تحقیق در مورد آناناس

تحقیق در مورد آناناس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:42

 

  

 فهرست مطالب

 

آناناس

 

دید کلی

 

نازهای آناناس:

 

نور:

 

دما:

 

آبیاری:

 

رطوبت:

 

تغذیه:

 

خاک مناسب:

 

تعویض گلدان:

 

تمیز نمودن برگها:

 

تکثیر:  

 

عوارض و درمان

 

نوک برگها قهوه ای شده و خشک می گردند :  

 

برگها رنگ خود را از دست داده اند

 

برگها حالت زنگ زدگی پیدا کرده اند:

 

آناناس و آنالیزش با علوم:

 

مورفولوژی

 

 

آناتومی:

 

طبقه بندی سلسله گیاهان:

 

بریوفیتها یا خزه ها:

 

تالوفیتها

 

 

 

 

 

 

 

دید کلی

این درخت جزو خانواده گیاهانی است که برگهای نیزه ای و خشک دارند که روی هم قرار گرفته و یک مجرای باریک( گلدان) را تشکیل می دهند. این گیاهان روی شاخه های بلند می رویند و از مواد معدنی حاصل از مواد آالی مرده گیاه که در مجرای باریک جمع شده است تغذیه می کنند .

 

 

 

 

 

درحقیقت پرورش آناناس به منظور تولید میوه آن است و بعضی از انها زیباترین گیاهان گلدانی را تشکیل می دهند . زادگاه این گیاه برزیل است . برگهای خاردار و چرم مانند پشت سر هم است بطوری که در وسط برگها حفره ای بوجود می آید که شاخه گل دهنده از همان محل ظاهر میگردد. بریا میوه دادن 3 تا 4 سال وقت لازم است و پس از ظهور و رسیدن میوه آن اندام گیه به تحلیل رفته و خشک می شود و هماهنگ با این خشک شدن یا جوشها از کنار پایه مادری شروع به ظهور می نمایند که منبع اصلی تکثیر هستند.

نازهای آناناس:

نور: اگر چه بهترین نور برای این گیاه نور کامل است لی در نیم سایه هم قابل نگهداری است .

دما:بهترین درجه حرارت برای حفظ رنگها 18-21 درجه سانتیگراد است .

آبیاری: اجازه دهید سطح خاک گلدان در زمان بین دو آبیاری خشک شود . در تابستان هفته ای یکبار ودر زمستان هرده روز یکبار آبیاری کافی است .

رطوبت: گیاه رطوبت دوست است. در تابسان دو بار در هفته و در زمستان یکبار در هفته غبار پاشی نمایید . در روزهای گرم و خشک تابستان غبارپاشی بیشتری توصیه میشود .

تغذیه: کوددهی یکبار در هفته در بهار و تابستان بخصوص با ظاهر شدن میوه توصیه می گردد .

خاک مناسب: کمپوست (بقایای مواد گیاهی و صنعتی) بهترین محیط برای رشد ریشه این گیاه است.

تعویض گلدان: تعویض گلدان دو بار لازم است . اولین بار 3 ماه پس از کاشت پاجوش در گلدان و دومین بار یکسال پس از تعویض اول انجام می گیرد . گلدان را خیلی بزرگ اتخاب نکنید و توجه نمایید که خاک بایدکاملا سبک باشد . پوشیدن دستکش لاستیکی در زمان تعویض گلدان به علت تیزبودن تیغهای کنار برگها لازم است.

تمیز نمودن برگها:برگها را با اسفنج خیس پا کنید توجه نمایید که مواد برق کننده شیمیایی روزنه ها را مسدود می نماید .

تکثیر:  گیاه پس از میوه دادن ، خشک و به جای آ جوانه های تازه ای به نام پاجوش یا پا گیاه از کنار بوته ها ظاهر میگردد . با ظهور پاجوشها و گذشت چند روز از شروع پژمردگی گیاه مادری ، گیاه را از گلدان خارج و به آرامی پاجوش را با کارد کاملا تیز از مادر جدا و در گلدان کوچکتری کاشت نموده و آبیاری کنید

عوارض و درمان آناناس:

 

رشد گیاه متوقف است وو از گل و میوه خبری نیست : تا هوا سرد است که گلدان را به محل گرمتری منتقل نمایید و تا به کوددهی نیاز دارد .

برگها زرد رنگ شده و لکه های قهوه ای در سطح زیرین آنها مشاهده می گردد :عامل آن حشره آفت است .هفته ای یکبار با سم حشره کش نفوذی سمپاشی نمایید تا علایم برطرف گردند .



خرید و دانلود تحقیق در مورد آناناس


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.