دانلود تحقیق تاریخچه تبلیغات در ایران و جهان

دانلود تحقیق تاریخچه تبلیغات در ایران و جهان

مقدمه

آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.

تبلیغات (به انگلیسی Advertising) (به فرانسوی Publicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

آگهی به مطالبی گفته می شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می گردد. آگهی ها می توانند چاپی و یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می توانند به دو گروه دولتی و غیر دولتی تقسیم گردند. آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه هایی از آگهی های دولتی هستند. هدف از تبلیغ ،شناسایی ابعاد یک محصول ،کاربرد های آن ،روش های استفاده،رقابت و این که مخاطب یا خریدار راضی شود که نیاز به آن محصول یا آن مدل خاص دارد .

در یک جمله هدف از تبلیغ : نفوذ در رفتار افراد است و ایجاد نگرش جدید در افراد است. 

تبلیغات امروزه در دو زمینه استفاده می شود.

الف) تبلیغات بر سر محصول تولید شده.(مانند شرکت های تولید کننده ی مواد غذایی)

ب) تبلیغات افراد .(مانند تبلیغات یک زن)

تاثیرات تبلیغات را می توان بر اساس بازخورد (فید بک) یافت و ارزیابی کردکه آیا تبلیغات موثر بود است یا نه. تبلیغات نباید حتما در ازای دریافت پول یا در زمینه ی اقتصادی باشد.تبلیغات در زمینه های بسیار متنوعی امروز انجام می شود.به عنوان مثال در زمینه ی فرهنگ که کشوری برای اشاعه ی فرهنگ خود ؛ فرهنگش را تبلیغ می کند و سعی در همراهی مخاطبان را با خود دارد.

 

 

فایل ورد 17 ص



خرید و دانلود دانلود تحقیق تاریخچه تبلیغات در ایران و جهان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.