مدیریت کار و زمان

مدیریت کار و زمان

چکیده:

در جهان حاضر آنچه موجب برتری دیگران می شود و بر تصمیم گیری تاثیر می گذارد، میزان دسترسی به اطلاعات ، بکارگیری اطلاعات ، سهم هر سازمان در تولید و استفاده از آن است . بی تردید دسترسی بموقع به اطلاعات مرتبط وموثر برای تصمیم گیری مدیران جهت دستیابی به اهداف سازمانی بسیار حساس، مهم وحیاتی است.

در راستای مدیریت تحول،ارتقاءو بهبود روشهای کاری، زمینه سازی درحوزه فناوری اطلاعات IT و بمنظور تحقق استراتژی کار درست به روش درست ، ایده مدیریت کار نیازسنجی، طراحی، پیاده سازی و با امکان دریافت گزارشات تحلیلی مبتنی برسیستم تصمیم ساز (Decision Making System)DMS تبیین گردد.

مشکلات موجود درنقاط کاری ازیک سو ،گستردگی کار و اهدافی مانند ،نیازبه سرعت ، دقت وجل وگیری از کارسخت کارکنان و مدیریت از سوی دیگر موجب شد که پس از شناسایی ،ریشه یا بی ودقت نظر درروشها ، راهکارهای متناسب پیش بینی و ارائه گردد، تا ضمن اصلاح ، بهبود و ارتقاء روشهای کاری را به ارمغان آورد . بنابراین ضرورت تدوین، طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای کاربردی متناسب با نیازها و سازوکارهای صنعت دو چندان گردید. حوزه تبدیل داده و تبادل اطلاعات در مدیریت کار تا به این حد مهم و تاثیرگذار نبوده است .

امروزه بکارگیری علمی و هرچه بیشتراصول مدیریت وابزارها ی آن ، بویژه در پروژه هایی که محصول آنها اطلاعا ت است، یک ضرورت شده است .لذا سیستم اطلاعات مدیریت متمرکز و جامع بعنوان ابزاری جهت مدیریت میدانی درارائه تولیدات و خدمات مطلوب و قابل رقابت، مطرح میگردد.

 

مقدمه

زمان همیشه به عنوان یک منبع مهم قلمداد شده است. اما ما عادت کرده‌ایم که اتلاف وقت را بیشتر به گردم دیگران بیندازیم و خودمان را در آن مقصر ندانیم.

ما از کمبود وقت بیشتر به عنوان پوششی استفاده می‌کنیم که فقدان برنامه‌ریزی یا دوراندیشی، تأخیرها و فقدان ضرب‌العجل‌های تعیین شده قبلی در کارمان را از نظر دور دارد.

اما واقعیت این است که ما در یک دنیای آرمانی زندگی نمی‌کنیم و بدین ترتیب مجبوریم با زمان و دیگر منابعی که در اختیار داریم به بهترین نتایج دست یابیم.

مدیریت صحیح زمان، عاملی اساسی در موفقیت هر سازمان محسوب می شود چیزی که تاکنون توجه چندانی به آن مبذول نشده است. مدیریت زمان و مدیریت کار، اساساً معطوف به انضباط فردی است. نظامی که انتخاب می‌کنیم تا ما را در استفاده بهتر از وقتمان یاری رساند، به نوعی ارتباط با این هدف است.

عملکرد صحیح هر نظام با عملکرد صحیح کاربران آن سنجیده می‌شود. هیچ چوب جادویی باعث نمی‌شود که ما به طور اتفاقی از زمانی که در اختیار داریم به طور صحیح استفاده کنیم.

صرفاً کافی است تصمیم بگیریم که اولویت‌های ما کدامند و سپس به آنها بپردازیم.

 

 

 

تعداد صفحات: 15



خرید و دانلود مدیریت کار و زمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.