فهرست مطالب
فصل اول : مقدمه
1-1-معرفی شرکت دیار 2
1-2- شرکت های همکار 3
1-2-1-موسسه مالی اعتباری کوثر 3
1-2-2- بایک 3
1-2-3- گریت وال 4
1-3- آشنایی با بخش های شرکت 4
فصل دوم : کارهای انجام شده در طول دوره کارآموزی
2-1- فعالیتهای مختلف یک خط رنگ آمیزی خودرو 8
PT(Pre Treatment) 2-1-1- 8
2-1-2- الکتروفروز ED(Electro Deposition) 8
2-1-3- سیلرکاری ( Sealering): 11
2-1-4- ماسکینگ : 11
2-1-5- پاشش PVC : 11
2-1-6- دی ماسکینگ : 11
2-1-7- کوره سیلر، PVC 12
2-1-8- پاشش رنگ آستری (Primer Coat) : 12
2-1-9- flash off 12
2-1-10- Sanding Primer 12
2-1-11- کوره Primer Coat 12
2-1-12- پاشش رنگ نهایی (Top Coat) : 13
2-1-13- کوره Top Coat 13
2-1-14- Final Polishing 14
2-1-15- ورود به PBS (Paint Body Stock) 14
2-2- انواع محیطهای کاری در سالنهای رنگ 14
2-2-1- Spray Booth 14
2-2-2- Deck 14
2-2-3- : Enclosure 14
2-3- روشهای انتقال بدنه در حوضچههای PT/ED 15
2-4- انواع کانوایرها در سا لن رنگ (Conveyors) 16
2-4-1- Roller Beds: 16
2-4-2- : Strands 16
2-4-3- Lifts: 16
2-4-4- Elevators: 16
2-4-5- Shuttle Transfers 17
2-4-6- Cross Transfers 17
2-4-7- Cam Lifts 17
2-4-8- Turn Tables 17
2-4-9- P &F 18
2-4-10- Rodip 18
2-4-11- Vario Shuttle 18
2-4-12- Special Conveyors 18
فصل سوم : سیستم انژکتوری در خودروهای بنزینی
3-1- مقدمه : 21
3-2- اساس کار سیستم K-Jetronic : 23
3-2- 1-واحد اندازه گیر هوا : 24
3-2-2- شرح کامل سیستم K-Jetronic : 25
3-2-3- قسمت کنترل سوخت ارسالی به انژکتورها : 25
3-2-4- نحوه توزیع سوخت : 26
3-2-5- اجزاء تشکیل دهنده سیستم K-Jetronic : 26
3-3- سیستم سوخت رسانی KE – Jetronic : 27
3-3-1- طرز کار : 29
3-4- سوپاپ استارت سرد Bosch در سیستم K و KE – Jetronic : 30
3-4-1- اجزاء : 30
3-4-2- اساس کار : 31
3-5- دستگاه اندازه گیر هوا : 31
3-6- سیستم L-jetronic 32
3-6-1- طریقه پاشش انژکتورها در سیستم L– Jetronic : 33
3-6-2- حسگر فشار سنج هوا : 33
3-7- سیستم LH – Jetronic : 33
3-8- سیستم Mono - Jetronic : 35
فصل چهارم نتیجه گیری و پیشنهادات
4-1- جمعبندی : 38
4-2- مشکلات: 38
4-3-نتیجه گیری و پیشنهادات : 38