مقاله درباره ارکان اساسی آموزش و پرورش

مقاله درباره ارکان اساسی آموزش و پرورش

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:10

فهرست:

ندارد

یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش، معلم است. به طوری که شکست و پیروزی نظام تعلیم و تربیت هر کشوری به معلم و توانایی های او وابسته است به عبارتی هر ملتی که معلمان شایسته و باتجربه داشته باشد، از تعلیم و تربیت پیشرفته ای برخوردار است اینکه معلم چه ویژگی هایی دارد و از چه صفاتی برخوردار است در مقطع ابتدایی مورد بحث است. معلم در ابتدایی از دو ویژگی برخوردار است.

1- ویژگی های شخصی (برخورداری از سلامت جسمی و روحی و روانی و شادابی و آراستگی ظاهری و سن معلم و برخورداری از استعدادها و قوای ذهنی نسبتا خوب و...

2- ویژگی های حرفه ای و فنی (معلومات عمومی- مهارت در برقراری روابط و مناسبات شخصی

هرچه معلم جوان تر و با نشاط تر باشد در آموزش به دانش آموزان موفق تر می تواند باشد زیرا دانش آموزان دبستان بیشتر به دنبال جاذبه های ظاهری هستند و احساس آنها بر منطقشان غلبه می کند معلمی موفق به نظر می رسد که ابتدا بتواند رابطه عاطفی قوی با شاگردان برقرار سازد تا بتواند آنچه را که نیاز است به دانش آموزان بیاموزد و دانش آموز با کسی رابطه خوبی برقرار می کند که جاذبه های مورد نیاز را داشته باشد چه از نظر سن و چه از نظر آراستگی ظاهری و... در آن موقع است که یادگیری دانش آموزان با علاقه مندی همراه خواهد بود و نتیجه بهتری خواهد داشت.

پژوهش جاری به دنبال پاسخ به این سئوال است که:

چه رابطه ای بین ویژگی های ظاهری و سنی معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی وجود دارد؟




خرید و دانلود مقاله درباره ارکان اساسی آموزش و پرورش


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.