شناسایی و درجه‌بندی عوامل کیفیت خدمات مالی با استفاده از منطق فازی

شناسایی و درجه‌بندی عوامل کیفیت خدمات مالی  با استفاده از منطق فازی

پژوهشی با عنوان شناسایی و درجه‌بندی عوامل کیفیت خدمات مالی با استفاده از منطق فازی به صورت ورد و پی دی اف

چکیده:

همراستا کردن خدمات ارایه شده به مشتریان با نیازهای واقعی آنها را می توان کلید موفقیت در تجارت دانست. رشد سریع در ارایه خدمات مطلوب به مشتریان به یک اصل در بازار رقابتی موسسات مالی به ویژه بانک ها تبدیل شده است.  بنابراین باید نیازهای اصلی و اساسی مشتریان به طور دقیق شناسایی شوند تا بتوان به آنها خدمت با کیفیت عرضه کرد که ارایه خدمات مناسب به مشتریان آنها را راضی می‌کند.

دربیشتر مدل های کیفیت خدمات کمتر به  میزان اهمیت عوامل کیفیت توجه شده است و همین امر باعث گردیده است در تمام سنجش های که برای بررسی رضایت مندی از کیفیت خدمات مورد استفاده قرار می‏گیرد این امر نادیده گرفته شود و بدون توجه به میزان اهمیت عوامل، صرفاً  میزان رضایتمندی مشتریان اندازه گیری می‌شود.

همچنین با گسترش بی سابقه بانکداری اسلامی در جهان باید نیازهای آن دسته از مشتریان که از این نوع از خدمات بانکی استفاده می کنند به طور کامل شناخته شود و مدیران باید به این بخش بزرگ در بازارهای مالی نگاه ویژه ای داشته باشند تا از فرصت بوجود آمده در این بخش از خدمات بانکی به بهترین شکل استفاده کنند.

هدف این پژوهش در ابتدا اینست که عوامل کیفیت خدمات در بانک ها و همچنین در خدمات الکترونیک   با استفاده از مدل های مختلف کیفیت خدمات بررسی و شناسایی  شود و سپس این عوامل با  استفاده از  رهیافت فازی که در اینجا FUZZY TOPSIS یکی از روش های تصمیم گیری چند معیاره است اولویت‏بندی گردد.



خرید و دانلود شناسایی و درجه‌بندی عوامل کیفیت خدمات مالی  با استفاده از منطق فازی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.