موضوع فارسی :کیفیت خدمات از لنزهای شفافیت نقش و سازمانی
رفتار شهروندی
موضوع انگلیسی :Service Quality from the Lenses of Role Clarity and Organizational
Citizenship Behavior
تعداد صفحه :11
فرمت فایل :PDF
سال انتشار :2015
زبان مقاله : انگلیسی
در پس زمینه از افزایش آگاهی در مورد رفتار کارکنان در صنعت خدمات، این مقاله به بررسی رابطه
بین وضوح نقش، رفتار شهروندی سازمانی در سازمان های خدماتی. نمونه پژوهش شامل 198 پاسخ دهندگان از سازمان های هند است. بر
نرم افزار تجزیه و تحلیل رگرسیون، نتایج به تصویر کشیده است که: (الف) وضوح نقش به طور قابل توجهی می شود پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی شد. (ب)
یکی از یافته های جالب توجه از مطالعه این بود که جنس مرد بسیار تعدیل ارتباط مثبت بین وضوح نقش
و رفتار شهروندی سازمانی در مقایسه با زمانی که جنس زن به عنوان مدیر درمان شد. (ج) همچنین، در این مطالعه که بالا پیدا شد
سطح تجربه در رابطه مثبت بالایی بین شفافیت نقش و رفتار شهروندی سازمانی در مقایسه با سطح تجربه پایین.
پیامد های عملی و آینده نتایج اعتدال در راه اندازی سرویس نیز مورد بحث قرار