پایان نامه ی شناسایی نیازهای آموزشی و ترویجی توتون کاران. doc

پایان نامه ی شناسایی نیازهای آموزشی و ترویجی توتون کاران. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 60 صفحه

 

جهت دریافت درجه ی کارشناسی در رشته ی روان شناسی

 

چکیده:

بررسی نیازهای آموزشی یک فرآیند نظام دار برای تعیین هدفها وتشخیص تفاوتها و تعیین اولویت ها به منظور انجام برنامه ریزی است به عبارت دیگر بررسی نیازهای آموزشی یعنی مطالعه یک جامعه به منظور تعین نیازها و خواسته های آموزشی قبل از اخذ هرگونه تصمیمی پیرامون راهبردهای توسعه است. شاغلین بخش کشاورزی از جمله توتون کاران برای موفقیت شغلی خود با نیازهای گوناگونی مواجه اند که می توان دانش فنی  مهارتهای شغلی و درک عمومی از کشاورزی را از آن جمله دانست. ‌ولی علاوه بر این نیازها، هرروزه نیازهای آموزشی جدیدی هم پدیدار می گردند که باید ارضاء‌ شوند. از طرف دیگر نیاز شالوده و اساس برنامه ریزی آموزشی است و برای تدوین هدفهای مطلوب در یک برنامه ریزی آموزشی ابتدا باید نیازها را بررسی نمائیم و به همین دلیل تحقیق حاضر به بررسی نیازهای آموزشی توتون کاران در راستای ارائه آموزش های صحیح و اصولی برای تولید توتون با کمیت و کیفیت بالا در استان کردستان پرداخته است.

تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و به روش توصیفی، همبستگی می باشد که شیوه اجرای آن به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماری شامل 1016 نفر از کشاورزان توتون‌کار می باشد. حجم نمونه نیز بر اساس فرمول کوکران برابر 175 نفر محاسبه گردیده است که این تعداد، از طریق نمونه‌گیری تصادفی انتخاب گردید‌ند و پرسشنامه‌های تحقیق توسط آنها تکمیل شده است  و برای تجزیه و تحلیل داده ها از  نرم افزار SPSS Win استفاده شده است.

نتایج حاصل از ضریب همبستگی بین متغیرها تحقیق نشان می دهد که بین متغیر سطح زیر کشت توتون با متغیر میزان نیازهای آموزشی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد ولی بین متغیرهای سن، سابقه کشت توتون دفعات تماس با مروج دخانیات، دفعات شرکت در کلاس های آموزشی، استفاده از مجلات ترویجی و استفاده از فیلم های آموزشی با متغیر نیازهای آموزشی رابطه معکوس و معنی داری وجود دارد. ضمن اینکه بین متغیرهای تعداد فرزندان، سطح تحصیلات، میزان درآمد سالیانه ازکشت توتون و دفعات بازدید از مزارع نمونه با متغیر میزان نیازهای آموزشی رابطه معنی داری مشاهده نمی گردد.

 نتایج حاصل از تاثیر فردی متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از طریق آزمون های کروسکال والیس ومن وایتنی حاکی از آن است که متغیرهای استفاده از تسهیلات حمایتی و نوع مالکیت بر میزان نیازهای آموزشی تاثیر گذار بوده اند ولی متغیرهای: تاهل، جنسیت، عضویت در تعاونی توتون کاران و شغل اصلی تاثیری در میزان نیازهای آموزشی توتون کاران نداشته اند.

نتایج حاصل از تاثیر جمعی متغیرهای مسقل بر متغیر وابسته از طریق رگرسیون چند متغیره حاکی از آن است که سطح زیر کشت توتون تاثیر مثبتی بر نیازهای آموزشی توتون کاران داشته است ولی متغیرهای: سن  شرکت در کلاس های ترویجی  و استفاده از مجلات آموزشی تاثیر معکوسی بر میزان نیازهای آموزشی توتون کاران داشته اند.

واژگان کلیدی: نیازهای آموزشی، توتون‌کاران

 

مقدمه:

در این فصل با توجه به موضوع تحقیق، اهداف ومرور پیش نگاشته‌ها به انتخاب روش تحقیق تعیین متغیرها و فرضیات تحقیق پرداخته می‌شود. هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که مشخص شود چه شیوه‌ای اتخاذ گردد تا هرچه سریع، دقیق وآسانتر به اهداف مورد نظر و پاسخ‌ پرسش‌های تحقیق دست یافت. علاوه بر این در این فصل به تشریح جامعه آماری،  تعیین حجم نمونه، اعتبار روایی و روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته می‌شود.

 

فهرست مطالب:

فصل اول

روش تحقیق

مقدمه

نوع و روش تحقیق

شیوه‌ اجرای تحقیق

جامعه آماری

جمعیت مورد مطالعه

روش نمونه‌گیری

تعیین حجم نمونه

متغیرهای تحقیق

روش جمع‌آوری اطلاعات

روایی Validity

اعتبار Reliability

ضریب کرنباخ آلفا

فرضیات تحقیق

روش‌های تجزیه و تحلیل آماری

آمار توصیفی

آمار استنباطی

بررسی آمار تحلیلی مورد استفاده برای فرضیه های تحقیق

فصل دوم

تجزیه وتحلیل اطلاعات

مقدمه

آمار توصیفی

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سن

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس جنسیت

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس تاهل

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس تعداد فرزندان

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سطح تحصیلات

شغل اصلی

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس شغل اصلی

مالکیت زمین کشاورزی آبی

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی آبی

مالکیت زمین کشاورزی دیم

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی دیم

مالکیت اراضی تحت کشت توتون

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان مالکیت زمین کشاورزی آبی

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان زمین تحت کشت توتون

میزان درآمد از شغل توتون کاری

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس میزان درآمد از شغل توتون کاری

سابقه فعالیت توتون کاری

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس سابقه فعالیت توتون کاری

تسهیلات حمایتی

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس استفاده از تسهیلات حمایتی

نوع استفاده از تسهیلات حمایتی

توزیع فراوانی افراد مورد مطالعه براساس نوع استفاده از تسهیلات حمایتی

دفعات تماس با مروج

توزیع فراوانی دفعات تماس توتون کاران با مروجان شرکت دخانیات

شرکت در کلاس های آموزشی ـ ترویجی

توزیع فراوانی شرکت توتون کاران در کلاس های آموزشی ـ ترویجی

آمار تحلیلی

نتایج حاصل از ضریب همبستگی اسپیرمن

فصل سوم

خلاصه‌، نتایج و پیشنهادات

نتیجه گیری

پیشنهادات



خرید و دانلود پایان نامه ی شناسایی نیازهای آموزشی و ترویجی توتون کاران. doc


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.