مقاله با عنوان ارزیابی لایه های روسازی راه و راه آهن با استفاده از روش رادار نفوذی زمین ( GPR )

مقاله با عنوان ارزیابی لایه های روسازی راه و راه آهن با استفاده از روش رادار نفوذی زمین ( GPR ) که در ششمین کنگره ملی مهندسی عمران ارائه شده است، آماده دانلود می باشد.

سرفصل مربوط: روسازی راه

سال برگزاری:1390

محل برگزاری:سمنان - دانشگاه سمنان

محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf

نویسند‌گان:
[ مهدی نوروزی ] - دانشگاه علم و صنعت ایران
[ مسعود نصرآزادانی ] - دانشگاه علم و صنعت ایران
[ بهرام یوسفی ] - دانشگاه تهران

 

چکیده

هدف از روسازی ایجاد یک سطح صاف و هموار که قابلیت تحمل فشار ناشی از چرخهای وسایل نقلیه را داشته باشد و در همه شرایط جوی و آب و هوایی پایداری اش را از دست ندهد بعد از عبور ترافیک از جاده و خطوط راه آهن خرابی هایی در روسازی جاده ایجاد می شود که به صورت چشمی قابل تشخیص نیستند. رادار نفوذی زمین GPR یک روش پیوسته موثر و سریع برای ارزیابی شرایط روسازی جاده ای و ریلی می باشد دراین روش با استفاده از دستگاه GPR امواج الکترومغناطیسی به زمین فرستاده می شود مصالح موجود در لایه های روسازی متفاوت بوده و هر مصالح خاص با یک سرعت خاصی امواج را از خود عبور می دهد نرم افزار ژئوفیزیکی همچون RADAN درکنار دستگاه GPR بعد از پیمایش روسازی طیفهای رنگهای مختلفی را با توجه به میزان دامنه پالس دریافتی به سیگنال تخصیص میدهد که با استفاده از تفسیر این رنگها و تعیین ضریب دی الکتریک هریک از مصالح ضخامت لایه های مختلف روسازی و همچنین فضاهای خالی موجود در بین مصالح را تعیین می کنیم.

 



خرید و دانلود مقاله با عنوان ارزیابی لایه های روسازی راه و راه آهن با استفاده از روش رادار نفوذی زمین ( GPR )


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.