مقاله بررسی حذف نیتروژن در تصفیه خانه های فاضلاب شهری

مقاله بررسی حذف نیتروژن در تصفیه خانه های فاضلاب شهری

 

     همانطور که شرح داده شد(در فصول قبل)، وجود مواد آلی در فاضلاب ، آلودگی فاضلاب محسوب می گردد. پس بطور کلی تبدیل مواد آلی ناپایدار در فاصلاب به مواد معدنی پایدار ، از مراحل تصفیة فاضلاب در یک واحد تصفیه خانه ای به حساب می آید.

 

     به عبارت دیگر در تصفیه خانه های فاضلاب شهری تلاش می شود با تبدیل مواد آلی به مواد پایدار که قابلیت جداسازی از فاضلاب را دارامی باشند، سبب پالایش فاضلابهای شهری گردید.

 

     از مهمترین ترکیبات آلی موجود در فاضلابهای شهری، ترکیبات آلی ازت دار(1) و ترکیبات آلی فسفردار(2) می باشند که در تصفیه خانه های فاضلاب شهری ، با حذف نیتروژن (3) و فسفر(4) موجود در فاضلاب ، امکان تصفیة فاضلاب شهری را فراهم می آورند.

 

     هر چند ترکیبات معدنی ازت دار(نیتریت ها و نیترات ها) و ترکیبات معدنی فسفر دار به علّت وجود پایداری دلیل آلودگی فاضلاب تصفیه شده نمی باشد، ولی بعلت اینکه خاصیت غذایی زیادی دارند، موجب می شوندکه ورود آنها به منابع طبیعی آب ، رشد و نمو و تکثیر آبزیانی همچون جلبکها و آلکها به شدت افزایش یابد.

 

     بعبارت دیگر فسفر و نیتروژن چون مواد معدنی هستند، بایستی روشهای جدا سازی مواد مغذی از فاضلاب شهری در تصفیه خانه های فاضلاب شهری مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.

 

     اگر چه ممکن است مقادیر مواد مغذی به وجود آمده در اثر تخلیه فاضلاب کمتر از موادی باشد که در اثر هدر رفتن منابع کشاورزی و یا سایر منابع تولید می شوند امّا ماهیت جریانهای تخلیه شوندة فاضلاب ، تکنیکهای کنترل آنها را مناسب تر می سازد.

 


        

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 66صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید

 

 

 

 



خرید و دانلود مقاله بررسی حذف نیتروژن در تصفیه خانه های فاضلاب شهری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.