دانلود تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

دانلود تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

مقدمه

از زمانی که فن کتابت ابداع گردید بشر به نگارش افکار ، خاطرات با تجارب دانش های خویش  مبادرت ورزید و حجم مکتوبات به تدریج فزونی گرفت. توسعه تدریجی علوم بر حجم دانش های  انسانی نیز افزود. لذا انسان از فراگیری کلیه علوم پیرامونش عاجز گردید و در پی شناخت راهمایی بر آمد که امکان تحصیل علوم را در زمانی اندک برای وی میسر می ساخت.

اینکه چگونه می توان با سرعت و دقت به مطالعه پرداخت ، اطلاعات لازم را بدست آورد و مانع از فراموشی آنها گردید ، سوالاتی بودند که از دیر باز ذهن بشر را به خود مشغول داشته  و در این  تحقیق نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. در این تحقیق سعی شده است به سوالات فوق به نحو مطلوب پاسخ داده شود. آشنایی با روش های علمی ارائه شده در تحقیق ، علاقمندان به مطالعه و علی الخصوص دانش آموزان را در مطالعه سریع و فراگیری بلند مدت یاری می رساند و  ابزار لازم برای یادگیری مهارتهای فوق العاده ارزشمند را در اختیار آنها می گذارد.

با یادگیری کامل مهارتهای مزبور که فقط با انجام تمرین میسر است می توان به سادگی و در مدت  کوتاهی به اهداف زیر دست یافت:

حداکثر استفاده موثر در وقتافزایش سرعت مطالعه و درک مطلبافزایش تمرکز حواس و قدرت حافظهایجاد علاقه به مطالعه و درس خواندن جلوگیری از اضطراب و ترس از امتحانتفکر منسجم تر و دقیق تر

علاوه بر موارد فوق ، ایجاد و یا افزایش خلاقیت ، ابتکار و اعتماد به نفس نیز از ثمره های بکار گیری این مهارتها می باشند. به دانش آموزان توصیه میشود که برای فراگیری این تکنیک ها ، وقت کافی  اختصاص دهند. بدون شک در ازای هر ساعتی که در این امر صرف کنید. در طی چندین سال آینده  صدها ساعت به شما باز خواهد گشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل ورد 45 ص



خرید و دانلود دانلود تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.