تحقیق در مورد استرس

تحقیق در مورد استرس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه25

فهرست مطالب

شرح بیماری

علایم شایع

علل

عوامل افزایش دهنده خطر

پیشگیری

عوارض احتمالی

درمان

مدیریت استرس

چگونه می توان فهیمد سطح بهینه استرس برای افراد چیست ؟

چگونه استرس خود را بهتر اداره کنیم.

افسردگی چیست ؟

ملاک های تشخیص افسردگی عبارت اند از :

انواع افسردگی

افسردگی اقسام گوناگونی دارد، شایع ترین آن افسردگی کبیر است که فرد مبتلا به آن گاهی شاد و خوشدل و موقتا فعال می شود.

نوعی از افسردگی کبیر به افسردگی مالیخولیایی موسوم است که بیمار هیچ گاه از چیزی دلخوش نمی شود در حدود 15 در صد مبتلایان به افسردگی کبیر دچار افسردگی اوهام اند که معمولا با خلق و خوی اندوهگین همراه است . مثلا خود را گناهکار و غیر قابل بخشش تصور می کنند در حدود 15 در صد مبتلایان به افسردگی کبیر نیز دچار روان پریشی  می شوند.

نوع دیگر از افسردگی وجود دارد به نام افسردگی غیر معمولی که بر خلاف اسمش شایع است علامات مرضی آن عکس علامات مرضی افسردگی معمولی است که مبتلایان کم می خوابند و کم می خورند . مبتلایان به افسردگی غیر معمول زیاد می خوابند و زیاد معمولا مزمن است نه دوره ای . از بلوغ آغاز می شود و بیماران نسبت به همه امور کم توجه اند.

نوع دیگر افسردگی روان رنجوری است که عموما خدود دو سال طول می کشد و علامات مرضی آن خفیف تر از افسردگی کبیر است ولی همواره احساس ناراحتی می کنند.شیوع افسردگی در قرن بیستم به خصوص بعد از دو جنگ جهانی بیشتر شده است . علت آن را مصرف دارو و الکل ، افزایش استرس و کاهش اشتغال گفته اند علت دیگر افزایش افسردگی تغییرات اساسی اجتماعی است گروهی از روان شناسان بر این باورند که جامعه کونی ، کانونی نا سالم در درون افراد به وجود آورده و آنها را بیش از اندازه به رضایت خاطر و شکست های شخصی وابسته کرده است.آنچه گفته شده جنبه نظری دارد ولی بعضی از پژوهشگران درباره جنبه علمی علت ها اظهار نظر کرده اند . بر اساس پژوهش های آنها ، دسترسی و کاهش اشتغال گفته اند . علت دیگر افزایش افسردگی تغییرات اساسی اجتماعی است گروهی از روان شناسان بر این باورند که جامعه کنونی ، کانونی نا سالم در درون افراد به وجود آورده و آنها را بیش از اندازه به رضایت خاطر و شکست های شخصی وابسته کرده است



خرید و دانلود تحقیق در مورد استرس


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.