چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم ؟

چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم ؟

قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی  - فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن - تعداد صفحات یازده صفحه

مقدمه :

توصیف وضعیت موجود

مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد.

چندین بار بود که آموزگار پایه دوم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می کرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می کرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذکر شده , مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرین کنند.

بعد از گذشت یک ماه , متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذکر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند , من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.

فهرست مطالب

مقدمه :

توصیف وضعیت موجود

گردآوری اطلاعات (شواهد 1)

تجزیه و تحلیل اطلاعات

خلاصه یافته های اولیه

اصول و مبانی املا

املا و انواع آن

روش تدریس املا

نکات برجسته روش آموزش املای فارسی :

گام اول , انتخاب متن :

گام دوم

گام سوم

گام چهارم

راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف

چگونگی اجرای راه جدید

گرد آوری اطلاعات ( شواهد 2 )

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

 



خرید و دانلود چگونه توانستم درس املا را در دانش اموزان تقویت کنم ؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.