تحقیق درباره پیدایش کونگ فو در ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
 
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
  
تعداد صفحه:11
 
فهرست

سرنوشت کونگ فو توآ   

(  مدارج تکنیک کونگ فو توآ

معانی ومفهوم شالبند سبزخط سفید

مراحل شالبند قهوه ای

شالبند مشکی

گیتک چیست

وای مابتو یا پنجه مرگ

سالها پیش نه چندان دور ، بیش از دو دهه ،  رهرو   جوانى  از سرزمین   خاورمیانه  جهت   فراگیرى   فنون  رزمى  به خاور دور اعزام مى شود . این رهرو در تایپه فنون رزمى را فرا مى گیرد که در آن سرزمین به نام  KUNG-FU-KARATO     معروف بود.

رهرو پس از بازگشت به  استادى  چیره دست در زمینه هاى  رزم ( علم تن ،     روانشناسى ، پزشکى ،  فلسفه گرائى ، روح روان ((چان))(ذن) علوم (( فیزیک )) ، ریاضیات ،  (( شیمى )) جهان مجهولات  ) مبدل مى شود. مدرک استاد را انجمنى در تایوان به نام انجمن شالبند  مشکى هاى تایوان صاد ر کرده بود، هر چند استاد بیش از آن بود که با شال یا مدرک  دیگرى   قیاس  شود ولى پس از مراجعت از خاور دور استاد تیزبین و ژرف اندیش در سال 1351 به   تدریس GOGORIO   که یکى از شیوه هاى  زیباى  کاراته مى باشد، نمود.  علت تعلیم این سبک را رهروان هرگز نفهمیدند بعدها استاد در جمع رهروان گفت  گوجوریو  از کونگ فوى  شائولین مرکزى مشتق شده است. رهروان سرگشته و با ناباورى  پذیرفتند  و ماهها  زیر نظراستاد  به فراگیرى این سبک سپرى  شد .

ناگفته نماند که رنگ  لباس سفید بود و پس از گذراندن مدت چهار ماه تمرین مداوم  استاد پس  از مدتها در محل تاتمى ( اوتایمى ) کلمه TAO   را  در چهار طرف  نوشت و پس از مدتى مربع تاتمى تبدیل  به دایره  اوتایمى  شد با رنگها ى  دایره کوچک  سفید در وسط و دایره  بزرگترى  در به رنگ قرمز و آخرین باز هم  دایره اى  به  رنگ سفید بود .  با کنجکاوى سئوال کردم مفهوم این رنگها چیست ؟ در جواب از استاد چنین شنیدم : به  زودى  که شیوه جدیدى را تدریس مى کنم ، پاسخ   شما را خواهم داد . و در جلسه  بعدى  استاد به  تعلیم  شیوه ساده اى  به نام BATO  که به گفته استاد سایه اى  از تائو بود ، پرداخت .



خرید و دانلود تحقیق درباره پیدایش کونگ فو در ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.