تجربیات مدون روش های افزایش انضباط در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی

تجربیات مدون روش های افزایش انضباط در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی

فهرست مطالب
مقدمه    5
فصل اول: بیان چالش ها و مشکلات    
اهمیت انضباط    9
جایگاه انضباط در مدارس    10
اصول  و روش های برقراری انضباط    13
تعریف انضباط و بی انضباطی    17
راههایی برای نظم بخشیدن به کودکان    18
راههای پیشگیری از بی‌انضباطی در دانش آموزان    19
علل بی انضباطی دانش‌آموزان    22
عوامل روانی بی انضباطی    29
راههای از بین بردن یا کاهش عوامل بی نظمی    30
راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی    31
راههای نامناسب برای حل مسائل انضباطی    33
فصل دوم: بیان راهکارها، تجربه های تدریس و پیشنهادات    
نتیجه‌گیری    34
پیشنهادات و برنامه ها و تجربیات تدریس    35
منابع و مآخذ    37
انضباط هدف از نوشتن این مقاله بررسی علل بی انضباطی و کمک به مدیران و معلمان برای برخورد با دانش آموزان بی نظم می باشد. به این منظور ابتدا بی انضباطی را در دیدگاه افراد مختلف تعریف نموده سپس تعریف نسبتاجامعی از آن ارائه می شودیکی از تعاریف مناسب عبارتست از: " انجام دادن هر عمل یا رفتار پذیرفته نشده و نا معقول توسط دانش آموزان که سازماندهی کلاس و مدرسه را مختل یا تهدید به اخلال می کنند و باعث کاهش کارایی معلم و دانش آموزان شده و معلم را در رسیدن به هدف اصلی خود که همان ارتقای دانش آموزان است به چالش می کشاند".

با توجه به تحقیق "کانین "که مشکلات بی انضباطی را از اقدامات پیش‌گیرانه‌ی معلم می‌داند. راههای برای پیش‌گیری این عمل ارائه می شود. سپس علل بی‌انضباطی را بررسی کرده‌ و راههایی برای کاهش این علل ارائه خواهد شد. برای برخورد با رفتارهای بی‌انضباطی و بی‌انضباطانه نیز باتوجه به دیدگاههای دانشمندان ،معلم ،مدرسه،دانش آموز و اجتماع.

دشواری کنترل دانش آموزان با توجه به ویژگی های سنی آنها روز به روز روبه افزایش است. بسیاری از معلمان و مدیران از برخورد با مسائل انضباطی دانش‌آموزان احساس ناتوانی می کنند و به طور معمول ممکن است برخورد های نامناسبی با این رفتار ها داشته باشند.

اطمینان راسخ داریم که تربیت مقدم بر تعلیم است و برای اینکه نتیجه دلخواه دانش آموزان و زحمات خانواده ، دبیران ،مشاورین و...زایل نشود، باید دانش آموزان را به سیستمی منظم ، منطقی و منسجم هدایت کرد، یعنی اگر آموزشگاه موفق شود نظم و انضباط خاص خود را حاکم کند ، دانش اموز بیشترین استفاده را از امکانات خواهد برد.

روابط صمیمانه والدین با فرزندان، معلمان با شاگردان و همدلی و همراهی و تعامل مطلوب و زبان تایید و تشویق و تکریم ، کلام صادقانه و گذشت و صبوری و ایثار، سبب تقویت خود پنداری مثبت و تقویت رفتارهای مطلوب و حذف رفتارهای نامطلوب می گردد، بالعکس هر گونه تعارض و تضاد فکری و تهدید و تکذیب مستمر می تواند بذر بسیاری از رفتارهای نامطلوب همانند لجبازی، پرخاشگری ، بی تفاوتی ، اضطراب ، افسردگی ، بی نظمی و...را در نهاد فرزندان و شاگردان بارور سازد.

 

 

 

 

این تجربیات به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 38صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید

 

 



خرید و دانلود تجربیات مدون روش های افزایش انضباط در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.