دانلود مقاله بررسی ویژگی های فضای مورد نیاز جهت آموزش و پرورش

 دانلود مقاله بررسی ویژگی های فضای مورد نیاز جهت آموزش و پرورش

 دانلود مقاله بررسی ویژگی های فضای مورد نیاز جهت آموزش و پرورش با فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات 22

بیان مسئله:
نظر به اهمیت امر آموزش و پرورش در پیشرفت و اعتلای جامعه و همچنین نیاز کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه به بهر گیری از سیستم های نوین آموزشی و باور نمودن استعدادهای این مرزو بوم، می بایست به صورت پایه ای به امر آموزشیو شکوفایی این استعدادها اهتمام ویژه ای داشته باشیم و این مهم صورت نمی پذیرد مگر با به روز نمودن ؟ امکانات و تجهیزات علمیمان در این حیطه، با توجه به پیشرفت های جهانی در این زمینه و همچنین استانداردهای آموزشی روز دنیا .
توجه زیر بنایی به امر آموزش و پرورش ، شاه کلید پیشرفت جوامع بشریت.
برای اینکه بتوانیم در صحنة جهانی به عنوان کشوری قدرتمند و صاحب علم و تکنولوژی مطرح باشیم نیازمند خلق فضاهایی پویا هستیم که در آن قابلیت تحقیق و تولید علم وجود داشته باشد. و اینجاست که بحث فضاهای آموزشی جدید با تجهیزات و تکنولوژی نوین و امکانات تفریحی و کمک آموزشی متناسب با رشد و پرورش استعدادهای نسل های آینده مطرح می شود. فضاهایی که جوابگوی کلیة نیازهای ما برای این جهش علمی باشد و بتوان روح جدیدی را در کالبد این فضا دمید به گونه ای که در خور استعداد و لیاقت ایران و ایرانی باشد. مسلماً فرزندان این مرزو بوم که با حدّاقل امکانات عرصه های علم و دانش جهانی را در المپیادها و مسابقات علمی مختلف در سطح جهانی از آن خود می کنند و در سمینارهای علمی مختلف نام ایران را همواره متجلی می سازنددر صورتیکه بتوانند از فضاهای آموزشی استاندارد، همسنگ و همطراز با کشورهای پیشرفتة دنیا استفاده کنند، نتایج بدست آمده درخشان تر از این نیز خواهد بود.
و بدیهی است که دیگر نبود امکانات و فضاهای علمی مناسب به عنوان مهم ترین دلیل مهاجرت نخبگان مطرح نخواهد بود.
با توجه به اینکه فضاهای موجود تخصیص داده شده امر جذب و پرورش نخبگان نه به لحاظ استانداردهای علمی به لحاظ فضاهای کمک آموزشی در خور چنین نامی نبوده و توجه به رشد جمعیت دانش آموزی کشور استانداردهای کالبدی و فیزیکی نیز نیازمند بازنگری های جدّی می باشد، اهمیت پرداختن به این موضوع دو چندان می شود.
برآیند اهداف:
«طراحی مرکز پرورش استعدادهای درخشان»
1- با وجود اینکه نگارندة این متن قصد ندارد میان فضاهای آموزشی در کل کشور تفاوتی قائل شود و اعتقاد وی بر این است که تمامی این فضاها می بایست منطبق بر استانداردهای علمی و آموزشی دنیای نوین باشد اما با لحاظ نمودن امکانات موجود در کشور به عنوان نقطة شروع این تحوّل در فضاهای آموزشی، توجه خود را معطوف به دانش آموزان نخبه و استعدادهای درخشان نموده است. لذا فضایی که هم اکنون موضوع طراحی و بهینه سازی واقع شده مجتمع پرورش استعدادهای درخشان به عنوان نمونه ای در سطح کشور می باشد.



خرید و دانلود  دانلود مقاله بررسی ویژگی های فضای مورد نیاز جهت آموزش و پرورش


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.