با توجه به ضرورت و اهمیت مطالعه در ارتقاء سطح آگاهی و دانش و نیاز به گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان انجام گرفته و به همین دلیل ضرورت امر ارتقاء مطالعه به عنوان یکی از اهداف اصلی تحقیق بوده و نتایجی همچون، تقویت روحیه پژوهشگری، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان، و احساس نیاز به فراگیری دانش های جدید و تسهیل امر آموزش و تربیت بدنبال دارد.



خرید و دانلود چگونه می توان دانش آموزان را به مطالعه علاقمندنمود؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.